"Tvättstugan"
Kollaps
X
-
-
"Tvättstugan"
Sliten idag efter grovjobbet igår? Visst känns det bra när man fixat i en burk och startar om den? Lite som att få ett nytt kar tycker jagKommentar
-
Nädå, nu är jag kurerad.. Vin och ett par timmars sömn gör tanten som ny igen
idag känns det bra men fy fan vilket slit det är när man skall tömma karet, håva fisk och plocka ur växter..kan inte fatta de som gillar att göra rescaper hela tiden...den lättaste och enklaste delen är att inreda karet igen (och roligaste)
Starta nytt kar från scratch, det allra roligaste är fortfarande och kommer väl alltid att varaoch förhoppningsvis gör jag detta under hösten
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Fasken vad gott det är gå och tända karen i tvättstugan ( "fuskar" idag med ljustiderna) och se sprattlare i en grop i ett kar, ett Stim med Kolglödstetror i det andra som stimmar omkring ensamma i karet och bara ser ut att trivas och i 60L kuben så ser allt ut att vara frid och fröjd
tror jag kan bli sittandes här en stund med kaffekoppen i handen och bara njuta en stund/PIA
Kommentar
-
Vad fint karet blev Pia. Jag kan inte hålla reda på, vad du har för invånare nu i dina kar (dom blir ju fler å fler) - så en presentation av dom mottages tacksamt
.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
Tack Inger
Ja, den sammanställning kanske kunde vara bra
I tvättstugan:
1 st 220 L ett lekpar Geophagus brasiliensis , 1+2 Apistogramma staecki , 7 st röda fantomtetror, 7 st corydoras panda
1 st 220L, ett Stim med Kolglödstetror
1st 60 L dennerlekub , flera par med yngel av Neoheterandia elegans
i hallen:
1 st 30l dennerlekub , 1-2 st pygmeguramisar
1st 105L , en hanne Apistogramma eremnopyge, 5 st aspidoras cf rochai, 3 st röda häxmalar och ett antal endlers guppys
i "förrådet" :
1st 50-kub (125 L) , 3 par med vildguppys F1
1st 50-kub (125 L) , 1+2 Apistogramma Atahulpa och ett Stim med nannostomus beckfordi
det var det hela/PIA
Kommentar
-
Tack Inger
Ja, den sammanställning kanske kunde vara bra
I tvättstugan:
1 st 220 L ett lekpar Geophagus brasiliensis , 1+2 Apistogramma staecki , 7 st röda fantomtetror, 7 st corydoras panda
1 st 220L, ett Stim med Kolglödstetror
1st 60 L dennerlekub , flera par med yngel av Neoheterandia elegans
i hallen:
1 st 30l dennerlekub , 1-2 st pygmeguramisar
1st 105L , en hanne Apistogramma eremnopyge, 5 st aspidoras cf rochai, 3 st röda häxmalar och ett antal endlers guppys
i "förrådet" :
1st 50-kub (125 L) , 3 par med vildguppys F1
1st 50-kub (125 L) , 1+2 Apistogramma Atahulpa och ett Stim med nannostomus beckfordi
det var det hela. Tror bestämt, att tvättstugan måste byggas ut
.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
/PIA
Kommentar
-
Fasken vad gott det är gå och tända karen i tvättstugan ( "fuskar" idag med ljustiderna) och se sprattlare i en grop i ett kar, ett Stim med Kolglödstetror i det andra som stimmar omkring ensamma i karet och bara ser ut att trivas och i 60L kuben så ser allt ut att vara frid och fröjd
tror jag kan bli sittandes här en stund med kaffekoppen i handen och bara njuta en stund
Mmmmm... just så!
Rescapen blev ju sådär snygg och piff-paff-puff-perfekt i sedvanlig Pia-stil! Gôtt där!Kommentar
-
-
Kommentar
-
Var nere och hängde tvätt nuoch planterade lite mer växter i och när jag var klar så stimmade Kolglödstetrorna så himla fint och då kom tanken fram att tänk att bara ha ett stort stim med dessa i ett växkar, hade varit hade varit fint det..
/PIA
Kommentar
Kommentar