"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Yes å det är inga monster i denna tråden

    Det zooracet hänger jag gärna med på om jag får
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Givetvis, ju fler desto roligare!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        Planerar ett besök till skogarna utanför gbg området för färdigställande av trappräcke och lite öl drickande hos familjen hårda nacken då blir det åtminstonde en sväng till hornbach och lite annat tror jag.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ah, då kan vi säkert sammanstråla för ett litet race!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            När jag kom hem igår så såg jag att Kakaduaparet har frisimmande yngel igen och det är ju lite roligt att se då det är lite taskigt med vattenbyten och matning nu på semestern.

            Annars är allt bra med fiskar och karen, dock bara en algblommning på vattenytan i 220 liters men växterna växer så det knakar så snart är det en riktigt djungel i det karet, struntar i att ansa när jag åker hem för att göra vattenbyten det får bli en rejäl ansning senare.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Om jag skulle skaffa mig några ottosar till mitt 54 liters, har ett litet "problem" med att jag får kiselalger på rutorna och på stenarna...gillar ottosar dessa alger?

              funderar på att försöka få tag på zebra-sorten.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Det låter som om din inköpslista växer tills på lördag?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Det låter som om din inköpslista växer tills på lördag?
                  om det gick så skulle jag men det får vänta tills jag kommer hem, tyvärr...

                  hur många skulle passa i ett såpass litet kar, 4 st?
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Det låter som en bra siffra, men var beredd på att de kan bli borta om de får för lite käk...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      om det gick så skulle jag men det får vänta tills jag kommer hem, tyvärr...
                      Tyskland kanske?
                      Förra året såg vi en fisk som de kallade Nano-ottocinclus. Jag trodde det var Ancistrusyngel först, men det var en ny sort som jag varken förr eller senare sett.
                      De var ca 2 cm stora, och då troligen fullvuxna. Micke på Imazo har haft dessa inne någon gång, men de är ganska sällsynta. Till den affären är ett besök planerat när vi åker ner till Duisburg, så du kanske ska vänta ett par månader?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Japp, det blir att stödmata så att de inte försvinner.

                        Åh, tack för tipset Dessa verkar ju klart intressanta...
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Jag har ett 105 liters med asientema http://www.zoopet.com/forum/showthre...=145216&page=1
                          men tänkte föra in detta i denna tråden med för det skall göras om till ett dvärgciklid-kar i början på augusti.

                          Det skall bytas grus och det skall i en ny filtrering för den gamla är kass, funderar på att sätta i ett bottenfilter och ha samma mörka grus om jag har i 220 litarn.

                          Nån som kan ge mig lite info om något bra pumphuvud, gärna Eheim som passar till bottenfiltret från Åleds?
                          Det kommer att inte göras någon filtergömma så det skall passa på röret som tillhör bottenplattan och gärna vara ställbart i flödet.
                          Nu har jag köpt ett stycke bottenfilter och en passande pump när jag och Ansjo hade ett mini-affärsrace

                          Så om någon vecka skall 105:an göras om till ett miniparadis för någon fin dvärgciklid
                          Köpte en stoor planta cryptocoryne som även skall i detta karet
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            har du någon idé om vilken dvärgciklid?

                            annars så kan jag varmt rekomendera A macmasteri eller viejita. det ska ju nästan vara samma fisk. honorna av dom arterna får även orange glitter på nosen precis som hanarna.

                            en annan som är riktigt fin är A agazzii "dubble red".

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Skall till Tyskland i höst och jag skall se om jag kan få tag på nåt där tror jag, om det inte dyker upp något innan dess
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mick13
                                • May 2008
                                • 1796

                                Heh kan du hålla dig till hösten ???
                                jag tror att du får köpa ett till kar efter tysklands resan =)
                                Jag löste mina bekymmer med muffar genom att trä gummislang på powerheadens insug så att den passade bottenfilter röret från falskog.
                                Senast redigerad av Mick13; 31 July 2011, 21:00.
                                In vino veritas, in aqua sanitas

                                Kommentar

                                Arbetssätt...