det tror jag många hade gjort!
har du fått yngel eller ägg på dessa? annars verkar det ju finnas tendenser nu.
Ja, vet med mig att skall jag köpa fler ciklider så är det dit jag skall åka igen
Nix, ingen ordentlig lek... hoppas hoppas
Vet inte om det blir nåt heller, han/de håller på hela tiden och svassar för varandra men inget har lett nåt vidare..men som sagt jag hoppas att nån gång kan det bli nåt.
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Sjukt snyggt Pia, du har verkligen känsla för inredning! Jag har ett tips om en fisk jag tror skulle göra sig kanon i det karet och som passar ypperligt med Apistogrammor och det är nannostomus eques, brun pennfisk. Håller sig högt i karet, har en skön glidande stil där den står snett lutat på ett charmigt sätt och inte det minsta hungrig på yngel. Spana in den!
Sjukt snyggt Pia, du har verkligen känsla för inredning! Jag har ett tips om en fisk jag tror skulle göra sig kanon i det karet och som passar ypperligt med Apistogrammor och det är nannostomus eques, brun pennfisk. Håller sig högt i karet, har en skön glidande stil där den står snett lutat på ett charmigt sätt och inte det minsta hungrig på yngel. Spana in den!
Tack
Denna fisken har jag inte tänkt på..tack för tipset!
Ursprungligen postat av ansjo
Nä, jag röstar för Nannostomus morthentalii. Kanske för att jag själv skulle vilja ha den...
Mmm, denna vill jag ha med finns på "vill ha-listan".. men den är nog både dyr och svår att få tag på, eller?
Tror att mina röda häxmalar skall i det nya karet, är bara rädd för att det blir för mycket fisk i slutändan..
Vill ju ha ett lugnt och stilla kar, vad tror ni om detta och om det är för mycket malar för att cikliderna skall trivas?
Det kommer i så fall vara:
5 st röda häxmalar
10 st corydoras panda
2 st ancistrusar
1+2 apistogramma
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Jag tror inte det blir för mcket, malarna ser du inte mycket till med den inredningen du har.
Tvärtom kanske jag skulle tycka, att det kan bli lite för lugnt...
Kommentar