960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Du menar jakten på andra fiskars yngel...? Ja, det där har jag sett lite för mycket av...
    Faktum är att det verkar som om fiskarna i karet numera skiter fullständigt i Gracilisynglen. Jag kan se både de stora och de små simma långa sträckor från den glest sammanhållna svärmen och dom blir av någon anledning inte uppätna... very strange!
    Fem stycken Cyprichromisyngel är nu så stora att de obehindrat simmar i fritt i karet - och, tjaha - vi får väl se om man i framtiden kanske måste lyfta ur lite fisk - för skall det hålla på såhär blir det snart tätt med fisk.
    Jag planerar ju att sätta in en grupp Compressiceps också och dom tycks vara lite sugna på att plocka smått så det kanske jämnar ut sig.

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      aaa exakt, inte deras egna iaf:P.
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • matte159
        • March 2007
        • 1147

        Ursprungligen postat av fredd
        när/om matte 159 köpt min stappersi.


        Åhh, jag har så dåligt samvete för att du ska behöva vänta (jag är verkligen seeeeeg), men mitt mål är att jag ska vara färdig innan träffen hos Mats är. Om moster kan så ska jag isf bo hos henne hela helgen (kan hon inte så får jag förmoderligen stanna hemma) och då ska jag tjöta på henne om att åka ut till dig på söndagen!!!
        En liten fråga bara:
        Har du syrgas? Jag bor ju i Strömstad och måste tillbringa 3h på tåg och resan från dig till Göteborgs central.

        Mats: Din Marlieri-hane är verkligen mycket snygg!!!
        Mvh
        Mathias
        Fotoalbum

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Fredds Stapersi är verkligen vrålfina - där får du ett gott gäng fisk kan jag lova dig!
          Skulle själv vilja ha en grupp av dessa - undrar om inte Stapersi är dom snyggaste av snäcklekarna...?

          Kommentar

          • fredd
            • February 2007
            • 3360

            har också funderat på det du säger mats, dom är faktist riktigt fina.

            tyvärr har jag ingen syrgas matte men det borde väl gå att ordna genom att packa dom i någon frigolit låda eller liknande?vi får spana på det. Sen kan jag möta dig inne i stan så slipper du åka ända ut hit, så kanske du hinner med ett tidigare tåg
            www.frfoto.tk

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Det skall väl kunna gå att ha dom i stora och flera påsar några timmar - med ganska mycket vatten i. Om det bucklar till sig kan jag nog fixa rejäla plastpåsar från shopen som jag brukar handla i, om det är så att någon eller båda av er kommer till mig på träffen.

              Kommentar

              • 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

                Ja, jag känner igen min gamla Marlieri hanne genom att bara titta på din bild Mats, det var något visst med honom, han var kung i mitt kar tillsammans med Prinsessorna, så det är en tuff kille.

                MVH/Freddan

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av 127bubbel
                  Ja, jag känner igen min gamla Marlieri hanne genom att bara titta på din bild Mats, det var något visst med honom, han var kung i mitt kar tillsammans med Prinsessorna, så det är en tuff kille.

                  MVH/Freddan
                  Ja, han är nog den snyggaste Marlieri jag haft!
                  Vilken härlig samling människor och fisk vi har blivit - nu är vi tre-fyra stycken som har varandras fisk i karen. Och mina Endlers Guppy och flytväxter kommer från Ansjo - riktigt kul!

                  Kommentar

                  • 127bubbel
                    • March 2007
                    • 1133

                    Jag var faktiskt och köpte 2 st Dickfeldi för några dagar sen, kunde inte hålla mig från det då jag letat efter såna på Herkules i evigheter. Fast den ena är lite jagad av den andre, men som talesättet är "Kärlek börjar alltid med bråka". Så jag får hålla tummarna för att det är en hanne och en hona, funderar dock på att köpa en 3:e redan nu, men har dock inte bestämt mig.

                    MVH/Freddan

                    Kommentar

                    • Solid
                      • August 2007
                      • 734

                      Ursprungligen postat av fredd
                      hehe solid, det är lättare å sköta ett tanganyika kar än ett annat kar faktist. har haft flera tanganyika kar nu och det har inte varit något problem alls med dom.
                      Det låter ju väldigt bra

                      Kommentar

                      • Solid
                        • August 2007
                        • 734

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Visst Solid! Det är bara att ösa på! Som du märker finns det en enorm erfarenhet och kunskap bland forumdeltagarna här - jag får nya tips och lär mig massvis varje dag. Det är bara att ställa frågor och undra om vad du vill så skall vi hjälpa dig när du känner att det är dags att sätta igång.
                        Allt jag kan om Tanganyika (inte mkt...) har jag läst här på zoopet än så länge. Precis som du säger verkar det finnas många som kan en hel del om att hålla T-ciklider. Visst har jag massor av frågor, men de ska jag ställa i någon annan kategori och inte blanda in här

                        Kommentar

                        • matte159
                          • March 2007
                          • 1147

                          Ursprungligen postat av fredd
                          har också funderat på det du säger mats, dom är faktist riktigt fina.

                          tyvärr har jag ingen syrgas matte men det borde väl gå att ordna genom att packa dom i någon frigolit låda eller liknande?vi får spana på det. Sen kan jag möta dig inne i stan så slipper du åka ända ut hit, så kanske du hinner med ett tidigare tåg

                          Precis, vi får spana lite på det. Det är ju trots allt 16 dagar kvar!!!
                          Mvh
                          Mathias
                          Fotoalbum

                          Kommentar

                          • matte159
                            • March 2007
                            • 1147

                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Det skall väl kunna gå att ha dom i stora och flera påsar några timmar - med ganska mycket vatten i. Om det bucklar till sig kan jag nog fixa rejäla plastpåsar från shopen som jag brukar handla i, om det är så att någon eller båda av er kommer till mig på träffen.

                            Jätte snällt isf!!!
                            Jag har planerat in att komma bort till dig, men jag vet ju som sagt inte om jag kan. Jag tror inte att det ska vara några problem. Ska ringa och höra med moster nu direkt och se om hon vet hur det ser ut!

                            Snygg avatar!!!!
                            Mvh
                            Mathias
                            Fotoalbum

                            Kommentar

                            • fredd
                              • February 2007
                              • 3360

                              hehe det är ändå 14-15mil för dig att åka matte, mitt tips är att du kanske stannar en hel helg så du kan spana in fler grejer än bara det "Lilla" hemma hos mats . Typ att du har tid å besöka herkules å kanske tropen osv
                              www.frfoto.tk

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Eller nol - då får du och jag, fredd - hålla matte under armarna och sätta en snorkel i luckan på honom - för därifrån kommer man inte med minst en påse... med något...
                                Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 October 2007, 00:52.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...