"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Nu kommer den riktiga bildbomben

    Det suger verkligen att jag skall behöva riva upp detta karet som är på bilden, det suger verkligen... det är det karet som jag är mest nöjd med men bottenfiltren är igensatta så jag måste men då blir det en rescape och det blir nog bra det med

    Det blev inga sprattelbilder, det hålls gömda för nyfiken Pia
    Härliga bildbomber Pia. Det duger gott, att få se yngel efter sprattel.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      "Tvättstugan"

      Spännande bilder, Pia. Men kan du inte göra som Anders och trycka ner en slang och blåsa rent baklänges så att säga?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Eller slamsuga gruset ovanpå? En avklippt 0,5 liters PET flaska passar utmärkt.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H
          Härliga bildbomber Pia. Det duger gott, att få se yngel efter sprattel.

          //Inger
          tack, hoppas att det kommer

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Spännande bilder, Pia. Men kan du inte göra som Anders och trycka ner en slang och blåsa rent baklänges så att säga?
          Ursprungligen postat av ansjo
          Eller slamsuga gruset ovanpå? En avklippt 0,5 liters PET flaska passar utmärkt.
          nja.. jag tror att det är så att växternas rötter har gjort så att det blivit stopp, jag tog fram sugen och gjorde en test i juni men det hände inte mycket med flödet. Men jag skall testa att ta ut mega-roten som är där och köra baklänges så kanske det lättar.
          Anders, du kanske kom ihåg roten, den som du hjälpte mig att "släpa" till bilen i Köge


          Här kommer bilden på karet med, glömde den innan
          Bifogade filer
          Senast redigerad av PiaJo; 16 August 2013, 20:35.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av PiaJo
            nja.. jag tror att det är så att växternas rötter har gjort så att det blivit stopp, jag tog fram sugen och gjorde en test i juni men det hände inte mycket med flödet. Men jag skall testa att ta ut mega-roten som är där ioch köra baklänges så kanske det lättar.
            Anders, du kanske kom ihåg roten, den som du hjälpte mig att "släpa" till bilen i Köge


            Här kommer bilden på karet med, glömde den innan
            jag menar såklart köra FLÖDET baklänges, så att ingen fick för sig nåt annat...
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Jaha, den lilla pjäsen på 49,7 kilo....
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Jaha, den lilla pjäsen på 49,7 kilo....
                jaaaa...typ
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Härliga bilder!

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    Sv: "Tvättstugan"

                    Fint kar och fina fiskar. Och framförallt riktigt fina bilder

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Jesper Broman
                      Fint kar och fina fiskar. Och framförallt riktigt fina bilder
                      Tack!
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Nu är den här tanten helt slut... Har grejat och grejat hela dagen med karet, pust pust och ett litet stön med, men när det klart och jag har goa blåmärken på undersidan armarna. Det är en bieffekt jag får när jag grejar med mina 220 kar.. De är så höga och jag ids inte ta fram en pall som jag skall hoppa upp och ner på, för ett tu tre så slår jag väl ihjäl mig på kuppen om jag missar en steget så nä då får det hellre vara blåmärken

                        Men och det var ett stort men som jag missade, en pip pip pip ansistrus, råkade följa med tillbaka på en rot eller nåt annat vad vet jag.. Blev helt matt(are) när jag såg den filuren stryka omkring bland rötterna men jag fick tag på honom han var hungrig och jag listig
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          "Tvättstugan"

                          Jag gissar att tanten kan känna sig nöjd med att ha gjort ännu en fantastisk inredning (troligen helt korrekt gissning) samt att få veta att hon faktiskt är smartare än en Ancistrus. Inte så tokigt dagsverke
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Jag gissar att tanten kan känna sig nöjd med att ha gjort ännu en fantastisk inredning (troligen helt korrekt gissning) samt att få veta att hon faktiskt är smartare än en Ancistrus. Inte så tokigt dagsverke
                            Joojajo.. Jag är väl hyfsat nöjd med karet men jag vill ha det murrigt, lite dovt och så där och där är det ju inte riktigt än och det är ju inte så konstigt för det är ju bara nån timme sen det var "klart".
                            Jag tänkte lite på de nya fiskarna som skall in typ nån av sorterna laetacara, ev. nån corydoras och Apistogramma-sort så det är lite öppnare för jag vill ha mer växter i detta kar som jag skall köpa i Tyskland men just nu får det bara vara och hoppas att växterna tar sig ordentligt.

                            Här kommer en bild om du vill se, tomrummet i mitten bak kommer att fyllas av polysperma, plantorna var så små så det dröjer nog nån dag innan de skjuter i höjden
                            Bifogade filer
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              "Tvättstugan"

                              Det märks verkligen att du hittat din stil, Pia. Snyggt även utan Polysperma tycker jag i varje fall
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Det märks verkligen att du hittat din stil, Pia. Snyggt även utan Polysperma tycker jag i varje fall
                                Tack! Jepp, lite tråkigt att allt blir typ samma men gillar man nåt så..
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...