960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matte159
    • March 2007
    • 1147

    Din canyo ha börjat försvinna, va? Det ser så ut iaf!
    Mvh
    Mathias
    Fotoalbum

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ja, faktum är att den tycks vara lite på tillbakagående - jag har slängt i en hel del flytväxter som jag tänkte kunde dämpa ljuset en aning och så doserar jag med Lasses Häxbrygd. Det gäller med cyanon som med allt annat - TÅLAMOD! Jag skiter i om det tar ett halvår att bli av med eländet - men VÄCK skall det bara! Det kommer att ge sig längre fram!

      Kommentar

      • 127bubbel
        • March 2007
        • 1133

        Det ser jätte bra ut Mats! Dina Moorii ser ut att stormtrivas.

        MVH/Freddan

        Kommentar

        • matte159
          • March 2007
          • 1147

          Hur kommer dessa Troffar se ut när de har färgat ut ordentligt?
          Mvh
          Mathias
          Fotoalbum

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Någonting i den här stilen skulle jag kunna tänka mig;


            Det jag gillar med dessa är att de har en jämn färgsättning på kroppen - och den här röd-bruna färgen tycker jag ser homogent och bra ut tillsammans med de andra fiskarna.

            Nu är det lite gulaktigt randigt som snart skall i karet - men det dröjer ett litet tag till...

            Kommentar

            • matte159
              • March 2007
              • 1147

              Ursprungligen postat av MaxB
              Någonting i den här stilen skulle jag kunna tänka mig;


              Det jag gillar med dessa är att de har en jämn färgsättning på kroppen - och den här röd-bruna färgen tycker jag ser homogent och bra ut tillsammans med de andra fiskarna.

              Nu är det lite gulaktigt randigt som snart skall i karet - men det dröjer ett litet tag till...

              Ok!
              Men nu hängde jag inte med. Vad är det för gulaktigt som ska i???
              Mvh
              Mathias
              Fotoalbum

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Njahaaa.... Jag har lite planer... men, va fan, jag kan ju lika gärna säga att det är några Comp-isar (kul va?) på ingång - kigoma!

                Jag vet inte när de är leveransklara - så vi får hänga "in suspence" ett litet tag till. Då blir det mer inredning i karet, mer sten och fler större snäckor.
                Karet förändras och utvecklas hela tiden!
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 04 October 2007, 14:44.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Det är ju ganska många på senaste tiden som fått upp ögonen för Ocellatus. Detta är verkligen en otroligt härlig, charmerande och trevlig liten gynnare som man kan sitta och titta på i timmatals.
                  Någon kanske tycker det kunde vara kul att se hur det ser ut när de är i lektagen, då honan blir alldeles svart i synen och bakkroppen får en purpurfärg som nästan går över i djupt lila eller svart. Även bröstfenorna blir mycket mörka och honans inviter påminner en hel del om Palettciklidhonans krumbukter för att locka hanen till lek. Man ser på kroppspråket att dessa ciklider kommer från samma kontinent.
                  Jag tog en liten snutt som visar detta - och det kanske kan vara informativt för dom som funderar på att skaffa Ocellatus eller rent av de som inte har fått sina till lek riktigt ännu och vill se hur det kan se ut.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Världen är ju bra liten ändå. När jag var hemma hos Freddan och hämtade Troffarna så snackade vi lite om Marlieriparet som går i 80-literskaret. Hanen där är ju rätt stöddig. Jag köpte honom för ett par månader sedan på Herkules - dom hade precis fått in honom och han gick ensam i ett kar där - jag klippte till direkt. Freddan berättade att han bara för ett par månader sedan hade lämnat in en rejäl Marlierihane, just till Herkules...
                    Så det visade sig att den hane jag nu har är Freddans gamla... liten värld va?
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • fredd
                      • February 2007
                      • 3360

                      hehe världen e bra liten ibland
                      www.frfoto.tk

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Japp, å jag har dina gamla Transor...

                        Kommentar

                        • Solid
                          • August 2007
                          • 734

                          Jag har precis börjat jobba för att få ordning på mitt nuvarande sällskapsakvarium på 200 L (Mosaikgurami, Rödmunstetror, Ancistrus, Kuhli) som senaste åren varit mer eller mindre misskött.

                          Och så råkade jag hitta den här tråden, läste igenom den (tog en himla tid) och nu har jag fastnat för Tanganyika och börjat drömma om att starta ett eget T-kar. Antingen göra om mitt nuvaranade sällskapsakvarium, eller köpa ett till på 60-100 L, alternativt ta över min brors 80Liters när han tröttnat på det (består av några växter, massa alger & kopparbarber..).

                          Men FÖRST ska jag lyckas få balans i mitt 200 liters innan jag ger mig in på att få balans i ett Tanganyika-kar. Så det lär dröja innan jag skaffar något.


                          Fortsätt lägga in bilder, även när det inte hänt något nytt!
                          Och fortsätt skriva hur allt går

                          Kommentar

                          • fredd
                            • February 2007
                            • 3360

                            hehe solid, det är lättare å sköta ett tanganyika kar än ett annat kar faktist. har haft flera tanganyika kar nu och det har inte varit något problem alls med dom.


                            sen måste jag säga att jag verkligen saknar jullar, saknar deras coola sätt att ta sig fram i karet. Mina prinsessor kommer få flytta in i ett 60liters kar, när/om matte 159 köpt min stappersi. Eftersom prinsessorna försvinner från 180litar, behöver jag ju en ny typ av fisk i och då blir det garanterat jullar. Förmodligen transcriptus!
                            www.frfoto.tk

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Visst Solid! Det är bara att ösa på! Som du märker finns det en enorm erfarenhet och kunskap bland forumdeltagarna här - jag får nya tips och lär mig massvis varje dag. Det är bara att ställa frågor och undra om vad du vill så skall vi hjälpa dig när du känner att det är dags att sätta igång.

                              Fredd! Aha, det är lite omförflyttningar i burkarna förstår jag! Ja, jullarna är ju för sköna alltså - antingen man har dom ihop med en massa andra eller faktiskt ensamma - som Marlieriparet i 80-litarn. Jag kan sitta hur länge som helst å glo på dom.

                              Kommentar

                              • fredd
                                • February 2007
                                • 3360

                                hehe.
                                jag hade ju mina själva i ett kar, men tyckte inte riktigt man fick se allt dom har att erbjuda. Deras jakt på yngel och hur dom tänker och klurar för att komma åt yngel var en grej jag saknade mycket. Tror det kommer bli grymt denna gången när dom går med mina multisar
                                www.frfoto.tk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...