"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av PiaJo

    mmm.. får fundera lite mer på det, det blev rätt "fartigt" i karet med glödbandsdanion och är inte riktigt van vid det
    Garrorna är aktiva men inte stressiga.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Garrorna är aktiva men inte stressiga.
      Aha.. Får kolla upp detta igen då tycker de ser så härliga ut
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Igår var jag med många andra på ett jättetrevligt föredrag i Göteborg om aquascaping och samtidigt en medlemspresentation av vår egen Tommy Vestlie, jättekul och inspirerade. Jag kom hem med många nya idéer och en kanonbra dragonstone som kommer bli pricken över i't i mitt växtkar
        Bifogade filer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Instämmer - ett kanonbra föredrag och ännu bättre är ju att vi "alla" träffs igen på nästa Zoopetklubbvästmöte - då får vi fortsätta bubbla med varandra
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Har varit och studerat mina fina apistogramma, har nu tre olika sorter hemma och är såå nöjd med detta

            Ser honorna har början till lekdräkt i sina gula färger och svarta mönster som är olika för varje art och de är så vackra. Ap. juruensis har som ett svart T under hakan, både hannen ovh honan och båda har även viss tendens till svarta läppar. Skall se om jag kan fota eller filma dem någon dag
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Ditt växtkar är verkligen riktigt fint.
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Marten64
                Ditt växtkar är verkligen riktigt fint.

                Tack! det var roligt att höra
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Micke L
                  • December 2013
                  • 456

                  Håller på att läsa ikapp ca fyra månader och då börjar man ju såklart med stug-trådarna

                  Kommentar

                  • Micke L
                    • December 2013
                    • 456

                    Hm, jag skrev 4 eller 5 rader med text och det kom med en rad?

                    Kommentar

                    • Micke L
                      • December 2013
                      • 456

                      Eller snarare en halv. På förhandsvisa var allt korrekt. Vad gjorde jag för fel?

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Skrev du inlägget på Tapatalk Micke? Om det är så försvinner all test efter det att du lägger in en Smiley....
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Micke L
                          • December 2013
                          • 456

                          Exakt så var det. Vad gör man då om man har tapatalk? Slutar använda smileys

                          Kommentar

                          • Micke L
                            • December 2013
                            • 456

                            Även smiley försvann i senaste post, fast den var till sist utan text efter. Sorry Pia, för fadäser i din fina tråd(ledsen smiley) Det som jag skrivit och som försvann handlade om ett fint växtakvrium med en film som var harmonisk och skön, men alldeles för kort (smiley som blinkar med ögat) samt alla fina fina bilder som ju tas av en duktig fotograf som övat mycket(tummen upp) men måste också berömma alla modeller som så vackert poserar! Med det menar jag alla välmående fiskar i dina kar (glad smiley ), Hoppas nu att all text kommer med! Och ja, det går att skriva utan smileys men blir lite jobbigare(blinkar med ögat)

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Skrev du inlägget på Tapatalk Micke? Om det är så försvinner all test efter det att du lägger in en Smiley....
                              Det händer även om jag sitter med paddan och använder paddans emojis...

                              Ursprungligen postat av Micke L
                              Även smiley försvann i senaste post, fast den var till sist utan text efter. Sorry Pia, för fadäser i din fina tråd(ledsen smiley) Det som jag skrivit och som försvann handlade om ett fint växtakvrium med en film som var harmonisk och skön, men alldeles för kort (smiley som blinkar med ögat) samt alla fina fina bilder som ju tas av en duktig fotograf som övat mycket(tummen upp) men måste också berömma alla modeller som så vackert poserar! Med det menar jag alla välmående fiskar i dina kar (glad smiley ), Hoppas nu att all text kommer med! Och ja, det går att skriva utan smileys men blir lite jobbigare(blinkar med ögat)
                              Tack så mycket och det gör inget att det blev en "fadäs" , bara roligt när någon läser
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Klicka på bilden för större version

Namn: Ap. juruensis female.jpg
Visningar: 140
Storlek: 105,8 KB
ID: 2355999 Klicka på bilden för större version

Namn: Ap. juruensis female 2.jpg
Visningar: 126
Storlek: 157,4 KB
ID: 2355998 Klicka på bilden för större version

Namn: Ap. juruensis 2.jpg
Visningar: 138
Storlek: 132,4 KB
ID: 2355997 Klicka på bilden för större version

Namn: Ap. juruensis 3.jpg
Visningar: 127
Storlek: 170,8 KB
ID: 2355996 Klicka på bilden för större version

Namn: Ap. juruensis 1.jpg
Visningar: 152
Storlek: 130,0 KB
ID: 2355995

                                Tog lite bilder på mina nya juveler Apistogramma Juruensis Älskar honans T-tecken under hakan, hannen har detta med men inte alls lika starkt. har inte sett denna teckningen tidigare hos nån apistogramma jag har haft.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...