"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Just nu har jag bara beslutsångest över vad jag skall ha för inkörsfisk, angenäma problem

    Skulle vilja ha i de nya apistona med en gång men det vågar jag inte tror jag, trots att jag kommer att ha filterbös i från ett annat kar.
    Du kan ju köra Nitrivec tillsammans med böset. Är det Mats snyggingar som flyttar in? Har för mej, att jag läste det i hans tråd.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ok, har aldrig använt sånt medel, får kolla på det.

      Ja, det kankse blir så, vet inte så mycket än men annars kan mitt par av Ap. roca eterna flytta till detta karet och Mats till 105 liters karet som får gå ett tag till för att husera malarna som är på tillväxt.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Jag gillar inte lakrits.. men jag gillar lakritsguramisar så idag fick det följa med några hem från affären

        Dessa fick komma till 60 liters Dennerlekuben, jag har funderat på dessa länge länge, sen jag fick ett tips för om att dessa är riktigt fina och de är de verkligen Vet att dessa är lite svåra men jag får väl göra så gott jag kan för att de skall överleva.

        Bilder kommer senare när de har kommit sig tillrätta.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Det blev en bild på en av lakritsarna, tror det är en hona för denna har ingen färg på fenorna och jag har två som har blåaktiga fenor och dessa tar jag för hannar.

          Det är inget bra kort men man ser iallafall vad det föreställer
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Det blev en bild på en av lakritsarna, tror det är en hona för denna har ingen färg på fenorna och jag har två som har blåaktiga fenor och dessa tar jag för hannar.

            Det är inget bra kort men man ser iallafall vad det föreställer
            Vad är det för fel på den bilden - du är för petig. Mmm - tänk alla mina suddiga bilder då.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av gullefjun
              Vad är det för fel på den bilden - du är för petig

              //Inger
              nja, jag kanske är lite, lite petig när det gäller mina bilder jag tog bara detta kortet på fisken och jag brukar knäppa av en ca 20-50 st innan jag känner mig hyfsat nöjd. Sen är det ju en helt annan sak att se dem i datorn än på kameraskärmen.

              Men jag är absolut inte petig när det gäller andras bilder, bara glad att få se dem och njuta av andras kar, fiskar mm.
              Senast redigerad av PiaJo; 30 April 2012, 19:27.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Det blev en bild på en av lakritsarna, tror det är en hona för denna har ingen färg på fenorna och jag har två som har blåaktiga fenor och dessa tar jag för hannar.

                Det är inget bra kort men man ser iallafall vad det föreställer
                Man får ha gott om tålamod om man skall få se mina lakritsfiskar fick nog sitta en 10 minuter för att alla skulle visa sig idag
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  hur många köpte du?
                  har för mig att hanarna har blått och rött på fenorna så den på bilden åvan är nog en hona

                  det hade ju varit väldigt kul om du kunde få lek på dom. dom har ju inte den där typiska labyrint fisk leken precis.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Jag köpte 5 st, jag tror att jag har 2 st hannar och 3 honor.
                    De är fortfarande små och taniga men två av dem har mörkblå snygga fenor
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      du har väl ganska många grottor i detta karet? dom leker ju i grottor och då kan hanarna nog vara revir hävdande om sina grottor så det var ju bra om det blev 2+3

                      tänker att fler hanar = mer revirhävdning. (är det ett ord )

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Nja, jag har inte så många grottor utan jag tänkte att de får se stenröset och rötterna som grottor, hoppas att det funkar för dem

                        Ja, jag hoppas att de som är köpta som honor är honor.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Nu har jag inte varit petig med bilderna, dessa är rejält suddiga

                          Här ser man att hannen har potential att bli riktigt fin, de är ju ganska små fortfarande.
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            sista bilden var ju riktigt snygg färgmässigt snyggt glitter i fenorna!

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Nu har jag inte varit petig med bilderna, dessa är rejält suddiga

                              Här ser man att hannen har potential att bli riktigt fin, de är ju ganska små fortfarande.
                              Härliga små diamanter du har skaffat!

                              Det ska bli spännande att följa hur det går med dem, själv har jag inte haft någon större framgång
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Eftersom jag har haft de här förut så kom jag att tänka på en person som var/är? riktigt djup på denna typ av fiskar.



                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...