"Tvättstugan"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo
    • August 2009
    • 13001

Ursprungligen postat av Jesper Broman
    De var riktigt läckra!
    Har ju själv haft modellen större innan och det är ganska roliga fiskar. Och det där var en variant som jag inte ens visste fanns

Ja, visst är dem. hade ingen aning att detta fanns innan heller, så coola
    /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• Mats Bryzell
      • February 2007
      • 18959

Ursprungligen postat av PiaJo
      Vad för sort är du sugen på? Finns många fina hos Nol
      Jag kör på en liten grupp multisar - enkelt och lättskött.

Kommentar

• PiaJo
        • August 2009
        • 13001

Blir trevligt Hur stort var karet eller rättare sagt bottenytan, kan bli maffigt med en hel botten nästan täckt med snäckskal och en dungen vallsneria
        /PIA

Kommentar

• Mats Bryzell
          • February 2007
          • 18959

Blir trevligt Hur stort var karet eller rättare sagt bottenytan, kan bli maffigt med en hel botten nästan täckt med snäckskal och en dungen vallsneria
          Det är ett litet sketkar, bottenytan är endast 80 x 35 cm - men det blir rätt bra yta ändå.
          Multisar är ju självgående, och bildar små kolonier, så detta kan vara kul medans man väntar på att större doningar skall bli klara!

Kommentar

• PiaJo
            • August 2009
            • 13001

Som mitt då fast jag har lite kortare och djupare

Skall bli spännande att följa, startar du en ny tråd med härliga filmer och så?
            /PIA

Kommentar

• Mats Bryzell
              • February 2007
              • 18959

Som mitt då fast jag har lite kortare och djupare

Skall bli spännande att följa, startar du en ny tråd med härliga filmer och så?
              Jag var ju lite inne på att låta stugtråden få somna av i och med att jag var akvarielös, i ungefär fyra dagar... Men det verkar som att ganska många tycker att den tråden har sina kvaliteter (och kvantiteter), så jag kör vidare där.
              Jag lägger upp lite goa bilder och filmer i stugtråden vid tillfälle.
              Nu har vattnet klarnat riktigt fint, så inom kort tar jag hem lite fisk.

Kommentar

• PiaJo
                • August 2009
                • 13001

Härligt! ja, den tråden är för bra för att avslutas

Då väntar jag (otåligt) på att se bilder
                /PIA

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Administrator

• December 2001
                  • 48148

Ursprungligen postat av Jesper Broman
                  De var riktigt läckra!
                  Har ju själv haft modellen större innan och det är ganska roliga fiskar. Och det där var en variant som jag inte ens visste fanns
                  Du får kolla lite mer i Zoopets artbeskrivningar https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=735&SOK=1
                  Har dock inte själv haft den men beteendemässigt är den ungefär som XL-varianterna.
                  Caudopunctatus är också en kul art (som jag däremot har haft) och det är en mycket tuff och lättlekt "grävskopa" med ett kul lekbeteende. Innan den leker så gräver den igen hela lekgrottan och sedan gräver de fram den igen för att leka och sedan släpps inte en jäkel "över bron" (över lekplatsen)
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

...det verkar kärlek banne mig..

idag när jag kom hem så ser jag att det blidats två par av min grupp på sju bolivianska fjärilar
                    De har grävt gropar och putsat stenar så det är mycket roligt, det roligaste av allt är att i ett av paren så är det hannen som kom till mig i lördags, honan är jag inte säker på då hon var så lik de andra två honorna.
                    Men hannen som kom i lördags, kallar honom Mats-hannen, så ser det ut som han är en riktigt tjejtjusare och en riktig Don Juan för han ser ut att underhålla två honor...

sen har mitt ena guianacara-par lekt, hade det på känn men var inte säker, men idag hade de en rejäl skock med frisimmare

kort sagt.. det bra just nu
                    Vad roligt att mina bolivianer hamnade hos dig till slut, nu har jag bara tre kvar att göra mig av med!

Kommentar

• Mats Bryzell
                      • February 2007
                      • 18959

Ursprungligen postat av Mr Woods
                      Vad roligt att mina bolivianer hamnade hos dig till slut, nu har jag bara tre kvar att göra mig av med!
                      Halloj Johan! Jag vet att ditt inlägg är riktat till Pia, men jag vill bara säga att detta par är fantastiskt - och jag är mycket glad att de fick vara hos mig ett tag. De är mycket kraftiga och friska, lekvilliga och fantastiskt fina i sina utfärgade dräkter.
                      Nu när jag var tvungen att avveckla "djungelkaret" där dessa gick var det egentligen bara Pia som stod som kandidat att ta över detta enastående par, och jag vet att de får det mycket bra hos denna formidabla akvarist. Jag har sett karet Pia har satt dessa i, tillsammans med en grupp andra bolivianer, och man kan bara häpna över Pias inredningförmåga - helt makalöst vackert och perfekt kar!

Kommentar

• PiaJo
                        • August 2009
                        • 13001

Vad roligt med alla kommentarer, ursäkta att jag inte svarat men denna veckan har arbetslivet var oerhört tufft med både många timmar och med en personal som i smyg motarbetat mig och varit otrevlig mot mina anställda..

Men idag skall jag bara koppla bort hjärnan och njuta av mina kar och fiskar
                        de skall få sig lite TLC med vattenbyte och lite extra gott käk, för de är de värda!
                        /PIA

Kommentar

• Inger H
                          • December 2008
                          • 11248

Väldigt trist när folk går bakom ryggen med skitsnack! Tur att du har oss trevliga zoopetare .

//Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• PiaJo
                            • August 2009
                            • 13001

Det är mer än skitsnack tyvärr... men jävlas med mig..så jävlas jag tillbaka och jag kommer gå vinnande ut striden..

Jo, ni är alla för så goa här!

Nu skall jag tända upp karen och börja med vb så jag kan ta fram kameran ikväll, det är en bra terapi
                            /PIA

Kommentar

• Webo
                              • August 2014
                              • 1968

☺☺
                              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

Kommentar

• PiaJo
                                • August 2009
                                • 13001

jag hann bara med fyra av sju kar idag.. Gobben sa att vi skulle åka till Göteborg och shoppa han vet hur man muntrar upp en trött och arg/ledsen Pia

Hann med att åka till Hornbach, glömde att åka dit förra helgen när jag ändå var i krokarna och jag köpte några fina växter och två Pygméguramisar, dessa blir början till fler till mitt lilla Asienkar

Idag när jag gick in i tvättstugan så har fjärilsparet flyttat sprattlarna till en grop, tyvärr nära ett annat par på det bråkas en del men då såg jag att hannen tog upp sprattlarna i munnen så fort de andra kom för nära, han hade dem länge i munnen tills allt var lugnt igen och då släppte han ut dem.
                                Har inte sett detta förr hos denna arten men de är ju som en liten jordätare så det borde inte vara så konstigt för många av dem är ju munruvare.
                                Fick en lite film på lite bråk och han har redan plockat upp dem så han har dem i munnen, omtänksam pappa som skyddar sina små.

sen har snäckskalslekarna börjat hävda sig mot varandra och börja kika in i snäckorna, så nu väntar jag otåligt på att det skall bli litemer
                                /PIA

Kommentar

Arbetssätt...