"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Det är precis så som jag vill ha det och tanken är att det skall bli, detta kar skall vara orört så länge det bara går. ( din film har stått som modell )
    Kanske att schackbrädesparet får komma dit om jag får fatt i dem i det andra, verkar dock vara mission impossible....
    Ja, jag vet att du diggade den burken.
    Kanske kan dra ner några nya brädor i det karet, om du inte får tag på dom i det andra?

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ja, jag vet att du diggade den burken.
      Kanske kan dra ner några nya brädor i det karet, om du inte får tag på dom i det andra?
      Jo, den tanken har slagit mig med, har faktisk två stycken filamentosus hemma men det är två hannar så jag skall se om jag kan få tag på minst två bekräftade honor när vi åker till Aquazoo i juni.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Jo, den tanken har slagit mig med, har faktisk två stycken filamentosus hemma men det är två hannar så jag skall se om jag kan få tag på minst två bekräftade honor när vi åker till Aquazoo i juni.
        Låter som en bra skiss!

        Liknande förhållanden, som i förra filmen, var det i 960-baljan, där denna viejita-hona vallade runt sina yngel i bôset.


        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Låter som en bra skiss!

          Liknande förhållanden, som i förra filmen, var det i 960-baljan, där denna viejita-hona vallade runt sina yngel i bôset.


          https://www.youtube.com/watch?v=flBvRPJSLjQ
          helt ljuvlig film! Tack för denna Mats
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Einarsson
            Har sagt det förut, finaste karet på zoopet, imo. :-) Delad ledning med Hannes orinoco-kar typ.
            Känner mig oerhört hedrad över att det blivit jämfört med Hannes kanonsnygga kar!
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Tack! och det gör inget Mats, alla är väl så himla trötta på mina bilder och filmer vid det här laget så det är bara en indikation om att steppa ner lite på denna fronten
              Det är det väl inte alls det! Jag älskar dina fina filmer Har bara varit lite lat vid tangentbordet

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                helt ljuvlig film! Tack för denna Mats
                Det vet du Pia!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Jag slukar alla era filmer med avundsjuk blick, men det vet ni redan vid det här laget .
                  Pia, om jag senare i år får tag på dessa läppstiftsfiskar så kommer jag att återvända till din senaste film (och försöka härma) - skitsnyggt .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Underbar film Pia. Fascineras av hur dina kar kan vara vackert minimalistiska och så himla fridfulla. Du är en av mina stora förebilder. Samtidigt som jag inser hur vackert det är med riktigt lite fisk i karet. Men har varit alldeles för osynlig här på Zoopet ett tag nu. Skickar ett PM.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Det är det väl inte alls det! Jag älskar dina fina filmer Har bara varit lite lat vid tangentbordet
                      Härligt, vad glad jag blir,

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Jag slukar alla era filmer med avundsjuk blick, men det vet ni redan vid det här laget .
                      Pia, om jag senare i år får tag på dessa läppstiftsfiskar så kommer jag att återvända till din senaste film (och försöka härma) - skitsnyggt .

                      //Inger
                      tack Inger! De skall ju inte vara omöjliga att få tag i, du får göra i värsta fall en sån där resa du gjorde för att få hem gruppen diskusen

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Underbar film Pia. Fascineras av hur dina kar kan vara vackert minimalistiska och så himla fridfulla. Du är en av mina stora förebilder. Samtidigt som jag inser hur vackert det är med riktigt lite fisk i karet. Men har varit alldeles för osynlig här på Zoopet ett tag nu. Skickar ett PM.

                      Tack! Jag trivs bäst när det är lite fisk i karen, ett tag så ökade jag sorter och antal men nä det blev inte bra så nu backar jag igen. Känns mer "bekvämt"

                      (såg även ditt pm, svarar under en lucka under dagen)
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Så härligt och kul det var att kliva in i tvättstugan för en stund sen, det är nog jag som är lite knäpp där men ni vet ju vad jag har där
                        det som jag såg var att mitt schackbrädes-par "dansade" för varandra och hannen var urtjusig med sina röda långa fenor
                        honans bukfenor är knallröda och det blir de när de är leksugna så hoppas jag får se en romkaka inom kort, tror inte det blir nåt av det för Ph't är för högt men kul att se iallafall
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • HeidiH
                          • October 2014
                          • 629

                          Alltid kul!!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Så härligt och kul det var att kliva in i tvättstugan för en stund sen, det är nog jag som är lite knäpp där men ni vet ju vad jag har där
                            det som jag såg var att mitt schackbrädes-par "dansade" för varandra och hannen var urtjusig med sina röda långa fenor
                            honans bukfenor är knallröda och det blir de när de är leksugna så hoppas jag får se en romkaka inom kort, tror inte det blir nåt av det för Ph't är för högt men kul att se iallafall
                            Ibland är det nästan så att ett bland det roligaste beteenden man får se, är när man får sitta och kolla på ett lekande par - färgerna på dom flesta arter blir så underbart vackra, sen även hur olika arter beter sig när dom leker. Blir det dessutom bebisar, så är ju det förstås också himla kul. Sen att PH:t ställer till det är inte så viktigt, huvudsaken att dom vuxna fiskarna mår bra .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ja precis, huvet på spiken där Inger
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Just nu har denna tråden haft 253.000 visningar, jösses

                                idag drog ett av paren av owroewefi fram en stor kul med frisimmande yngel, så roligt
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...