"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av irwin_fletch
    Ska se om jag kan fixa bilder i morgon. Men kanske ännu bättre är att se denna filmsnutt på dem, filmade lite skakigt med min mobil. De gör sig bäst med lite mindre ljus än vad jag har. Då lyser verkligen den röda rubinen vid stjärtfenan. Deras fenor lyser ljusblå när de fått gå ett tag och färgar som de ska. Det är ingen bra stimmare, men som Ansjo säger, vilken tetra är det..=) Jag tycker de flesta är dåliga stimmare om de inte blir skrämda.

    http://www.youtube.com/watch?v=MSrgyWTpexc
    Trevlig film!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • irwin_fletch
      • April 2009
      • 544

      Kul att kunna vara till hjälp. Stör med två bilder till. Alltså det är inte lätt att ta bild på tetror men man ser ju hur de ser ut. Försökte ta en stimbild med, men man ser bara rött....
      Bifogade filer

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Riktigt fina
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Hur skall jag göra nu... om jag får tag på tetrorna (har inte fått besked om de går att få tag på ännu till min butik) för jag har även ett par apistogramma på gång, akvariet har varit i gång i ca. 3 veckor till helgen så jag kanske skall vänta till efter semestern med tetrorna då för det blir så mycket fisk på en gång....
          Senast redigerad av PiaJo; 28 May 2012, 15:49.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • irwin_fletch
            • April 2009
            • 544

            De är ju inte så lätta att få tag på, så om du kommer över ett gäng tycker jag du ska slå till. Säger butiken att de kan ta in dem igen senare så kan du ju vänta. Men min butik har jagat dem ett tag nu utan framgång.

            Tetror skitar ju inte ner så mycket, så att presentera ett gäng tetror och ett par apisto tycker jag inte vore fel. Du får ju givetvis ha lite koll på vattenvärdena men det vet du ju redan.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Jo, jag vet en affär som har skulle dessa just nu inne fick jag reda på igår... men det är ca 20 mil en väg och det är får långt att åka just nu, har likom inte den tiden

              Vattenvärdena har jag koll på nu när jag hemma men om en månad är jag borta i ca 5 veckor och då kommer jag inte att ha kollen, så jag får fundera tills jag får besked från "min" butik.

              Men jag har gott om tid...tetrorna kan vänta lite till om det skulle vara så... har lärt mig ett nytt ord nämligen, ordet är tååålamoood
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • irwin_fletch
                • April 2009
                • 544

                Låter som du tänker klokt det där med tålamod får du lära mig, även om man blivit bättre med åren. Har också ett litet projekt på gång som kommer få vänta till hösten just pga att man inte kan ha full koll under sommaren.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Jo, jag vet en affär som har skulle dessa just nu inne fick jag reda på igår... men det är ca 20 mil en väg och det är får långt att åka just nu, har likom inte den tiden

                  Vattenvärdena har jag koll på nu när jag hemma men om en månad är jag borta i ca 5 veckor och då kommer jag inte att ha kollen, så jag får fundera tills jag får besked från "min" butik.

                  Men jag har gott om tid...tetrorna kan vänta lite till om det skulle vara så... har lärt mig ett nytt ord nämligen, ordet är tååålamoood
                  Var?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Var?
                    Guy Palm tipsade mig via facebook att dessa kund/ fanns på Åleds, 10 för 180 kr

                    Kan ju åka dit på semestern och kolla om de finns då med...
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Nu har det varit så mycket tetra prat - inte för att det inte är roligt men jag tänkte bryta lite med att visa mina två 220 liters kar om inte någon misstycker
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Mmmmm, de var ju inget vidare....
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Mmmmm, de var ju inget vidare....
                          Vilket? Att fiskarna kommer från Åleds eller mina kar?
                          Senast redigerad av PiaJo; 28 May 2012, 18:30.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Vilket? Att fiskarna kommer från Åleds eller mina kar?
                            Karen menade han nog... Usch vad hemska... Och så en så´n här för att visa att det var ironiskt menat, från min sida, men nog även från hans, hehe...

                            Nej, de var mycket fina
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Tack
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • MrH
                                • October 2010
                                • 2825

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Nu har det varit så mycket tetra prat - inte för att det inte är roligt men jag tänkte bryta lite med att visa mina två 220 liters kar om inte någon misstycker
                                om man får komma med en blygsam åsikt... grymt snygga kar! dom är riktigt fina dina burka rå du är verkligen grym på att inreda.
                                men, ett litet men i mina ögon... det vänstra karet, svärdsplantan i mitten, den lilla där. den skulle ja nog tagit bort å låtit det vara öppet där istället. den sticker liksom lite i ögonen. å ja kan nästan se framför mig hur det skulle öppna upp för att skapa en öppen "glänta" mellan rötterna å löven
                                men det är bara min högst blygsamma åsikt...
                                MrH ---> 175L SA kub

                                Kommentar

                                Arbetssätt...