"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Filmtajm! (Går snabbt med 4G, tummen upp för det )

    https://www.youtube.com/watch?v=XD2N...ature=youtu.be

    Japp! Det simmar en skock på ett hundratal Woffar
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Japp! Det simmar en skock på ett hundratal Woffar
      Åh så fina dom är .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Tommy Vestlie
        • August 2014
        • 2097

        "Tvättstugan"

        Fått svar från Kent. S. Aureum verkar det var som han får hem i morgon. Några erfarenheter från denna variant?


        Skickat från min iPhone med Tapatalk
        Proud member of Aquascapers of Sweden

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Kul att du får tag på dessa, har inga erfarenheter då jag hade de som Anders har så kort tid, de var bara på mellanlandning hos mig i en månad typ. Men det skall säkert gå bra, du ha jag bra rening och flöde på vattnet redan så det blir nog inga problem
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Fortsätter att visa bilder från arkivet, detta är tre sorters Laetacara. Det är Flavilabris, dorsigera och araguaiae
            Bifogade filer
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Bra arkiv du har
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Micke L
                • December 2013
                • 456

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Fortsätter att visa bilder från arkivet, detta är tre sorters Laetacara. Det är Flavilabris, dorsigera och araguaiae
                Häftigt! Att se en fisk på bild från sidan är ju så klart bästa sättet att visa dess utseende. Att se dem fram-ifrån ger ju dock en helt annan känsla av deras "personlighet". Bra bilder!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Glad midsommar önskar jag er alla!

                  Sitter och myser i husvagnen här i Varberg och sen skall vi träffas för att fira midsommar med vad det innebär bland annat med sill och nubbe :P men tyvärr så verkar inte Varbergsvädret visa sig från sin bästa sida men vi kommer att ha det trevligt ändå
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Nu har mina tre veckors småttingar varit ensamma sen i onsdag.. Ingen mat på denna tiden, hoppas de inte har blivit mat till de andra invånarna i karet, håller tummarna hårt för att de skall vara kvar när jag kommer hem imorgon.

                    De kommer då troligtvis, om de finns kvar, håvas över till ett annat kar. Mina små guianacara sphenozona har fått flytta så nu står det ett kar nästintill tomt på sånär 3 L129 och 10 st Corydoras. Tror det kan vara bra om de fick komma till ett annat kar för att kunna få mer mat så att de kan växa på sig.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Micke L
                      Häftigt! Att se en fisk på bild från sidan är ju så klart bästa sättet att visa dess utseende. Att se dem fram-ifrån ger ju dock en helt annan känsla av deras "personlighet". Bra bilder!
                      Missat att svara på detta, håller med precis
                      jag tränar på att ta bilder som inte är bara "artbildsmässig" har svårt för detta... Så jag tränar mycket
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Micke L
                        • December 2013
                        • 456

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Missat att svara på detta, håller med precis
                        jag tränar på att ta bilder som inte är bara "artbildsmässig" har svårt för detta... Så jag tränar mycket
                        Haha, fortsätt träna och dela med dig av dina "träningsresultat"
                        Håller tummarna för att även dina yngel överlevt midsommarhelgen!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Tack! Det skall jag göra
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Pia, grottorna som du har till dina guianacaror, var har du fått tag på dom? Sitter och kollar nätsidorna, men hittar inga liknande.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Pia, grottorna som du har till dina guianacaror, var har du fått tag på dom? Sitter och kollar nätsidorna, men hittar inga liknande.

                              //Inger
                              de har jag köpt på Herkules zoo i Göteborg men jag skall säkert dit i sommar annars har jag för många härhemma
                              kan ju se om Anders skall svänga förbi dig i augusti för då kanske han kan ta med några till dig

                              de är inte kräsna med grottorna utan har man en ror så gräver de en grotta där eller så går det bra med större kokosnötter med men dessa var/är riktigt bra, vill gömma mina lite sen men de får bli efter simmaren.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Nu har mina tre veckors småttingar varit ensamma sen i onsdag.. Ingen mat på denna tiden, hoppas de inte har blivit mat till de andra invånarna i karet, håller tummarna hårt för att de skall vara kvar när jag kommer hem imorgon.

                                De kommer då troligtvis, om de finns kvar, håvas över till ett annat kar. Mina små guianacara sphenozona har fått flytta så nu står det ett kar nästintill tomt på sånär 3 L129 och 10 st Corydoras. Tror det kan vara bra om de fick komma till ett annat kar för att kunna få mer mat så att de kan växa på sig.
                                småttingarna har överlevt
                                Rusade ner i tvättstugan när jag kom hem och blev så glad så att de att de skyddades så fint av föräldrarna
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...