"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Jag njöt Mats.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Bilder på mina Apistogramma "Rio Mamore"

      (dessa fiskar är inte sammarbetesvilliga när de skall fotograferas...)
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        Mycket fina! Får hoppas på yngel också!

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Efter att ha skådat tvättstugan live så kan jag säga att det finns nog inte en trevligare tvättstuga i världen. Riktigt snygga kar och invånare.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Nu Pia, har jag varit och köpt hassel. Trollhassel var det de hade, tycker inte att det ser ut riktigt som den du har, men det kan kanske bli bra ändå
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av lillfrasse
              Efter att ha skådat tvättstugan live så kan jag säga att det finns nog inte en trevligare tvättstuga i världen. Riktigt snygga kar och invånare.
              Tack, skoj att höra

              Ursprungligen postat av Animaniac
              Nu Pia, har jag varit och köpt hassel. Trollhassel var det de hade, tycker inte att det ser ut riktigt som den du har, men det kan kanske bli bra ändå
              Det blir säkert bra!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av lillfrasse
                Efter att ha skådat tvättstugan live så kan jag säga att det finns nog inte en trevligare tvättstuga i världen. Riktigt snygga kar och invånare.
                Kan bara instämma
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Kan bara instämma
                  Det är faktiskt helskönt att ha en sån go tvättstuga, förenar nytta med nöje Fast handen på hjärtat så blir det mest tittande och mindre tvättande
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Det blir säkert bra!
                    Tja, det verkar som sagt inte vara samma modell som de du har, har lagt i en lång strax under ytan i 240-karet, som går mellan två höga rötter i varsin ände av karet, ser ok ut, får se om jag kan klämma i en till lite längre ner.

                    Håller med om tvättstugan, det är så man vill ställa dit en snurrfåtölj, och bara sitta där och vrida lite sakta mellan karen Hur går det med dina Apistogrammayngel? Mina verkar vara kvar.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Animaniac
                      Tja, det verkar som sagt inte vara samma modell som de du har, har lagt i en lång strax under ytan i 240-karet, som går mellan två höga rötter i varsin ände av karet, ser ok ut, får se om jag kan klämma i en till lite längre ner.

                      Håller med om tvättstugan, det är så man vill ställa dit en snurrfåtölj, och bara sitta där och vrida lite sakta mellan karen Hur går det med dina Apistogrammayngel? Mina verkar vara kvar.
                      Dina kvistar/grenar blir säkert bra, mina har legat i karet i ca 6 månader så de har ju fått lite "patina".
                      Starta gärna en tråd om dina kar, hade varit spännande att de dessa. Du har väl ganska många kar och spännande fiskar?

                      Ynglen har inte blivit frisimmande än, väntar...
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Dina kvistar/grenar blir säkert bra, mina har legat i karet i ca 6 månader så de har ju fått lite "patina".
                        Starta gärna en tråd om dina kar, hade varit spännande att de dessa. Du har väl ganska många kar och spännande fiskar?

                        Ynglen har inte blivit frisimmande än, väntar...
                        Ja, det blir ju såklart lite "patina" på dem efter ett tag, men de här jag hittade verkar inte riktigt vara samma "modell" heller, lite svårare att få in dem snyggt i karen. Hmm, tja, har fem kar igång nu, en tråd om mina kar kanske kunde vara kul, men tyvärr är jag bara riktigt nöjd med ett av dem för tillfället, och det är mitt Juwel Rio 240. De andra är väl rätt ok, men lite för mycket alger för min smak.

                        Men om det är ok kan jag ju lägga upp en bild på Apistogrammahonan här. Det är faktiskt ett litet gäng kvar, men på den här bilden (tagen med mobilen, så den är kanske lite suddig) så ser man bara ett tror jag.
                        Bifogade filer
                        Senast redigerad av Shepard; 13 June 2012, 19:46.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Idag har jag en drös med frisimmade yngel Hon vaktar dem så bra så att de andra fiskarna är "intryckta" i ett hörn av 220 liters karet.

                          nu står högst på min önskelista att någon av dessa är en hanne då Ap. "Rio Mamore"- hannen dog för mig här i fredags
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • lillfrasse
                            • February 2002
                            • 2228

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Idag har jag en drös med frisimmade yngel Hon vaktar dem så bra så att de andra fiskarna är "intryckta" i ett hörn av 220 liters karet.

                            nu står högst på min önskelista att någon av dessa är en hanne då Ap. "Rio Mamore"- hannen dog för mig här i fredags
                            Både kul och trist hoppas du får tag i en ny hane.
                            Simma lungt..
                            Lillfrasse..

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Så kul med en massa yngel - men tråkigt med den fina hannen. Du kan i alla fall glädja dej åt, att han efterlämnade en kull i alla fall.
                              Min borelliihanne dog också förra veckan.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ja, det får jag glädja mig åt

                                tråkigt med dig Borelliihanne
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...