"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Nu skall det snart göras en makeover i 220 karet, skall flytta runt lite fiskar och vissa fiskar skall tillbaka till affären...

    För ett tag sen var jag ju lite bekymrad över att mina guppisar inte fått några yngel, det behöver jag inte fundera på längre.... det kryllar av yngel i kuben så snart blir det väl det vanliga problemet med guppysar....vart man skall göra av alla yngel


    skaffa en firre som tuggar yngel.



    kanske en av de större dvärgarna, ex bolivian.



    eller varför inte en snygg, högplatt fisk, med silverbotten och svarta lodräta streck ?


    mata sedan ynglen med mycket protein/animaliskt foder, låt växa upp till 1,5cm, fånga och dratta ner
    till yngeltyggande fisk.

    då skall du nog få se på intressant jakt och en väldigt bra tillväxt......


    .



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Kensa
      skaffa en firre som tuggar yngel.



      kanske en av de större dvärgarna, ex bolivian.



      eller varför inte en snygg, högplatt fisk, med silverbotten och svarta lodräta streck ?


      mata sedan ynglen med mycket protein/animaliskt foder, låt växa upp till 1,5cm, fånga och dratta ner
      till yngeltyggande fisk.

      då skall du nog få se på intressant jakt och en väldigt bra tillväxt......


      .



      .
      nä nä, blir inget med att föda upp för att drattar ner som mat...men mitt par Ap. Baenschi skall få komma mer i detta karet ett tag så några yngel lär ju försvinna i magen på dessa men det är kanske bara bra för just nu är det ca 50 st yngel i kuben.

      Det står i artbeskrivningen på Ap. Baenschin att dessa går att ha i ett 40 liters kar så jag testar om dessa kan gå i 60 liters kuben ett tag skulle jag märka att det inte funkar så får jag hitta en lösning då. De får leva lite "Compact living" ett tag...
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mick13
        • May 2008
        • 1796

        Hej på länge !!
        Kul och höra att du skaffat ett större kar 220L =) Lättare att hålla än 64L.
        Mitt akvarie intresse är i en dal för tillfället. Jag är inte riktigt nöjd med utrymmena i jag har karen i känner inte att jag får riktigt någon inspiration till att gör något utöver vatten byte och utfrodringen. Sedan har det dött en del fisk frö mig med som gjort att det inte kändes så kul all rödmunnar har döt en efter en och även de två ny anskaffade dog efter en kort tid. Vad tyckte zoopet folket om dina kar? Ett Gott nytt år på dig
        In vino veritas, in aqua sanitas

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mick13
          Hej på länge !!
          Kul och höra att du skaffat ett större kar 220L =) Lättare att hålla än 64L.
          Mitt akvarie intresse är i en dal för tillfället. Jag är inte riktigt nöjd med utrymmena i jag har karen i känner inte att jag får riktigt någon inspiration till att gör något utöver vatten byte och utfrodringen. Sedan har det dött en del fisk frö mig med som gjort att det inte kändes så kul all rödmunnar har döt en efter en och även de två ny anskaffade dog efter en kort tid. Vad tyckte zoopet folket om dina kar? Ett Gott nytt år på dig
          Vad tråkigt att du har en riktigt inspiration men den kommer säkert snart tillbaka får vi hoppas!
          Gott Nytt på dig med!


          Jodå, jag har ett 220, 105, 60, 54 och ett 30 liters kar just nu, fast 54 liters skall stängas ner vilken dag som helst.
          Jag har fått så mycket beröm för mina kar så att jag har rodnat men det är ju alltid roligt att få beröm utav andra som man själv ser upp till om man säger så...
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            Ett inlägg kvar till 4000 för piajo !!!


            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Kensa
              Ett inlägg kvar till 4000 för piajo !!!


              .
              Jepp, och nu är jag upp i 4000 inlägg...but who´s counting
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Var förbi Nols Ciklidhobby idag

                Fick med mig en påse hem med 2 par av Apistogramma bitaeniata VF.

                Såg mycket trevliga ut, blider kommer senare när de har fått återhämta sig lite och då kommer det bilder på makeovern i karet, man kan inte se att det är samma kar
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  galen i dvärgciklider? bitaeniatan är snygg, är det den där hanarnas första ryggfensstråle växer så länge fiskn lever?
                  ska bli kul och se hur det blev!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av freddi36
                    galen i dvärgciklider? bitaeniatan är snygg, är det den där hanarnas första ryggfensstråle växer så länge fiskn lever?
                    ska bli kul och se hur det blev!
                    galen och galen....ja nästan...jag gillar dessa små juveler

                    Ingen aning om detta, får googla sen....
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Var förbi Nols Ciklidhobby idag

                      Fick med mig en påse hem med 2 par av Apistogramma bitaeniata VF.

                      Såg mycket trevliga ut, blider kommer senare när de har fått återhämta sig lite och då kommer det bilder på makeovern i karet, man kan inte se att det är samma kar
                      Det är liksom bara, att åka in på en affär hos er och inhandla "vad ni vill" = avundsjuk.
                      Kommer bli kul, att kolla in din nya makeover. Förmodligen kommer det ju som vanligt, att bli hur bra som helst. Men gnugga nu "makeoverknölarna" - kommer att behöva mycket hjälp framöver av "livlinorna".

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        Det är liksom bara, att åka in på en affär hos er och inhandla "vad ni vill" = avundsjuk.
                        Kommer bli kul, att kolla in din nya makeover. Förmodligen kommer det ju som vanligt, att bli hur bra som helst. Men gnugga nu "makeoverknölarna" - kommer att behöva mycket hjälp framöver av "livlinorna".

                        //Inger
                        Inte bara att åka in till Nols...det är "bara" ca 8 mil dit
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Här kommer lite bilder på de nya fiskarna och karet, det är 220 karet som är omgjort

                          Det är hannarna som är med på bild, de var vänliga att visa sig så det fick bli kort på dem
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • GOONI
                            • October 2004
                            • 295

                            najs
                            Frågar man inte får man inget veta.

                            Kommentar

                            • skoda-15
                              • August 2010
                              • 456

                              snyggt riktigt snyggt
                              375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
                              180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
                              35 liters cocon kub med guppy och black molly

                              Kommentar

                              • källebacken
                                • February 2006
                                • 574

                                Snyggt som vanligt.... du såg inga Barlowi när du var i Nol
                                Annica

                                Kommentar

                                Arbetssätt...