"Tvättstugan"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

Sv: "Tvättstugan"

Ursprungligen postat av Bluewing
    Det märks verkligen att du hittat din stil, Pia. Snyggt även utan Polysperma tycker jag i varje fall
    Jag kan inte mer än att hålla med

Kommentar

• PiaJo
      • August 2009
      • 13001

Ursprungligen postat av Jesper Broman
      Jag kan inte mer än att hålla med
      Tack
      /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• Bluewing
        • August 2012
        • 10522

"Tvättstugan"

Sliten idag efter grovjobbet igår? Visst känns det bra när man fixat i en burk och startar om den? Lite som att få ett nytt kar tycker jag
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

Kommentar

• PiaJo
          • August 2009
          • 13001

Nädå, nu är jag kurerad.. Vin och ett par timmars sömn gör tanten som ny igen
          idag känns det bra men fy fan vilket slit det är när man skall tömma karet, håva fisk och plocka ur växter..kan inte fatta de som gillar att göra rescaper hela tiden...den lättaste och enklaste delen är att inreda karet igen (och roligaste)
          Starta nytt kar från scratch, det allra roligaste är fortfarande och kommer väl alltid att vara och förhoppningsvis gör jag detta under hösten
          /PIA

Kommentar

• PiaJo
            • August 2009
            • 13001

Fasken vad gott det är gå och tända karen i tvättstugan ( "fuskar" idag med ljustiderna) och se sprattlare i en grop i ett kar, ett Stim med Kolglödstetror i det andra som stimmar omkring ensamma i karet och bara ser ut att trivas och i 60L kuben så ser allt ut att vara frid och fröjd

tror jag kan bli sittandes här en stund med kaffekoppen i handen och bara njuta en stund
            /PIA

Kommentar

• Inger H
              • December 2008
              • 11248

Vad fint karet blev Pia. Jag kan inte hålla reda på, vad du har för invånare nu i dina kar (dom blir ju fler å fler) - så en presentation av dom mottages tacksamt.

//Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• PiaJo
                • August 2009
                • 13001

Tack Inger

Ja, den sammanställning kanske kunde vara bra
                I tvättstugan:
                1 st 220 L ett lekpar Geophagus brasiliensis , 1+2 Apistogramma staecki , 7 st röda fantomtetror, 7 st corydoras panda
                1 st 220L, ett Stim med Kolglödstetror
                1st 60 L dennerlekub , flera par med yngel av Neoheterandia elegans

i hallen:
                1 st 30l dennerlekub , 1-2 st pygmeguramisar
                1st 105L , en hanne Apistogramma eremnopyge, 5 st aspidoras cf rochai, 3 st röda häxmalar och ett antal endlers guppys

i "förrådet" :
                1st 50-kub (125 L) , 3 par med vildguppys F1
                1st 50-kub (125 L) , 1+2 Apistogramma Atahulpa och ett Stim med nannostomus beckfordi

det var det hela
                /PIA

Kommentar

• Inger H
                  • December 2008
                  • 11248

Ursprungligen postat av PiaJo
                  Tack Inger

Ja, den sammanställning kanske kunde vara bra
                  I tvättstugan:
                  1 st 220 L ett lekpar Geophagus brasiliensis , 1+2 Apistogramma staecki , 7 st röda fantomtetror, 7 st corydoras panda
                  1 st 220L, ett Stim med Kolglödstetror
                  1st 60 L dennerlekub , flera par med yngel av Neoheterandia elegans

i hallen:
                  1 st 30l dennerlekub , 1-2 st pygmeguramisar
                  1st 105L , en hanne Apistogramma eremnopyge, 5 st aspidoras cf rochai, 3 st röda häxmalar och ett antal endlers guppys

i "förrådet" :
                  1st 50-kub (125 L) , 3 par med vildguppys F1
                  1st 50-kub (125 L) , 1+2 Apistogramma Atahulpa och ett Stim med nannostomus beckfordi

det var det hela
                  Tack för...det hela. Tror bestämt, att tvättstugan måste byggas ut.

//Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• admin
                    Christian Alfredsson

• November 2004
                    • 11233

Tjusigt!
                    Christian Alfredsson
                    Tekniskt ansvarig Zoopet

Kommentar

• PiaJo
                      • August 2009
                      • 13001

Ursprungligen postat av Inger H
                      Tack för...det hela. Tror bestämt, att tvättstugan måste byggas ut.

//Inger
                      joo, jag har ett förslag här hemma men jag och Gobben har olika åsikter om man säger så.. Men jag har inte gett upp än

Ursprungligen postat av admin
                      Tjusigt!
                      Tack
                      /PIA

Kommentar

• Mats Bryzell
                        • February 2007
                        • 18959

Ursprungligen postat av PiaJo
                        Fasken vad gott det är gå och tända karen i tvättstugan ( "fuskar" idag med ljustiderna) och se sprattlare i en grop i ett kar, ett Stim med Kolglödstetror i det andra som stimmar omkring ensamma i karet och bara ser ut att trivas och i 60L kuben så ser allt ut att vara frid och fröjd

tror jag kan bli sittandes här en stund med kaffekoppen i handen och bara njuta en stund

Mmmmm... just så!

Rescapen blev ju sådär snygg och piff-paff-puff-perfekt i sedvanlig Pia-stil! Gôtt där!

Kommentar

• lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

Trevliga bilder som vanligt.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

Kommentar

• PiaJo
                            • August 2009
                            • 13001

Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Mmmmm... just så!

Rescapen blev ju sådär snygg och piff-paff-puff-perfekt i sedvanlig Pia-stil! Gôtt där!
                            Ursprungligen postat av lillfrasse
                            Trevliga bilder som vanligt.
                            Tack grabbar
                            /PIA

Kommentar

• PiaJo
                              • August 2009
                              • 13001

Nu har jag räknat efter... det är 26,5 arbetsdagar kvar längtar och vill att det skall gå fort..
                              /PIA

Kommentar

• PiaJo
                                • August 2009
                                • 13001

Var nere och hängde tvätt nu och planterade lite mer växter i och när jag var klar så stimmade Kolglödstetrorna så himla fint och då kom tanken fram att tänk att bara ha ett stort stim med dessa i ett växkar, hade varit hade varit fint det..
                                /PIA

Kommentar

Arbetssätt...