"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Bara att dra ihop ett par stycken till, och dra ner!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Och innan vi åker så skall jag möta Anders i Varberg och ta en fika och titta på hans kar, det skall bli trevligt det med
      det är en liten omväg men jag skall hämta fiskar (apistosar) i Varberg på hemvägen så det passade bra att parkera min bil där
      Och kanske öva lite i Photoshop?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        Ursprungligen postat av ansjo
        Jag såg detta gruset i Duisburg sist, och då var det relativt nytt på marknaden så jag tror inte den delen av Amtras sortiment funnits här någon gång.

        Jag tror du mailade och frågade om det hela också utan någon vidare respons.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av lillfrasse
          Jag tror du mailade och frågade om det hela också utan någon vidare respons.
          Jepp...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av lillfrasse
            Det är nu man börjar känna att man skulle satt sig i bilen och brakat ned ändå.
            Bara att tanka bilen, packa ner tandborsten...
            Ursprungligen postat av ansjo
            Och kanske öva lite i Photoshop?
            jepp, det skulle jag gärna vilja göra
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Eftersom Tysklandsresan står för dörren så tänkte jag släppa en bildbomb på gamla foton, tror att de flesta är visade i tråden sen tidigare men ni får hålla tillgodo och så lovar jag att det kommer att komma nya bilder snart

              vill ni inte se så blunda nuuuu......
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • fragster
                • January 2013
                • 50

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Eftersom Tysklandsresan står för dörren så tänkte jag släppa en bildbomb på gamla foton, tror att de flesta är visade i tråden sen tidigare men ni får hålla tillgodo och så lovar jag att det kommer att komma nya bilder snart

                vill ni inte se så blunda nuuuu......


                Som sagts tidigare av andra så är de fint inredda etc, men ännu bättre tycker jag nästan din ljussättning är...
                Samt dina fotoskills!

                Kul att se.

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Ååh, är så avundsjuk på din ap bitaeniata!

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Har följt tråden och tittat på alla bilder under min "tysta" period, din tråd är en av de få som håller mig kvar på zoopet
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av fragster


                      Som sagts tidigare av andra så är de fint inredda etc, men ännu bättre tycker jag nästan din ljussättning är...
                      Samt dina fotoskills!

                      Kul att se.
                      Ursprungligen postat av freddi36
                      Ååh, är så avundsjuk på din ap bitaeniata!
                      Ursprungligen postat av c90368
                      Har följt tråden och tittat på alla bilder under min "tysta" period, din tråd är en av de få som håller mig kvar på zoopet
                      tack, tack
                      Har inte kunnat svara förrän nu då man varit "bortkopplade från världen"
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Det är inte undra på att jag känner mig lite sliten i ryggen efter ett par dagar med fotning i denna ställningen...

                        (Maria, jag lånade ditt foto från Västsidan, hoppas ok..)
                        Bifogade filer
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Jag köpte inte så mycket fisk när vi var i Tyskland men jag fick med mig hem 1+2 Apistogramma rupununi, dessa har jag aldrig sett för så hoppas att könsfördelningen blev rätt.
                          har inga bilder på dem, men här kommer lite bilder från google..
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            När jag kom hem så slängde jag i lite alkottar, capatalöv och valnötslöv och efter ett par timmar så karet ut så här, skall tilläggas att det var ganska klart vatten innan. svartvatten eller...

                            dock var ph´t inte märkbart förändrat, undrar vilket det var som gav denna effekt eller om det var en blandningen som gav detta, har bytt vatten flera gånger nu för att kunna se fiskarna. ( ja, självklart har jag tagit upp kottarna och bladen ...)
                            Bifogade filer
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Det är inte undra på att jag känner mig lite sliten i ryggen efter ett par dagar med fotning i denna ställningen...

                              (Maria, jag lånade ditt foto från Västsidan, hoppas ok..)
                              Här ser man skillnaden mellan vilket macro man har

                              Ser fram emot foton på Tysklands-nykomlingarna
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ja, det fotot visar skillnaden bra.
                                Man ser verkligen hur mycket längre ifrån man behöver stå när man använder 100 macrot istället för Anders 60 macro, men Anders macro kan man kan komma glaset mycket närmare och då inte få blixtreflexer lika lätt.

                                Bilder kommer senare Kjell på dessa nykomlingar, de får komma till rätta först bara
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...