"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Vet vart jag kommer sitta ikväll och glo ...

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Skall se om jag kan fota crenicarorna i helgen så det blir lite snygga bilder på dem

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo

    Tack! idag var det inga romkorn kvar på rutan så de har nog kläckts nu
    Skall bli spännande att se hur det går.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Fan, sicken go’ bild! Topp!
    Tack! idag var det inga romkorn kvar på rutan så de har nog kläckts nu

    Lämna en kommentar:


  • HampusH
    svarade
    Kul! Hoppas det dyker upp små sturisomas sen då! Brukar ju alltid vara några som överlever om det är mycket växter och rötter i karet, och det vet vi ju att du har. Och crenicarorna är riktigt snygga alltså. Håller tummarna att det blir tillökning från dem också.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tyvärr kass bild på Crenicara-paret men de blir nervösa när jag plockar upp mobilen för att fota så får sitta en bit ifrån och zooma in så där blir kvaliten inte så bra.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Hona och hanne av crenicarorna
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Det har gått bra, ser att det har försvunnit en del men tror dock att de har blivit frisimmande så får se om jag ser om nåt yngel överlevt om nån månad eller två

    Igår såg jag att romkornen var helt svarta av att det var yngel i dem så därför tror jag att det jag skrev ovan kan stämma.
    Sen har mina bolivanska fjärilar lagt en romkaka i samma kar så känns lite kul faktiskt men jag tror dock inte att de klarar det denna gången heller men men visste att det skulle bli så när jag satte dit dem... önskar jag hade ett ställe att sätta upp mina kar som står i förrådet för då skulle de ha en bättre chans att dra upp en skock med yngel.

    Lämna en kommentar:


  • HampusH
    svarade
    Riktigt go bild på Sturisoman... Hur har det gått för äggen?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Fan, sicken go’ bild! Topp!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Sen har jag fått rom igen på Sturisoma Festivum , förra gången så gick det inte vägen men nu hoppas jag att det funkar

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    NU kommer bilden... vet inte riktigt hur man skall göra från mobilen

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Köpte ett gäng med en gammal goding Laetacara Dorsigera för två veckor sen.. de är små men börjar färga ut och få humör

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Härligt!

    Det kommer dröja ett tag innan jag får hem dem men de går hos en vän i Malmö så vi skall bara lösa transporten bara och innan dess måste jag ha rivit växtkaret.

    Jag kan se att jag börjar få en hane ur gruppen av Crenicarorna Börjar bli längre fenor och bukfenorna börjar få vita "tippar" och jag tycker att den börjar få lite mer färg än de andra.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Halloj Pia!
    Medan vi väntar på att få se bilder och filmer på dina (eventuella) nytillskott drar jag in en liten film till på Afrika-temat (kanske är det någon som tittar in här och blir lite inspirerad..?).
    Det finns ju massor av flodlevande ciklider men också de mycket intressanta sjö-cikliderna - jag tänker då främst på Tanganyikasjön.
    Jag vurmar speciellt för Julidochromis- och Neolamprologus-komplexen.

    Här är en liten film på den mycket vackra Neolamprolugus leleupi med yngel.

    Får jag ett ”Tanganyika-ryck” så står denna ciklid högt upp på listan - ytterligare en sväng.


    Senast redigerad av Mats Bryzell; 28 February 2021, 16:32.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...