"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • M-L.M
    • November 2011
    • 4

    Kommer bli kanon, det ska bli kul o följa ditt projekt i väntan på att jag bestämt mig för vad jag villa ha för kar, (lutar lite åt ett juwel lido alt börja med 60l Dennerle).

    M-L.M

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Jag har ett 60 och ett 30 liters Dennerle, mycket förtjust i dem. Det jag gillar mest är att de är så "cleana" i form och utseende.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • ApeviaX
        • December 2005
        • 1531

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Hämtade rötterna idag, det som är sågat tänkte jag "gömma" med sten och växter så dessa blir nog bra i karet
        Nice Pia, avis
        ApeviaX
        Archocentrus multispinosus
        "Vattensamlingen"
        X-Aquatic

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Att det kan kännas så vemodigt att ta ner ett litet enkelt kar... i helgen så plockade jag ur fiskarna och jag har verkligen dragit mig för att tömma det helt även om jag vet att det kommer ett nytt roligt projekt på samma ställe..
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Att det kan kännas så vemodigt att ta ner ett litet enkelt kar... i helgen så plockade jag ur fiskarna och jag har verkligen dragit mig för att tömma det helt även om jag vet att det kommer ett nytt roligt projekt på samma ställe..
            Jag vet hur det känns...

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Jag vet hur det känns...
              mmm, jag vet. tänkte på dig när jag tog ur fiskarna och jag var glad att det bara var ett kar att tömma...
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Efter maten då är det dags att sätta sig en stund framför karen, skall bli så gött och härligt

                Denna stunden behöver jag verkligen... har knappt vart på kollat på karen på hela veckan och idag skall de få mat, det har de inte fått sen i tisdags... hemska människa jag är
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • hult87
                  • February 2010
                  • 1287

                  snygga rötter! tycker det är svårt att hitta snygga red moore rötter häromkring

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Jag tror att jag har lite förberedelse till lek i mitt 220 kar
                    Har 2 st honor och de liksom glider framför hannen som ett S eller så "släpar" de sig längs med botten så fort hannen kommer in närheten...

                    Glömde skriva att det apistosarna som håller på med detta....
                    Senast redigerad av PiaJo; 05 February 2012, 09:53.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Anki L
                      • August 2011
                      • 606

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Jag tror att jag har lite förberedelse till lek i mitt 220 kar
                      Har 2 st honor och de liksom glider framför hannen som ett S eller så "släpar" de sig längs med botten så fort hannen kommer in närheten...

                      Glömde skriva att det apistosarna som håller på med detta....
                      Kul! Bilder på yngel snart då?
                      350 l

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Jag tror att jag har lite förberedelse till lek i mitt 220 kar
                        Har 2 st honor och de liksom glider framför hannen som ett S eller så "släpar" de sig längs med botten så fort hannen kommer in närheten...

                        Glömde skriva att det apistosarna som håller på med detta....
                        Då har du snart dubbelkullar. Stackars hannen.
                        Nu har jag suttit framför mitt apistokar jättelänge - för att försöka få till några bilder av dom två små ungdomarna, då upptäckte jag en tredje "ungdom" som är lite yngre. Får fasiken inte till några bra bilder...trots nya kameran.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Anki L
                          Kul! Bilder på yngel snart då?
                          Ja, man kan ju hoppas

                          Ursprungligen postat av gullefjun
                          Då har du snart dubbelkullar. Stackars hannen.
                          Nu har jag suttit framför mitt apistokar jättelänge - för att försöka få till några bilder av dom två små ungdomarna, då upptäckte jag en tredje "ungdom" som är lite yngre. Får fasiken inte till några bra bilder...trots nya kameran.

                          //Inger
                          Det är inte synd om hannen inte , han har det ju sketabra! Två tjejer som bara står och väntar.... kan han ha det bättre?


                          Det är svårt att fota yngel.... man får ta mååånga kort och gärna ha som du.. ett macro.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Funderar på att byta ut mitt 105 kar till ett större och att detta nya skall in i tvättstugan, men har lite funderingar på om bänken klarar vikten.

                            Tanken är att ha 2 st ikea köksstommar, 60x37= 120 långt och 37 djupt.
                            Bänkskivan blir 128 cm lång och 49 cm djup (över häng i bakkant med ca 10 cm)
                            4st ben under varje 60 modul.
                            Gobben har kommit med synpunkter på detta nya karet....
                            Han tycker att jag skall köpa ett likadant kar som jag redan har i tvättstugan, ett 222 liters kar (måtten 110x45x45) för att det skulle vara snyggare när de har samma mått

                            Skulle detta funka på denna bänken se citatet, tror att det gör det men vill vara på säkra sidan.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              är det en riktigt köksbänkskiva som är typ 13mm tjock eller nått sånt så ska det nog inte vara några problem. å du behöver nog inte oroa dig för överhänget häller, men om du ändå gör det så kan du ju dra en 45*45 regel på baksidan längs med bägge stommarna precis under skivan så får den ju mer att vila på.
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Bänkskivan är ca 4 cm tjock, det är en ikeaköksbänkskiva, överhänget kommer att fästas i väggen med en regel.

                                Så då verkar det ok?
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...