"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Snart, snart skall jag gå ner i källaren och kolla till karen och ge fiskarna lite mat, har inte varit där nere sen i tisdags...

    Är/var rejält däckad av sjukdom, men nu sitter jag upp iallafall det har jag inte gjort sen i tisdags så lite bättre är jag nog.
    Är det den där jäkla flunsan som du har haft - den går här uppe i södra norrland också nu...vill inte ha den!
    Krya på dig Pia!

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Tack, tycker lite synd om mig själv.. så jag tröstar mig med Schweppes Russian och lite choklad, mintkrokant, det är mumma
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Tack, tycker lite synd om mig själv.. så jag tröstar mig med Schweppes Russian och lite choklad, mintkrokant, det är mumma
        ...e de allt.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av gullefjun
          ...e de allt.

          //Inger
          jaa räcker inte det
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            jaa räcker inte det
            Du måste kanske ha något, som tar bort dom "fula" bakterierna...typ "lite" starkare bakteriedödande.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              aha, det var det du menade.... nja, inte idag.

              Dessa fula bakterierna bekämpas just nu med ipren, alvedon, hostmedecin, nässpray mm så jag känner mig som ett vandrande apotek..
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Shrimpsoilen är nu redo! Så du får nog köpa 2 murarbaljor....
                Shrimpsoilen, hur långt PH-värde blev det med den?


                Funderar på vilken sorts dvärgciklid jag vill ha i det nya 220 karet
                Har ju alltid varit sugen på en grupp av schackbrädena men jag tror inte att de kan klara av att hålla malarna borta om de får för sig att leka...
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Det låg stadigt på strax över 6. Iofs körde jag med co2 samtidigt, men den gjorde varken till eller från på pH:t...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Det låg stadigt på strax över 6. Iofs körde jag med co2 samtidigt, men den gjorde varken till eller från på pH:t...
                    Gott
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Skall inte ha de nybeställda räkorna i denna kuben, det får komma till 30 litarn och när jag har varit på Malmö auktionen så är 60 liters kuben tom förutom 4 st ottosar, undrar vad jag skall ha i den?
                      Jag vacklar mellan bara ett gäng med tetror, någon liten asiatisk stimmfisk eller någon liten gurami. Ge mig tips
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        testa gurami tycker jag trevliga fiskar, lunga och fina. någon av de mindre arterna kanske? typ honung?

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Tack! jag har haft pygmé innan och är nog lite sugen på Chokladguramin.... just nu iallafall fast de verkar väldigt känsliga och svåra...
                          Senast redigerad av PiaJo; 03 March 2012, 16:09.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            chokladguramin är ju ganska speciell på så vis att den är en munruvare.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Chokladguramin går bort tyvärr, kom ju på att vår och sommaren nalkas och då kan det bli lite si och så med vattenbyten
                              Behöver nåt tåligt
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Ken Olofsson
                                • November 2006
                                • 8014

                                Aldrig funderat på någon ovanlig LF ?



                                .
                                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...