"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    Cyano kan komma i salt med ja.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av freddi36
      Haha, ja, i saltvatten har jag förstått på andra att det är helvetet i havet, om man säger så. Det närmaste jag har haft är dinoflagellater, ungefär som cyano, men cyano är ju en bakterie, dinos är nåt annat. Det var heller inte kul, hela sanden täcktes av ett guldbrunt "spindelväv" med inkapslade luftbubblor. Men det fick jag bort efter ca 2 månader som tur var

      Nog om det, jag har inte hängt med jättebra i tråden dom sista sidorna, och nu känner jag mig lite lat så jag frågar Har vi fått se hur det omgjorda TA karet blev?
      nä, det finns inga bilder på det än.. det är inte klart
      Senast redigerad av PiaJo; 05 January 2013, 21:24.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        Ja okej, då har man inte missat det iallafall
        Nu ska jag gå tillbaka och läsa det jag missat, så man kan hänga med igen

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Trist att du gav upp T-cikliderna så fort men man kan inte lyckas jämt är övertygad om att karet kommer bli bra med Apistosar i.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av lillfrasse
            Trist att du gav upp T-cikliderna så fort men man kan inte lyckas jämt är övertygad om att karet kommer bli bra med Apistosar i.
            ja, det var riktigt trist att det inte funkade men men så är det ibland men jag är inte helt "bränd" på dessa så det blir säkert ett nytt kar i framtiden, skall bara göra det "invanda" ett tag nu.
            Hoppas med att det blir med apistosar
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              Din mobilbild på karet två sidor bak ser ut som en fin start! Gillar det öppna, och roten ser verkligen ut som en trädrot
              Googlade apistogramma stakei som du nämnde, men google hittar den inte En ovanlig variant?

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                apistogramma staecki, https://www.google.se/#hl=sv&gs_rn=1...w=1311&bih=656
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Vet inte riktigt om den är ovanlig men de skall vara lite max typ 5 cm. Men jag väntar fortfarande på besked om de kommer ur karantänen som planerat.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    Aah, ett enkelt läs/skriv fel från min sida.
                    Dom såg fina ut, annorlunda mönster på hanens stjärtfena, vertikala ränder

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      De ser nog ganska bleka och "tråkiga" ut, hoppas att att de blåa och röda i fenorna kommer fram fint.
                      Det som lockar mig med dessa är att de är mindre och hoppas att kunna ha 2 hannar och kanske 3 honor i 100-karet, får kolla upp detta om eller när jag hämtar dem.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        Tycker inte det alltid är färg som är fint, ett annorlunda mönster som detta kan mycket väl väga upp för färg på fiskar. Beteendet hos apistogramma är ju också onekligen roligt och intressant

                        Är det en mer timid art går det kanske mycket väl att ha två hanar ihop, då får man kanske se lite rival beteende mellan hanarna också, inte bara honorna

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ja, håller med dig Freddi

                          vi får väl se hur det blir med dessa annars vet jag att han har lite andra sorter så blir det inte dessa så finns det säkert nåt annat kul och sen skall jag ju till Tyskland med så nåt hittar jag säkert
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Fick lite inspiration igår vid midnatt så jag pillade lite med karet så det är snart klart
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • ApeviaX
                              • December 2005
                              • 1531

                              "Tvättstugan"

                              Tjosan Pia

                              Precis de "rötterna" jag menade. Redmoor alltså en favorit gissar jag?
                              ApeviaX
                              Archocentrus multispinosus
                              "Vattensamlingen"
                              X-Aquatic

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av ApeviaX
                                Tjosan Pia

                                Precis de "rötterna" jag menade. Redmoor alltså en favorit gissar jag?
                                Jepp. Vänta bara tills du får det "nya" karet så går du se hur mycket jag gillar dem
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...