"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    Tack, roligt och intressant att se.
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Den första bilden ger mig rysningar all over .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Faltaren
        Super fint 
        Ursprungligen postat av Fanbyalperna
        Tack, roligt och intressant att se.
        Kul att ni gillade bilderna! Det var gott att se lite akvariefisk, det gav sug att komma hem

        Ursprungligen postat av Inger H
        Den första bilden ger mig rysningar all over .

        //Inger
        me too!
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ja nu är jag hemma efter en härlig semester i Varberg och en liten tripp till Amsterdam och Berlin!
          känns härligt att kunna ägna sig lite åt karen innan jobbet väntar på måndag

          Nu har jag inte varit borta i mina tankar på fiskarna och fiskval, tro inte det och speciellt inte efter den lilla Aquazoo-trippen med Ansjo-Anders.
          Då började tankarna verkligen komma i rullning efter att ha kläckt ett förslag på fiskval till honom efter att jag sagt vad jag köpte för "inredning"...
          Jag har ett 105liters som är tomt på fisk, det går bara 2 svärdbärarhonor för att underhålla filtret, och jag har äntligen bestämt mig för vad jag skall ha för fisk i detta lilla kar

          Det blir ett Tanganyika kar!
          Snäckskalslekare blir det, har haft en sort av dessa tidigare men då gick det inte som jag tänkt mig pga en überaggressiv hanne.. det var ocellatusen jag hade då men nu är jag sugen på multisar eller brevis, tänkte dessa kunde vara kul att testa.
          Men innan jag hastar iväg så vore det bra med lite input om dessa..

          Vad skall det vara för fördelning på könen och vad är era erfarenheter om dessa?
          Finns det någon annan sort som funkar bättre för mig typ?
          Senast redigerad av PiaJo; 04 August 2015, 21:21.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • JiWe
            • January 2015
            • 103

            Hej,
            Drog igång ett Tanganyika-kar i våras, och ville gärna ha någon typ av snäcklekare, då jag inte har haft det tidigare.
            Det blev Lamprologus Similis som jag fastnade för. Köpte 6 stycken av Kent i Nol, tre av varje kön.
            Tycker att det är en fantastisk liten ciklid, inga stridigheter alls inom gruppen men står upp mot övriga invånare trots att dom är mycket mindre.

            Kan varmt rekommendera dom

            Klicka på bilden för större version

Namn: 07062015-_DSC7353.jpg
Visningar: 2
Storlek: 114,3 KB
ID: 2172345
            Senast redigerad av JiWe; 05 August 2015, 06:55.

            //JiWe

            Medlem i NCS - Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Speciosus om du kan få tag på ....
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av JiWe
                Hej,
                Drog igång ett Tanganyika-kar i våras, och ville gärna ha någon typ av snäcklekare, då jag inte har haft det tidigare.
                Det blev Lamprologus Similis som jag fastnade för. Köpte 6 stycken av Kent i Nol, tre av varje kön.
                Tycker att det är en fantastisk liten ciklid, inga stridigheter alls inom gruppen men står upp mot övriga invånare trots att dom är mycket mindre.

                Kan varmt rekommendera dom

                [ATTACH=CONFIG]76907[/ATTACH]

                Mycket fin! Tack för tipset och infon
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Speciosus om du kan få tag på ....
                  Ja, denna har man stått och sneglat på med hos Kent i Nol, superfina
                  får nog åka till Kent i Nol tror jag och se vad han har, han är ju så bra med för han brukar kunna könsbestämningen dem med.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Får jag tag på ett vitt Juwel till tösen rum kommer det nog bli ett gäng av dessa!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Ja, denna har man stått och sneglat på med hos Kent i Nol, superfina
                      får nog åka till Kent i Nol tror jag och se vad han har, han är ju så bra med för han brukar kunna könsbestämningen dem med.
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Får jag tag på ett vitt Juwel till tösen rum kommer det nog bli ett gäng av dessa!
                      Nu pratar ni sådär gôtt igen, och faktum är att även jag gått i liknande tankar. Har funderat på att göra om det lilla djungelkaret (där det nu går ett par bolivianska fjärilar) till något som inte behöver växtansas ideligen.
                      Skall bli enormt kul att se vad det blir i ditt kar, Pia!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Det som är så härligt när du satsar på något nytt, Pia är ju att vi andra vet att det kommer fantastiska bilder så småningom. Din tråd är ju en ren guldgruva med alla bilder du delar med dig av. Tittar ofta tillbaka i din tråd för att få inspiration genom att den nog numera är biltätast på Zoopet. Kul med snäcklekare!
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Får jag tag på ett vitt Juwel till tösen rum kommer det nog bli ett gäng av dessa!
                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Nu pratar ni sådär gôtt igen, och faktum är att även jag gått i liknande tankar. Har funderat på att göra om det lilla djungelkaret (där det nu går ett par bolivianska fjärilar) till något som inte behöver växtansas ideligen.
                          Skall bli enormt kul att se vad det blir i ditt kar, Pia!
                          Hoppas och håller jag tummarna att du hittar ett snart och att Mats gör verklighet av tankarna så att vi kan ta en lite akvarietripp till Nol eller så ihop
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Det som är så härligt när du satsar på något nytt, Pia är ju att vi andra vet att det kommer fantastiska bilder så småningom. Din tråd är ju en ren guldgruva med alla bilder du delar med dig av. Tittar ofta tillbaka i din tråd för att få inspiration genom att den nog numera är biltätast på Zoopet. Kul med snäcklekare!
                            Så himla roligt att man kan inspirera någon med alla mina bilder
                            Nygammalt men ändå nytt på samma gång
                            Idag har arbetet börjat med göra iordning alla karen innan detta kan bli verklighet men jag tänkte att det inte skall dröja alltför länge med ny fisk
                            Senast redigerad av PiaJo; 06 August 2015, 20:43.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Tog lite snabba bilder idag, kameran har varit oanvänd på hela 5 veckor :P
                              Bifogade filer
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Den första där var lite läskig tycker jag Nä skoja bara. Fina bilder som vanligt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...