960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Hahaha, jag kommer ihåg en som sa: Det blir inga troffar i mitt kar! Men det är ju inte sämre att man kan ändra sig, och jag tror nog att det blir bra! Ska bli kul att se sedan när de vuxit till sig i karet.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Japp, jag vet! Har faktiskt inte varit så speciellt intresserad av dessa gynnare tidigare - hade dock några på 70-talet.
      Men, tittade på några kar med välmående troffar i, samt dessutom Freddans förbannat fina Moliro - och då blev jag enormt sugen.
      I mitt kar kändes det faktiskt som att det behövdes en grupp lite mer "färgstarka" individer - både bokstavligt och faktiskt beteendemässigt. Gracilis, Ocellatus och för all del Jullar är vanvettigt intressanta att punktstudera men det verkar faktiskt som att Mooriina, trots att de bara tycks simma planlöst omkring, har en lite revirhämmande inverkan på de starkt aggressiva Gracilis och Transcriptus.
      Helt enkelt verkar Mooriina göra så att de inte "orkar" jaga runt i samma utsträckning - som någon sorts "clowniga" aggressionsavledare.
      Jag känner mig mycket nöjd med dom - och det skall bli kul att följa utvecklingen!

      Kommentar

      • matte159
        • March 2007
        • 1147

        Ursprungligen postat av MaxB
        det skall bli kul att följa utvecklingen!


        Jaa, det ska det verkligen bli!!!!!
        Mvh
        Mathias
        Fotoalbum

        Kommentar

        • 127bubbel
          • March 2007
          • 1133

          Hur går det för dina Marlieri-yngel, då Mats?

          Kommentar

          • 127bubbel
            • March 2007
            • 1133

            Mats! Nu har den Compressiceps honan som stod och vaktade sin snäcka vid framrutan, plockat fram sin kull med yngel idag. Kommer du ihåg vilken hona jag menar?

            MVH/Freddan

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av 127bubbel
              Hur går det för dina Marlieri-yngel, då Mats?
              Jodå, det är en hel del yngel. Dom sitter mestadels på bakrutan/plasten och dom är riktigt nykläckta och pyttesmå.
              Här är tre bilder:
              Först rakt på, sedan något utskuret och uppförstorat och till sist utskuret och uppdraget till max - det är knappt man ser ynglet... men ändå...
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av 127bubbel
                Mats! Nu har den Compressiceps honan som stod och vaktade sin snäcka vid framrutan, plockat fram sin kull med yngel idag. Kommer du ihåg vilken hona jag menar?

                MVH/Freddan

                Japp! Jag vet precis! Det skall bli spännande!

                Det var ju Forjävvla täskiga bilder i förra inlägget... HUA!
                Här är två andra;
                Bifogade filer

                Kommentar

                • matte159
                  • March 2007
                  • 1147

                  Detta var i den lilla burken va? Jag har ingen koll.
                  Mvh
                  Mathias
                  Fotoalbum

                  Kommentar

                  • JEK
                    • March 2007
                    • 1467

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Nuuuu! Jävlar vad Tuben var seg idag då...
                    Jag har hållt en del av er på halster ett tag nu. Vissa kommer att bli mycket besvikna och andra kommer att, som jag, tycka detta är spännande.

                    Jo, så att...
                    Idag hämtade jag 20 stycken Moorii Moliro hos Freddan - det blev ju ett jädra gagg om att skaffa troffar eller inte, men när jag såg Freddans vrålfina Moliro så blev jag helt såld.
                    Att det innebär lite svårigheter med Troffar i mitt kar är en skön utmaning tycker jag, så bara för det bestämde jag mig för att pröva.
                    Det har gått över all förväntan - de är helt obetalbara och är mycket fina. Det bästa av allt är att de har fått Gracilisarna att lugna ner sig något och de har dragit sig tillbaka med sina yngel till sin del av karet - enormt skönt!
                    Troffarna livar verkligen upp i karet och jag tycker det är så jävla grannt att se de här röd-svarta juvelerna fara fram och tillbaka. Vilka Clowner alltså!

                    Här är en snutt;

                    http://www.youtube.com/watch?v=OXVORDyR4Qs
                    Oj, vilken fart det ær på fiskarna. Man blir ju lite sugen på Tanganyika
                    Mvh.
                    Johan - akvarielös!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av matte159
                      Detta var i den lilla burken va? Jag har ingen koll.

                      Det är den lilla 80-litaren, ja - två stöddiga Marlieri... nu med yngel!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Kjaer
                        Oj, vilken fart det ær på fiskarna. Man blir ju lite sugen på Tanganyika
                        Ja, gå ner dig med alla oss andra i T-træsket! Det är djupt, det är sediment, det är alger och det är dejligt - hver gang!
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 03 October 2007, 11:30.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jag tycks ha loosat fredd här i tråden... Where are you, Man!


                          Det är nog troffarnas fel...

                          Kommentar

                          • fredd
                            • February 2007
                            • 3360

                            hehe ne men det ska bli spännande och se hur detta kommer funka.
                            www.frfoto.tk

                            Kommentar

                            • JEK
                              • March 2007
                              • 1467

                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Ja, gå ner dig med alla oss andra i T-træsket! Det är djupt, det är sediment, det är alger och det är dejligt - hver gang!
                              Hehe Ja, ett litet kar med snæckskalslekare och några jullar skulle vara kul.
                              Mvh.
                              Johan - akvarielös!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Jahapp, jag kör på med en liten filmsnutt till bara sådär änna. Satt och kollade när de hade fått lite käk - och kunde lika gärna ta ett par minuter.
                                Det blev en bild också...

                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...