"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Jag drar alltid in mina bilder i PS och autoskärper till dem och kör autokontrasten innan jag använder dem, iallafall tävlingbilderna gör jag detta med.
    Senast redigerad av PiaJo; 26 December 2012, 16:04.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av lillfrasse
      Man känner igen din lite murriga stil hemma vid det här laget.
      Är det bra eller dåligt att man känner igen fotografen?
      Jag kan själv se vem som troligtvis har tagit fotot och för mig har det ingen betydelse...
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • hampusr

        • December 2010
        • 134

        Ja, prickarna var ju trevligt att få bort, men färgerna blev på det hela klart sämre tycker jag (en del blev bättre). Vad gjorde du för att få bort prickarna enkelt?

        Själv har jag förvisso inte råd med PS, men det finns kanske någon motsvarighet även i gimp...

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Jag håller med om färgerna, men jag körde som sagt bilden ganska snabbt i PS och då blev färgerna sämre.
          Enkelt vet jag inte om jag ska kalla det, men drar man upp bilden i storlek och tar prick för prick så går det ganska smidigt att ta bort prickarna...
          Här är ett gratisprogram på nätet som funkar skitbra till att redigera bilder med: http://pixlr.com/editor/?loc=sv
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • hampusr

            • December 2010
            • 134

            Jaja, det gamla prick-för-prick ja, på tok för jobbigt för en första bild i en fototävling man aldrig varit med i förr =)

            The GIMP är ett hederligt gammalt bildredigeringsprogram som funkar bra för det mesta. Är dock inte alltid lika smidigt som PS.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              En före och en efter bild, ville visa vad det enda jag gör med mina bilder
              Jag har inte gjort mer än öppnat den ena bilden i PS och gjort korrigeringar med kontrast, färg och skärpa i autolägena. Tycker att det blev lite bättre än "orginalet", denna bild har jag inte beskurit.
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ApeviaX
                • December 2005
                • 1531

                Ursprungligen postat av PiaJo
                En före och en efter bild, ville visa vad det enda jag gör med mina bilder
                Jag har inte gjort mer än öppnat den ena bilden i PS och gjort korrigeringar med kontrast, färg och skärpa i autolägena. Tycker att det blev lite bättre än "orginalet", denna bild har jag inte beskurit.
                Ja, det var ju en rätt stor skillnad i tempen där. Men på ett bra vis
                ApeviaX
                Archocentrus multispinosus
                "Vattensamlingen"
                X-Aquatic

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Du får ju fram färgerna på fisken bättre

                  Kommentar

                  • ApeviaX
                    • December 2005
                    • 1531

                    Ursprungligen postat av freddi36
                    Du får ju fram färgerna på fisken bättre
                    Precis
                    ApeviaX
                    Archocentrus multispinosus
                    "Vattensamlingen"
                    X-Aquatic

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      Ursprungligen postat av ApeviaX
                      Precis
                      Haha, som jag skrev innan, jag kan inte fotosnacket!


                      Här är kanske nåt för dig Pia Måste ju va lite det samma om det är salt eller sötvattenfoto

                      This is Part II of the Tidal Gardens reef photography tutorial. Graphics programs these days are incredibly powerful tools for image manipulation. This vid...

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Skall titta på denna videon imorgon för jag "samkör" zoopet med familjefilm och då uppskattas det inte att man kolla på annan film under tiden lite skrivande går bra
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          Haha
                          Det finns en del 1 också på hans kanal nån stans,men det var nog del 2 som iallafall jag förstod mest av

                          Kommentar

                          • lillfrasse
                            • February 2002
                            • 2228

                            Jag hade funderingar på en fotokurs till våren det finns ett riktigt bra och fräscht vandrarhem där man hyr hela kåken. Kinnekulle ligger ett par kilometer bort. Typ fotopromenad och grillning på kvällen och lite lätt photoshopande och allmänt kamera snack.
                            Simma lungt..
                            Lillfrasse..

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av lillfrasse
                              Jag hade funderingar på en fotokurs till våren det finns ett riktigt bra och fräscht vandrarhem där man hyr hela kåken. Kinnekulle ligger ett par kilometer bort. Typ fotopromenad och grillning på kvällen och lite lätt photoshopande och allmänt kamera snack.
                              Säg till om det blir aktuellt
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Vet någon vart man kan få tag på lite Kno3?
                                Jag har växtnäring som funkar utmärkt men har lite problem med cyano på några små fläckar i vissa kar så jag behöver ha i lite mer Kno3 men hittar inte vart man kan beställa endast detta i liten mängd..

                                Annars får jag beställa ett helt paket från Haacks men det känns lite onödigt..
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...