"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Som Pia skriver behöver de ingen grotta, utan är grymt duktiga på att gräva under en rot eller liknande!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ok, köpta grottor skippas för ev. tilltänkta guianacaror .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ja här skippar de grottor men älskar att gräva under rötter etc.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Ja här skippar de grottor men älskar att gräva under rötter etc.
          Låter bra det .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Micke L
            • December 2013
            • 456

            Ursprungligen postat av PiaJo
            småttingarna har överlevt
            Rusade ner i tvättstugan när jag kom hem och blev så glad så att de att de skyddades så fint av föräldrarna
            Vad roligt Ska du flytta dem nu och dra upp dessa småttingar?

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Mycket kul är det
              jag har börjat flytta dem så smått, har fått upp ca tio redan. Vill ta det varsamt och de håller ynglen tätt till sig när täckglasen öppnas så det är lite svårt men imorgon försöker jag igen.
              Tänkte att det skulle vara lättare att dra upp dem i ett eget kar, då kan jag ha foderautomat till detta karet i sommar under semestern.
              det andra paret håller på att spela för varandra så det är nog lek där vilken dag som helst
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Micke L
                • December 2013
                • 456

                Det är ju sämsta tänkbara tid att dra upp yngel när man inte är hemma under semestern. Inte nog med att man behöver mata mycket, man behöver ju dessutom byta mycket vatten som en följd av detta. Kul i alla fall att du gör det bästa av det och ger det ett försök. Och en kull till på G! Du kan öppna outlet till hösten

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Joojaa... Det är väl...men det var likadant förra året men då var de ynglen typ två veckor äldre och det gick bra så jag hoppas det blir lika iår. (Fick kolla på mina YT-filmer för att få tidpunkten)
                  De vuxna jag har nu är från de ynglen som jag drog upp förra året

                  Det blir samma sak om inte "värre" om de går kvar hos föräldrarna för det blir inte mer mat då och samma vattenbyten ( ca varannan vecka) som det blir i det 150 liters kar som de skall över i, de kommer att gå med tio corydoras och tre L129 så det är inte mycket fisk och filtret har gott om goda bakterier så jag tror detta gör att de klarar av rätt mycket mat/bajs.
                  Senast redigerad av PiaJo; 21 June 2015, 21:10.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Micke L
                    • December 2013
                    • 456

                    Då har du ju vanan inne. Såklart är det ju det absolut bästa alternativet och med så mycket vatten och relativt lite fisk i väl inkört kar kommer det säkert att fungera galant. Jag tyckte väl snarare att föräldrarna kunde valt bättre lämpad tidpunkt än just före semestern Vad kul att få yngel på sina egna yngel.
                    Lycka till med håvandet i morgon!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      de har jag köpt på Herkules zoo i Göteborg men jag skall säkert dit i sommar annars har jag för många härhemma
                      kan ju se om Anders skall svänga förbi dig i augusti för då kanske han kan ta med några till dig

                      de är inte kräsna med grottorna utan har man en ror så gräver de en grotta där eller så går det bra med större kokosnötter med men dessa var/är riktigt bra, vill gömma mina lite sen men de får bli efter simmaren.
                      Har missat detta inlägg Pia, varmt tack för erbjudandet .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Grattis idag Pia!!!!
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Var inne på din BaceFook och grattade, men slänger såklart in ett rungande Grattis även här!
                          Ha en superduperskön födelsedag!

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Grattis
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Grattis idag Pia!!!!
                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Var inne på din BaceFook och grattade, men slänger såklart in ett rungande Grattis även här!
                              Ha en superduperskön födelsedag!
                              Ursprungligen postat av Shepard
                              Grattis
                              tack för grattisarna! Värmer gott när man ligger hemma nerbäddad i sviterna av en lunginflammation och hög feber, är inte riktigt på "banan" igen men snart så! Mår mycket bättre idag än vad jag mådde för nån dag sen så det är skönt

                              detta fick jag i present idag, den fina fisken fick jag av svärmor
                              det är en fisk gjord av återvunnen plåt av den australienska kontstnären Aaron Jackson, mycket kul att få denna, passar ju perfekt i "akvarierummet"
                              sen fick jag presentkort på att "gå att fixa naglarna" så jag har fina och långa naglar till semestern
                              Bifogade filer
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Grattis och krya på dig - måste också säga att det var en kanonsnygg fisk du fått. När du har yngel på den (det är kanske en hermafrodit) så är jag intresserad.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...