"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    • October 2002
    • 604

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Trevligt att du tyckte om artikeln

    nu längtar jag inte mindre hem... första dagen på jobbet sen i fredags och då passar CB på att komma
    Du vet ""Den som väntar på nåt gott......................""
    Wilhelm
    Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
    www.ciklid.org www.aquafish.info

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Ja, det hade varit fränt att inreda ett sånt kar!
      Ge mig bara ett sånt kar så skall jag nog kanske kunna hitta på nåt roligt med det
      byteshandel kanske ?

      ett högt kar mot en mindre hög med några original papperlappar som ser ut som dom här:

      (är högen tillräckligt stor så släönger jag in en rot och lite julasand i bytet)
      Bifogade filer
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        Ursprungligen postat av ansjo
        Jag har en 65-kub över...


        $ ???
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av ansjo
          Jag har en 65-kub över...
          vet har ju liksom ingen plats kvar i tvättstugan efter att mitt nya projekt sätts i verket


          Ursprungligen postat av Ken Olofsson
          byteshandel kanske ?

          ett högt kar mot en mindre hög med några original papperlappar som ser ut som dom här:

          (är högen tillräckligt stor så släönger jag in en rot och lite julasand i bytet)
          Byteshandel.. nä skall det vara så skall det vara gratis
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Wilhelm
            Du vet ""Den som väntar på nåt gott......................""
            japp, och nu är det inte många minuter kvar...
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Å du, Pia - jag har två 50-kuber du kan ta, typ när du vill! Spelar ingen roll om jag inte hinner få klart "storbaljan" innan...
              Bifogade filer
              Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 December 2012, 14:57.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Å du, Pia - jag har två 50-kuber du kan ta, typ när du vill! Spelar ingen roll om jag inte hinner få klart "storbaljan" innan...
                men åhh... vilka frestelser ni kommer med
                så mycket vilja ha men så lite plats...

                Mats, inte skall du vara utan kar till hösten eller vad det nu blir för tid.... tänk om du glömmer akvaristiken!
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  men åhh... vilka frestelser ni kommer med
                  så mycket vilja ha men så lite plats...

                  Mats, inte skall du vara utan kar till hösten eller vad det nu blir för tid.... tänk om du glömmer akvaristiken!
                  Åh, jag är redigt trött på skiten, har bara "storkaret" i skallen för närvarande, så de här två kuberna kan jag vara utan nu...
                  Men, glömma akvaristiken, det kommer jag inte att göra - även om det tar ett tag innan jag kan börja inreda det nya projektet!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    nämen oj, det lät ju inte bra... kanske, kanske skall flörta in mig hos Gobben att han bygger mig en akvarieställning till tvättstugan eller förrådet när han ändå håller på att renoverar i sovrummet
                    Senast redigerad av PiaJo; 19 December 2012, 15:12.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ApeviaX
                      • December 2005
                      • 1531

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Viktor som skrivit den boken är medlem i Göteborgs Ciklidgrupp och höll föredrag på Akvariehelgen i Göteborg.
                      Boken kan starkt rekommenderas.
                      Jasså, är han det. Visste jag dock ej,

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Då skall denna sättas upp på min lista


                      tyckte att de första raderna på bokbeskrivningen var bra.. "Vill du på allvar ta kontrollen över ditt fotograferande? Ditt första och viktigaste steg framåt är att stänga av kamerans automatiska funktioner." - precis vad jag behöver
                      Ja, den är riktigt bra vill jag lova. Lär sig massor om alla termer, uttryck knappar rattar etc.
                      ApeviaX
                      Archocentrus multispinosus
                      "Vattensamlingen"
                      X-Aquatic

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Idag är alla karen "julstädade", känns gott.
                        Fast TA-karet har fått på sig ett täcke för att få bort den lilla cyanon som finns där så att det ser snyggt ut när man får gäster på julafton
                        Jag är som ett barn när det gäller jul och allt däri kring, speciellt julklapparna så nu är det en låång väntan på att se vad man får av "tomten"...

                        Fick mitt exemplar av Ciklidbladet idag och jag blev nöjd över det jag såg och läste, trodde för ett tag att det inte var mina kar det handlade om, kändes lite overkligt att "lilla jag" har detta hemma så jag var tvungen att gå ner och kika på dem lite
                        Senast redigerad av PiaJo; 20 December 2012, 07:55.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ApeviaX
                          • December 2005
                          • 1531

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Idag är alla karen "julstädade", känns gott.
                          Fast TA-karet har fått på sig ett täcke för att få bort den lilla cyanon som finns där så att det ser snyggt ut när man får gäster på julafton
                          Jag är som ett barn när det gäller jul och allt däri kring, speciellt julklapparna så nu är det en låång väntan på att se vad man får av "tomten"...

                          Fick mitt exemplar av Ciklidbladet idag och jag blev nöjd över det jag såg och läste, trodde för ett tag att det inte var mina kar det handlade om, kändes lite overkligt att "lilla jag" har detta hemma så jag var tyungen att gå ner och kika på dem lite
                          Underbart Pia Jag gjorde själv vattenbyte och rutskrapning häromdagen, även detta inför jul. (Sedan för att det var dags för rutinskötsel och passade fint nu). Missade lite alger på nån fläck här och var som jag ska skrapa bort lite försiktigt på söndag.

                          Visst är det mysigt med jul, alal härliga traditioner, dofter, pynt, godsaker, klappar osv. Alldeles underbart

                          Shit, ciklidbladet ja, måste ju gå med i NCS och se till att bl.a få ordning på att läsa lite i det

                          Nicke
                          ApeviaX
                          Archocentrus multispinosus
                          "Vattensamlingen"
                          X-Aquatic

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Jättebra artikel med många fina foton som du hade med i senaste numret av Ciklidbladet Pia - Grattis
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Jepp, läste precis artikeln. Kul att läsa, men roligare att se karen IRL!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Jättebra artikel med många fina foton som du hade med i senaste numret av Ciklidbladet Pia - Grattis
                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Jepp, läste precis artikeln. Kul att läsa, men roligare att se karen IRL!
                                Tack och det blir säkerligen fler tillfällen att kunna se karen IRL

                                Noterade ni att jag nämde zoopet?
                                kändes viktigt att nämna att det är jag"hänger" mest för det är ju här jag har fått hjälp med alla frågor, problem som man har som nybörjare, känner att det finns så otroligt mycket kunskap och hjälpsamhet här.
                                och sen är det ju ett förbaskat roligt forum som man kan "slänga lite käft" när och där det passar
                                Senast redigerad av PiaJo; 20 December 2012, 11:16.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...