"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Den där sista firren är inte speciellt vacker - fast den kanske har..."det"

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Pirayan menar du, eller lungfisken? Fast ingen av dem är vacker..
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        En liten film på mitt minsta kar
        Senast redigerad av PiaJo; 07 September 2013, 10:21.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Nu fick jag iordning på länken
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            Snyggt. Har du någon cirkulation i karet? Eller det stoppas bara av flytväxterna?
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av macke_fisk
              Snyggt. Har du någon cirkulation i karet? Eller det stoppas bara av flytväxterna?
              Jodå, jag har lite cirkulation men flytväxterna stoppar lite av krusningarna men jag tror det räcker för det är ju ett så litet kar annars får jag öka det lite
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                Tyckte att det så harmoniskt ut med knappt någon cirkulation så var bara tvungen att fråga .
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • vitter
                  • August 2010
                  • 219

                  Gissade nästan att det kunde vara samma lungfisk som jag brukar hälsa på. Vacker kan man ju inte säga att den är, men tycker den är lite charmig på sitt sätt.

                  Riktigt läckert i kuben också! Tycker viltformen av guppy klart är mer tilltalande än avelsformen.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av macke_fisk
                    Tyckte att det så harmoniskt ut med knappt någon cirkulation så var bara tvungen att fråga .
                    Jag håller med, gillar detta lilla karet mycket
                    Ursprungligen postat av vitter
                    Gissade nästan att det kunde vara samma lungfisk som jag brukar hälsa på. Vacker kan man ju inte säga att den är, men tycker den är lite charmig på sitt sätt.

                    Riktigt läckert i kuben också! Tycker viltformen av guppy klart är mer tilltalande än avelsformen.
                    Gillar vildformen bäst jag med
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av macke_fisk
                      Tyckte att det så harmoniskt ut med knappt någon cirkulation så var bara tvungen att fråga .
                      Tur att det såg harmoniskt ut för det lät inte så märkte jag nu... Nickelback på högsta nivå
                      Får inte glömma till nästa gång att stänga av ljudet så ni andra inte behöver höra speciellt inte om jag är ensam hemma för då vrids ljudet upp rejält
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Rätt go känsla i detta karet, trots att det är bara islängt lite rötter som skall få ligga där för att bli vattenmättade så att de skall sjunka
                        Kanske skall försöka behålla denna känslan när jag gör om det...
                        Bifogade filer
                        Senast redigerad av PiaJo; 08 September 2013, 09:26.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Blev lite "Wild and crazy " slängde i nästan alla rötter jag har så att de får sjunka så att man kan fixa med dessa
                          Får väl se om jag kör ett helt växtlöst kar med en massa rötter och sten och då får man ju se vilka fiskar som skulle passa till det, tror det finns en hel del SA som skulle passa
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Blev lite "Wild and crazy " slängde i nästan alla rötter jag har så att de får sjunka så att man kan fixa med dessa
                            Får väl se om jag kör ett helt växtlöst kar med en massa rötter och sten och då får man ju se vilka fiskar som skulle passa till det, tror det finns en hel del SA som skulle passa
                            Snyggt så, hoppas dom aldrig sjunker.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Tanken är att väl att få till det så som det typ är nu

                              Men sen är det ju en vattenvärden-fråga också, undrar vad som "händer" förutom att phvärdet sjunker lite när det är bara sten och rötter i karet?
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Tanken är att väl att få till det så som det typ är nu

                                Men sen är det ju en vattenvärden-fråga också, undrar vad som "händer" förutom att phvärdet sjunker lite när det är bara sten och rötter i karet?
                                Inte ett dugg mer än att du mekaniskt får plocka ur alla delar i kvävekedjan. Det är mest en fråga om hur stabilt vatten du har i kranen, och där är det sällan ett problem.

                                Jag har relativt lågt Kh i min kran, nu har jag nya rötter och torv i karet och ph rör sig knappt märkvärt.
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...