"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Jag behöver verkligen radiosändare till mina (4!) blandade blixtar. Hur triggar du din/dina?
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Den externa blixten jag har sitter fast på kameran, jag kör "basic" för jag kan inget annat
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Den externa blixten jag har sitter fast på kameran, jag kör "basic" för jag kan inget annat
        Inget fel i det, det är mer lättjobbat och dina (och många andras) bilder blir riktigt bra på det sättet. Jag vet inte varför jag aldrig kör akvariefoto med blixten på kameran, jag tror jag blev skrämd av den tyvärr betydligt sämre blixtautomatiken hos Pentax och min huvudblixt (Sigma EF-610 DG Super).
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • ApeviaX
          • December 2005
          • 1531

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Jag har ett stativ, ett trebens men kommer inte ihåg märket och orkar inte mösa mig ur soffan.. Fjärrutlösare har jag ingen men jag brukar inte fota med stativ, förutom när jag foto helkarsbilder för då kör jag utan blixt.

          Bilder har det inte blivit några än sitter så gött i soffan med en god kopp kaffe så bilder kommer nog senare idag
          Aha, men då är du förlåten, klart du ska mysa med kaffet
          Okej, där ser man du kör alltså stativ främst för helkarsbilder, intressant.

          Nej, men du utforska i lugnan ro, jag märker nog när fiskarna poppar upp på bild
          ApeviaX
          Archocentrus multispinosus
          "Vattensamlingen"
          X-Aquatic

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Anders kommer att få hålla i hatten, under kommande fototävlingar, nu när du har fått ett macro.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Det gör jag gärna, oavsett vem som står bakom kameran....Inger?
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ApeviaX
                Aha, men då är du förlåten, klart du ska mysa med kaffet
                Okej, där ser man du kör alltså stativ främst för helkarsbilder, intressant.

                Nej, men du utforska i lugnan ro, jag märker nog när fiskarna poppar upp på bild
                Japp, bilderna poppar upp senare

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Anders kommer att få hålla i hatten, under kommande fototävlingar, nu när du har fått ett macro.

                //Inger
                Inger, vad jag förstått och märkt som är det fotografen det hänger på (tyvärr) och där ligger jag i lä jämfört med Anders med flera
                Jag får hoppas på att man kan ge dem lite konkurrens under nästa år

                Ursprungligen postat av ansjo
                Det gör jag gärna, oavsett vem som står bakom kameran....Inger?
                Så bra Anders
                Inger, Anders tänkte precis på vad jag tänkte med när jag läste din kommentar... Så kom igen och skicka in foton med!
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Riktigt fina bilder Pia! Jag kan typ inget om foto och sånt, men bilderna uppskattas!

                  Din agassizii är grymt snygg! Såg några i affären idag, en stor fet hane med fina färger, men avstod från att köpa dom, är rädd att dom hade fått däng av nyckelhålen....

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Tack Fredde!

                    Men hur stort kar har du? Det kanske funkar för vad jag fattat det som så är nyckelhålen inte så tuffa. Men jag kan lika gärna ha tokfel med.(kommer inte ihåg )
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      240L isåfall. Jag vet inte riktigt, den dominanta nyckehålshanen är ganska aggressiv, speciellt vid matdax. Men å andra sidan finns det massor​ av gömställen längs hela baksidan, perfekta för apistos. Får se......

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Visst hänger det mycket på fotografen och en bra komposition men kollar man vilka foton som får höga poäng så hänger det lika mycket på motivet. Tex de bilder Ansjo släpper är ju de flesta av ovanligare sort och främst saltvatten brukar plocka poäng.
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av freddi36
                          240L isåfall. Jag vet inte riktigt, den dominanta nyckehålshanen är ganska aggressiv, speciellt vid matdax. Men å andra sidan finns det massor​ av gömställen längs hela baksidan, perfekta för apistos. Får se......
                          Testa tycker jag. Du får ha ögonen på dem och i värsta fall så får du försöka håva upp dem och stoppa dem i ett annat kar
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av lillfrasse
                            Visst hänger det mycket på fotografen och en bra komposition men kollar man vilka foton som får höga poäng så hänger det lika mycket på motivet. Tex de bilder Ansjo släpper är ju de flesta av ovanligare sort och främst saltvatten brukar plocka poäng.
                            Ja, det är sant och saltfoton går alltid bra. Det kan ju vara för att de är lite ovanligare här på forumet.

                            Jag får helt enkelt se till att fota mycket salt och annorlundare bilder för att de skall bli intressanta
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • lillfrasse
                              • February 2002
                              • 2228

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Ja, det är sant och saltfoton går alltid bra. Det kan ju vara för att de är lite ovanligare här på forumet.

                              Jag får helt enkelt se till att fota mycket salt och annorlundare bilder för att de skall bli intressanta

                              Man känner igen din lite murriga stil hemma vid det här laget. Främst Tysklands resorna är ju ett utmärkt tillfälle att fota lite annat.
                              Simma lungt..
                              Lillfrasse..

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Lite kul faktiskt, årets bild 2012 är ett foto som bara låg på datorn och blev egentligen ett panikinskick inför en temamånad. Så har man bara lite tur så kan allt funka...
                                Att jag skickat in saltbilder är även det pga brist på bra bilder och ingen fotolust för tillfället. Det är även det bilder som jag tagit på mässor och affärer, tar man tillräckligt många finns det alltid något som är ok.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...