"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Getingen
    Baenschi paret är ju ganska stora men åldern är okänd. Jag har haft dom i ett halvår och det var inga ung-fiskar när jag köpte dom iaf. Kakaduparet är tyvärr inget par längre då hanen dog nyligen. Hade honom i ett halvår och han var ung-fisk med tanke på storleken. Har två honor kvar. Får se om jag kompletterar. Detta var mina andra kortlivade hane. Har inte haft några andra dödsfall förutom två kakaduor hanar. Börjar bli lite less på det, men trist att honorna ska gå ensamma. Sen är det ingen butik i min närhet som har några apistos heller så det beror på lite vad jag kommer förbi. Jag hade hoppats på massor av lek.
    Du kan ju beställa den apisto du vill ha, via din "fiskaffär"

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Getingen
      • August 2010
      • 325

      Det är ingenting som alla butiker gör.

      Jag har en butik i Helsingborg som gör det till rimligt pris och den hanen levde 2 månader. Var heller inget praktexemplar när jag köpte honom. Därför föredrar jag att köpa fisk i butik utan att beställa.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Getingen
        Det är ingenting som alla butiker gör.

        Jag har en butik i Helsingborg som gör det till rimligt pris och den hanen levde 2 månader. Var heller inget praktexemplar när jag köpte honom. Därför föredrar jag att köpa fisk i butik utan att beställa.
        Ja, självklart är det bäst - om dom möjligheterna finns.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jag får ingen ordentlig lek på mitt Baenschipar som går med 2 st L.Aragiuaie (stavning?) bara lektendenser och jag tror att de blir för "stressade" av att gå ihop med dessa då de har ett mer "aktivt" beteende än andra dvärgciklider jag har haft.
          Hade jag kunna fånga upp dessa och flyttat dem utan att riva upp hela karet så hade jag gjort det för länge sen.....
          Idag var jag nära men så såg jag arbetet framför mig och besinnade mig i sista sekund
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Jag får ingen ordentlig lek på mitt Baenschipar som går med 2 st L.Aragiuaie (stavning?) bara lektendenser och jag tror att de blir för "stressade" av att gå ihop med dessa då de har ett mer "aktivt" beteende än andra dvärgciklider jag har haft.
            Hade jag kunna fånga upp dessa och flyttat dem utan att riva upp hela karet så hade jag gjort det för länge sen.....
            Idag var jag nära men så såg jag arbetet framför mig och besinnade mig i sista sekund
            Är du fortfarande villig att bli av med dem så kan jag fånga upp dem
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              Getingen: zoogiganten finns ju i Lomma. jag tycker det är en mycket bra affär som brukar ha ett par olika apistos hemma. t.ex har jag sett A. cacadues (stavning ?) A borellii, och A agazzii

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Animaniac
                Är du fortfarande villig att bli av med dem så kan jag fånga upp dem
                Tål att funderas på
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Getingen
                  • August 2010
                  • 325

                  Ursprungligen postat av freddi36
                  Getingen: zoogiganten finns ju i Lomma. jag tycker det är en mycket bra affär som brukar ha ett par olika apistos hemma. t.ex har jag sett A. cacadues (stavning ?) A borellii, och A agazzii
                  Jo jag vet att den finns, men jag skulle inte vilja påstå att dom brukar ha det hemma, snarare vanligare att dom inte har det, de kan heller inte svara på när dom får in det nästa gång när man frågor vilket är väldigt dåligt.

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    Ursprungligen postat av Getingen
                    Jo jag vet att den finns, men jag skulle inte vilja påstå att dom brukar ha det hemma, snarare vanligare att dom inte har det, de kan heller inte svara på när dom får in det nästa gång när man frågor vilket är väldigt dåligt.
                    dom har sina brister men jag tycker endå att dom är en av de bättre affärerna. synd att dom inte visat sin bästa sida för dig..

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Här kommer lite bilder det är blandat från 220 liters karet och 54 liters karet
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Trevligt!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Fina bilder Pia - å söta bebbar.
                          Mina två borelliitjejer har ägg nu - hoppas det går vägen den här gången. En av dom har nyss dängt upp ancistrusen som var för nyfiken

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Trevligt!
                            Tack

                            Ursprungligen postat av gullefjun
                            Fina bilder Pia - å söta bebbar.
                            Mina två borelliitjejer har ägg nu - hoppas det går vägen den här gången. En av dom har nyss dängt upp ancistrusen som var för nyfiken


                            //Inger
                            Tack Bilderna är inte de bästa dock tog lite snabba kort för jag vart sugen på att fota, det har varit lite lågt med det ett tag för orken har inte funnits (mycket jobb på jobbet...)

                            Visst är bebbarna söta, de är så "stora" nu så nu behöver man inte läsglasögen på sig för att de dem
                            Senast redigerad av PiaJo; 19 September 2011, 19:01.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              Mina två borelliitjejer har ägg nu - hoppas det går vägen den här gången. En av dom har nyss dängt upp ancistrusen som var för nyfiken

                              //Inger
                              Gott att de inte låter någon komma nära
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Idag tror jag att det är 20 dagar sen Kakaduorna fick frisimmande yngel, det är ca 7 st kvar

                                Idag blir det den sedvanliga fredags-kiken i karen
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...