"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Fantastiska foton som vanligt
    Dessutom verkar det som om jag inte har någon artbeskrivningen på den arten och ser att du också lagt in fotona i "biblioteket" så nu kommer det en framöver
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Såg just på FB, att det inte är A juruensis , utan A allpahuayo. Tur att någon har koll på oss vad vi köper . Fast affären har nog tagit in den som Aa.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av Inger H
        Såg just på FB, att det inte är A juruensis , utan A allpahuayo. Tur att någon har koll på oss vad vi köper . Fast affären har nog tagit in den som Aa.

        //Inger
        Noterade just det också, samt att vi inte heller har någon artbeskrivning av A. allpahuayo på Zoopet så denna funkar ju lika bra

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Spelar ju ingen roll vilket namn den har, lika snygg ändå .
          Fantastigt fina bilder Pia .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Tack Kjell och Inger!
            Fantastisk lite firre som är lika snygg oavsett namn
            Vet inte om jag kan byta namn på de inskickade bilderna så du får gärna ändra Kjell
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Idag när jag kom hem så fick jag mig en överraskning, eller överraskning och överraskning.. Jag kände på mig att honan vaktade nåt men kunde inte avgöra om det var nåt av de gamla ynglen som hade klarat sig men det var en helt ny stor kull som hon vaktat intensivt, har inte ens märkt att de lekt och det verkar som ynglen är några dagar redan för de är lite större och "stabilare" i simmandet än som de är när de är helt nyss frisimnande,


              Mats pratade om att hans kar andas med tunga andetag, låter väldigt knasig när det tas ur sitt sammanhang men detta karet andas också tungt.
              Det är till och med så att pumpen spruttar lite, den är nästan helt stilla stående och vattenytan rör sig inte alls men mina apor trivs mycket bra i detta väldigt lugna och varma vatten. PH't vet jag inte ens vad det är med det verkar helt ok.
              Vill inte störa dem med ett vattenbyte eller pill med pumpen nu när det är en stor skock med yngel.
              Så här ser karet ut, väldigt övervuxet med växter
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Toppen med bilder på mamma å ynglingar . Väldigt drabbad av akvarieabstinens, trots tusen saker som borde störa denna abstinens just nu

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Lika många kvar igår kväll, så roligt att jag satt klistad länge framför det lilla karet igår

                  Inger, det kommer en höst och då kommer du få en massa tid till akvariepyssel
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Så roligt det är med apistogramma igen, idag drog en till av sorterna jag har här hemma fram en stor skock med yngel
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Härligt Pia! Det är alltid fantastiskt kul att höra hur det går i dina fina kar!

                      (fota och filma lite nu )

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Härligt Pia! Det är alltid fantastiskt kul att höra hur det går i dina fina kar!

                        (fota och filma lite nu )

                        Skall försöka filma de nya ynglen

                        Missade du att se filmen på första skocken, Mats?
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Det blide en liten film på apistogramma paulmueri med sina yngel (osäker på stavningen)
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            , har liksom inget annat att skriva .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              , har liksom inget annat att skriva .

                              //Inger
                              Det behöver du inte för jag vet vad du känner typ
                              Tänk att dessa små fiskar med dyrt kilopris är så helt fantastiska och jag minns den första apiston jag köpte så glad att jag "ramlade" på och blev pushad av Micke på zooaffären att köpa dessa skönheter. Det är många år sen nu iallafall för mig i min ganska korta, intensiva,roliga och givande aqua-resa.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Vad lika honorna är fast det är olika varianter (eller vad det heter) Min kakadua såg ut så där förut. Nu har hon lite olika färger men hon var knallgul med svart teckning i början.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...