"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Det kommer en bättre uppdatering till helgen för min del, då kommer det lite bilder på de nya fiskarna jag köpte i Duisburg
    Jag köpte 3 st par med Guppy " Bumble Bee" , mycket söt lite sak, 5 st röda häxmalar.
    Och sen blev det 4 st en sorts ancistrus jag inte har sett tidigare, Lda 16.

    Det blev en massa växter och dessa vet jag inte hur jag skall få plats med..men det löser sig säkert
    Senast redigerad av PiaJo; 06 October 2011, 18:20.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • lillfrasse
      • February 2002
      • 2228

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Det kommer en bättre uppdatering till helgen för min del, då kommer det lite bilder på de nya fiskarna jag köpte i Duisburg
      Jag köpte 3 st par med Guppy " Bumble Bee" , mycket söt lite sak, 5 st röda häxmalar.
      Och sen blev det 4 st en sorts ancistrus jag inte har sett tidigare, Lda 16.

      Det blev en massa växter och dessa vet jag inte hur jag skall få plats med..men det löser sig säkert
      Gött att allt klarat sig. Låt fiskarna gå in sig lite innan du sitter med linsen mot rutan de har haft det tufft som det är.

      Nu väntar vi med spänning på vad som skall hända med nya kuben.
      Simma lungt..
      Lillfrasse..

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ja, de får komma till ro lite innan jag börjar smattra med kameran

        Jag var ju lite orolig vad Gobben skulle säga när jag släpade hem en kub
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jag har insett nu att jag får göra om 54 liters karet med mina kakaduor, jag får inte plats med alla de nya växterna i 100 L och 220 L som det var tänkt, hade nog inte insett hur mycket jag hade redan.....
          så jag får göra en makeover i detta kar med för att få plats men det är ett angemänt problem

          Den nya Dennerlekuben kommer att stå på vänt till den nya Btn-slimlinen kommer, den som Ansjo och Mats har i nåt av sina kar. Med det kliar redan i fingrarna men jag har bestämt mig att jag skall vänta till bakgrunden kommer ut på marknaden.
          Denna kub kommer att inredas med ett apisto-tema...inte helt oväntat kanske

          Guppysarna som jag köpte var pigga redan i inkoppningshinken så det var skönt att se de hade varit i påse längst.
          Hannarna har sitt vanliga guppybeteende nu... att jaga tjejerna

          Lda 16-malarna är lite magra så jag får väl se till att det får lite extra mat i form av hemmagjord räkmix, då får de säkert hullet tillbaka.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ska bli spännande att se bilderna på apistokaren. Köpte du inga ny apor Pia?
            Vad är det för roliga växter du köpt?
            Hur går det med bebbarna - några kvar?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av gullefjun
              Ska bli spännande att se bilderna på apistokaren. Köpte du inga ny apor Pia?
              Vad är det för roliga växter du köpt?
              Hur går det med bebbarna - några kvar?

              //Inger
              Jag köpte inga nya apistos som det var tänkt för jag kan liksom inte få schakbräderna ur huvet, så det får bli sånna

              Växterna jag köpte var lite olika sorters crypotos, vallesneria nana och 2 st plantor av en maskroslikande växt, jag hittar inte växtnamnet men det är om du kommer ihåg vad Ansjo har i sitt kar det med c02, så är det samma

              Jag har en bebbe kvar...får se om den överlever makeovern..
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Hygrophila pinnatifida...och inte att förglömma, den lite ovanliga Echinodorus 'Vesuvius' som vi köpte båda två!
                http://www.tropica.com/plants/plantd....aspx?pid=067C
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Hygrophila pinnatifida...och inte att förglömma, den lite ovanliga Echinodorus 'Vesuvius' som vi köpte båda två!
                  http://www.tropica.com/plants/plantd....aspx?pid=067C
                  Jäkligt knepigt med den här Hygrophila P. Anders. Den växer bättre i apistokaret med EC + Profito, än i diskuskaret med CO2 + PMDD. Kan anledningen vara - 24-25 grader i apistokaret, och 28,5 hos diskusarna. Växer den kanske bättre i den svalare temeraturen.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Hygrophila pinnatifida...och inte att förglömma, den lite ovanliga Echinodorus 'Vesuvius' som vi köpte båda två!
                    http://www.tropica.com/plants/plantd....aspx?pid=067C
                    Hette den inte tricolor den som krulla ihop sig jag kan iofs läst på fel lapp.
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ursprungligen postat av gullefjun
                      Jäkligt knepigt med den här Hygrophila P. Anders. Den växer bättre i apistokaret med EC + Profito, än i diskuskaret med CO2 + PMDD. Kan anledningen vara - 24-25 grader i apistokaret, och 28,5 hos diskusarna. Växer den kanske bättre i den svalare temeraturen.

                      //Inger
                      Det skulle jag kunna tänka mig, i mitt kar växer den som ogräs med co2 och runt 24 grader...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av lillfrasse
                        Hette den inte tricolor den som krulla ihop sig jag kan iofs läst på fel lapp.
                        Det var nog fel lapp...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Kommer den mer på höjden blir den nog en satans snygg växt det där.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Jag såg dessa i ett kar som varit igång ett tag, iofs med co2 osv och de var inte mer än ca 25 cm höga. Bladen skruvade sig bra mycket mer än de som är emerst odlade och de växte rakt upp. Jäkligt snyggt var det iaf!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Hygrophila pinnatifida...och inte att förglömma, den lite ovanliga Echinodorus 'Vesuvius' som vi köpte båda två!
                              http://www.tropica.com/plants/plantd....aspx?pid=067C
                              Tack!

                              Svärdplantorna glömde jag, de blir nog skitsnygga!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Tack!

                                Svärdplantorna glömde jag, de blir nog skitsnygga!
                                Du får slänga in en bild på de där krull-svärden - spännande att se hur de blir!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...