"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Halloj Pia! [emoji3]
    Gôtt att se dig här! Har inget egentligt att skriva, mer än att det skall bli spännande att höra hur det gått i burkarna när du kommer hem.
    Testskriver lite på tapatalk, bara för att kolla hur det känns. Det har ju varit så bökigt innan...
    Ha det toppen!
    [emoji226]


    Skickas från min iPad via Tapatalk

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Jag skall bara hem över dagen för att klippa gräs och mata fishisarna sen åker vi igen till kusten. Kommer att komma hem en gång per vecka nu i några veckor till. kommer att avlägga rapport sen, tror redan nu att en fisk är bort, den var kass redan innan men det är så det brukar vara och inget jag grämer mig över.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Halloj Pia! [emoji3]
        Gôtt att se dig här! Har inget egentligt att skriva, mer än att det skall bli spännande att höra hur det gått i burkarna när du kommer hem.
        Testskriver lite på tapatalk, bara för att kolla hur det känns. Det har ju varit så bökigt innan...
        Ha det toppen!
        [emoji226]


        Skickas från min iPad via Tapatalk
        tack! Gott att nån saknar mig
        detsamma!
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Igår var jag hemma en stund och alla fiskarna mådde bra förutom en svärdbärare som dött men det var väntat så det är lugnt. Bolivianska fjärilsciklidsparet har lekt så de hade en hög med sprattlare så det var lite extra kul

          Jordägare ynglen mådde bra och de har växt på sig mycket tycker jag och även de som går ihop med föräldrarna så mat får de nog ordentligt
          dessa karen fick ett litet vattenbyte försäkerhet skull, tror inte att det egentligen skulle behövas men jag hade tiden så varför inte, de andra karen rör jag inte förrän semestena är över. Nu får fiskarna vänta till nästa vecka för lite mat igen, brukar gå bra alla andra år så jag har ingen oro över detta
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Idag när jag kom hem så kände jag att, fasen jag är helnöjd med detta karet!, så jag ville visa en snutt film på detta. Det var mycket svårt att filma då det är så mycket speglingar utifrån men men så blev det för jag kunde inte låta bli att dra en liten film i alla fall
            Karet är precis så där lummigt, mörkt och "mystiskt" som jag vill ha det, det har även en stilla lugnhet över sig då det är lite fisk i karet.

            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              Väldigt vackert kar

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Toppenmysigt kar Pia .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Jesper Broman
                  Väldigt vackert kar
                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Toppenmysigt kar Pia .

                  //Inger
                  Tack! satt länge idag och gluttade på karet och kände att jag ville bevara det så här forever typ
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Pia, vad har du för arter tillsammans med dina guianacaror? Jag planerar som du vet .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Karet är precis så där lummigt, mörkt och "mystiskt" som jag vill ha det, det har även en stilla lugnhet över sig då det är lite fisk i karet.

                      https://www.youtube.com/watch?v=xQTeHNVZuao
                      Håller med dig, så ska det se ut:-)
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Pia, vad har du för arter tillsammans med dina guianacaror? Jag planerar som du vet .

                        //Inger
                        Jag har ju ett mindre kar till dessa och två par så det finns inte så mycket plats kvar typ men jag har malar och små tetror ihop och tre pygmesvärdbärare. Just nu går det ett par med schackbrädesciklider men dessa skall jag håva upp när jag kommer hem för då skall ynglen ut så då tar jag det samtidigt
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Jättemysigt Pia

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Jag har ju ett mindre kar till dessa och två par så det finns inte så mycket plats kvar typ men jag har malar och små tetror ihop och tre pygmesvärdbärare. Just nu går det ett par med schackbrädesciklider men dessa skall jag håva upp när jag kommer hem för då skall ynglen ut så då tar jag det samtidigt
                            Ok .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Idag blev det ett besök på Berlin aquarium, mycket trevligt att besöka detta efter den svettiga sightseeing-turen i 30 graders värme och gassande sol. Affärer är ju stängda på söndagar så det var väl därför jag fick med mig familjen på detta
                              Här kommer lite bilder därifrån
                              Bifogade filer
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Faltaren
                                • July 2005
                                • 1453

                                Super fint 😊
                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                                Kommentar

                                Arbetssätt...