"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Tack!

    Dessa trådar skall läsas
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Här hemma händer det grejer
      Bilder på resultatet kommer kanske till helgen..
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        kul! bilder är ett måste

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Nog för att jag gillar att inreda med rötter men hallå... Jag tror nog att jag köpt rötter till minst ett 500-kar eller nåt :o
          Men det blir nog bra när det är färdigt och kan visas för allmänheten

          Gobben frågade om inte fiskarna måste ha vatten att simma i ....
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Sådär ja, då har man startat upp sitt femte kar

            Jag känner att jag blev riktigt nöjd men allting kan förbättras så kom gärna med synpunkter om jag skall ändra nåt, jag är öppen för förslag.
            Ville ha detta karet annorlunda än de andra jag har som är ganska så "gröna", ville att detta skulle vara lite brunare, murrigare och med mindre växter.

            Det finns två saker jag skall göra men det får bli senare och det är att plocka mer småstenar och dimpa ner här och var för att bryta av de "öppna" ytorna och sen skall jag slipa till på nåt sätt den avsågade änden som syns mitt i karet.


            Det var tänkt att mitt nya par av Apistogramma sp. "roca eterna" skulle komma i detta karet men tvyärr så har hannen simmat vidare till fiskhimlen.
            Så nu får jag tänka om och se vad jag vill ha för apisto i karet men det skall inte bli några problem, det finns ju så många som är fina

            Här kommer en bild men det är forfarande ganska disigt i vattnet, hoppas att det lägger sig snart och då kommer det en fräschare bild.
            Bifogade filer
            Senast redigerad av PiaJo; 12 May 2012, 14:01.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Anki L
              • August 2011
              • 606

              Jädrar i mig så snyggt!!!! Tjusigt!!!
              350 l

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Anki L
                Jädrar i mig så snyggt!!!! Tjusigt!!!
                Gott att du gillar det!
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Anki L
                  • August 2011
                  • 606

                  Absolut! Du har fått ett sånt fint djup i karet. Usch vad jag borde fixa mitt med lite tanke bakom möbleringen.
                  350 l

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ser väldigt trevligt ut - ser fram emot att kolla på det på grillfesten
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Ser väldigt trevligt ut - ser fram emot att kolla på det på grillfesten
                      Tack
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        thumbs up! snyggt.
                        det blev riktigt bra med bakgrunden på kortsidan också

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Sådär ja, då har man startat upp sitt femte kar

                          Jag känner att jag blev riktigt nöjd men allting kan förbättras så kom gärna med synpunkter om jag skall ändra nåt, jag är öppen för förslag.
                          Ville ha detta karet annorlunda än de andra jag har som är ganska så "gröna", ville att detta skulle vara lite brunare, murrigare och med mindre växter.

                          Det finns två saker jag skall göra men det får bli senare och det är att plocka mer småstenar och dimpa ner här och var för att bryta av de "öppna" ytorna och sen skall jag slipa till på nåt sätt den avsågade änden som syns mitt i karet.


                          Det var tänkt att mitt nya par av Apistogramma sp. "roca eterna" skulle komma i detta karet men tvyärr så har hannen simmat vidare till fiskhimlen.
                          Så nu får jag tänka om och se vad jag vill ha för apisto i karet men det skall inte bli några problem, det finns ju så många som är fina

                          Här kommer en bild men det är forfarande ganska disigt i vattnet, hoppas att det lägger sig snart och då kommer det en fräschare bild.
                          Lite kul att du nockar ciklid.org med ditt kar

                          Här är vi ju lite vana med den layout du har skapat, men den är helt rätt och väldigt bra!

                          Kan bara tyda detta som att zoopet forumets medlemmar just nu är de ledande i fråga om SA layout. Å ska vi vara ärliga så heter han Bryzell som skapat denna trend.
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Morrn Pia! Väldigt snyggt inrett, ser ut som en målad tavla.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Tack för de goa kommentarerna, gott att ni med gillar det

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Lite kul att du nockar ciklid.org med ditt kar

                              Här är vi ju lite vana med den layout du har skapat, men den är helt rätt och väldigt bra!

                              Kan bara tyda detta som att zoopet forumets medlemmar just nu är de ledande i fråga om SA layout. Å ska vi vara ärliga så heter han Bryzell som skapat denna trend.
                              Japp, de gillade mitt kar med

                              Herr Bryzell plockar man mycket inspiration från, tack Mats sen skall man inte glömma alla andra som har fantastiskt fina kar här på forumet som bidrar med inspiration!
                              Senast redigerad av PiaJo; 13 May 2012, 07:53.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Getingen
                                • August 2010
                                • 325

                                Snyggt kar. Hade dock föredragit mer växter och mer löv. Tror apistosarna också kommer göra det.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...