"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Det fixar du hur lätt som helst!
    Vi får väl se efter nyår om jag lyckades

    Den största frågan är hur jag skall få upp alla pytteyngel eller om jag skall vara barbarisk... det barbariska sättet känns inte bra men det är det absolut lättaste
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ApeviaX
      • December 2005
      • 1531

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Såg en länk i en annan tråd och det är ungefär denna känslan och utseende som jag vill ha det i mitt 105 liters kar när jag gör om det http://showcase.aquatic-gardeners.org/2012/show255.html

      Har lite rötter som ligger i blöt nu och de är spretiga så jag tänkte att de skulle kunna lutas mot bakgrunden... hrm finns lite tankar och syner innanför pannbenet som jag skall försöka förverkliga, vi får se om jag lyckas...

      Det var läckert vill jag lova, typ en wood hardscape
      ApeviaX
      Archocentrus multispinosus
      "Vattensamlingen"
      X-Aquatic

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Inspiration..

        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Pia, vad har du tänkt dig för fiskar i dina inspirationskar?

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ja, Inger... det blir iallafall apistogramma. Inte helt oväntat eller
            Jag är faktiskt sugen på Ap. borellii "Opal" och där i skall även mina aspidoras.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Ja, Inger... det blir iallafall apistogramma. Inte helt oväntat eller
              Jag är faktiskt sugen på Ap. borellii "Opal" och där i skall även mina aspidoras.
              Opal har jag funderat på många gånger, jag som aldrig haft Apisto. Rysligt fina på bild i alla fall!
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Ja, Inger... det blir iallafall apistogramma. Inte helt oväntat eller
                Jag är faktiskt sugen på Ap. borellii "Opal" och där i skall även mina aspidoras.
                Det var ett bra val - du kommer att få massor av bebbar. Jag beställde nya borellii för ett tag sen, men har inte fått några än. Vet inte om det beror på, att jag ville, "att dom skulle vara av bra kvalitet"!

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av ApeviaX
                  Sen finns denna bok: Fotsokolan 1: Lär dig optimal kamerateknik, kanon för att just lära sig kamerateknik och att börja använda de manuella inställningarna mer.


                  Med vänlig hälsning, Niklas
                  Viktor som skrivit den boken är medlem i Göteborgs Ciklidgrupp och höll föredrag på Akvariehelgen i Göteborg.
                  Boken kan starkt rekommenderas.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av VisualDarkness
                    Opal har jag funderat på många gånger, jag som aldrig haft Apisto. Rysligt fina på bild i alla fall!
                    Det är bara testa nån sorts apisto men Borelliin skall man "helst" ha ensamma då de är lite mer skygga och inte tar för sig ordentligt när det kommer till mat och så. Man kan ju förstås ha dem med några tetror eller andra mindre fiskar.

                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    Det var ett bra val - du kommer att få massor av bebbar. Jag beställde nya borellii för ett tag sen, men har inte fått några än. Vet inte om det beror på, att jag ville, "att dom skulle vara av bra kvalitet"!

                    //Inger
                    Men min tur så får jag nog inga apisobebbar men lyckan kanske vänder på detta med men jag tror att det skulle vara ett bra val med, såg att Nols hade dessa inne så vi får väl se vad som händer efter nyår.
                    Väntar man på nåt gott (fint) så tycker jag i detta fallet att man kan vänta lite till så att de är av "bra kvalitet"
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Viktor som skrivit den boken är medlem i Göteborgs Ciklidgrupp och höll föredrag på Akvariehelgen i Göteborg.
                      Boken kan starkt rekommenderas.
                      Då skall denna sättas upp på min lista


                      tyckte att de första raderna på bokbeskrivningen var bra.. "Vill du på allvar ta kontrollen över ditt fotograferande? Ditt första och viktigaste steg framåt är att stänga av kamerans automatiska funktioner." - precis vad jag behöver
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Jag har just läst läst din artikel i Ciklidbladet Pia - jättebra. Speciellt kul med bilder på apistogramma, eftersom jag personligen har saknat sådana i tidningen.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Trevligt att du tyckte om artikeln

                          nu längtar jag inte mindre hem... första dagen på jobbet sen i fredags och då passar CB på att komma
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            vet inte varför, men det hade ju varit roligt att se vad boråstösen skulle kunna fixa med
                            ett riktigt högt kar, säg 60 x 60 x 60, med tanke på hur f-t duktig hon är på att verkligen
                            utnyttja höjden i karen.
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ja, det hade varit fränt att inreda ett sånt kar!
                              Ge mig bara ett sånt kar så skall jag nog kanske kunna hitta på nåt roligt med det
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Jag har en 65-kub över...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...