Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ser förresten nu att jag närmar mig 10.000 inlägg. Hmm det är allt en del....
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      3 inlägg kvar. I förra helgen var jag ute med hundarna. Så himla vackert ute nu.
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1311.jpg
Visningar: 104
Storlek: 479,2 KB
ID: 2373420Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1310.jpg
Visningar: 86
Storlek: 1,49 MB
ID: 2373421
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522


        Firar med mangojuice och mackor att jag nu skrivit 10.000 inlägg!
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av Bluewing

          Firar med mangojuice och mackor att jag nu skrivit 10.000 inlägg!
          Grattis

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Var uppe i Tandådalen o vandrade med frun:



            Det var helt underbart. Vi hittade en del gammelskog som bara är så vacker med mossövertäckta stammar, fullt med skägglav i träden. Så stilla och vackert.
            Här hemma så lunkar det på. Funderar en del på att göra om mitt lilla Lido 125 till snäcklekarkar efter att ha kollat lite bakåt i Stugtråden. Det kluriga är hur man ska göra med ett så pass högt kar (kub) när allt av intresse är nere på botten och rötter sänker PH lite för mycket.
            Någon som har en idé?

            Sedan skickar jag med en bild på Bertil, en cool favorit. En Guldancistrus som ger underhållning dagligen.
            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3502.jpg Visningar:	1 Storlek:	417.1 kB ID:     	2374185
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Moving Waves
              • August 2010
              • 1403

              Har bara läst senaste sidorna men du håller då verkligen nivån högt som vanligt! Fantastiska kar och fiskar! Guianacarorna är helt makalöst fina! En vacker dag vill jag hålla såna!

              Apropå dina tankar kring snäcklekarna.
              Jag hade en gång ett afrikakar som var 60l standardmått. Hade snåcklekare och kände just den där grejen med så mycket tom rymd ovanför dem. Sen bytte jag förvisso ciklid till egyptisk munruvare men då byggde jag karet så jag hade mycket red moore som hängde ned från ytan klädda med anubias. Där höll jag lyktögon som var fantastiska i den miljön och höll sig högt hela tiden. Kanske nån sådan sorts kombo? Blir ju en biotophybrid men likfullt är det Afrika alltihop.
              - - -
              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Johnny, jag kan inte påstå att din Ancistrus är vacker men den har DET

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • TommySt

                  • January 2014
                  • 208

                  Hej Bluewing!
                  Vill minnas att du har BTN Slime Line i ditt discus-kar.
                  Vet inte vilken sida (kanske du kan tipsa) man bäst kan se hur du limmade/täckte. Tänker på ytorna på det integrerade filtret.
                  Using Tapatalk

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Hej på er! Kommer strax att svara både, Moving Waves, Inger och TommySt.
                    Men innan dess så kan jag visa en snutt på mina kära Guianacara Owroewefi Gran Laussat:

                    Ska strax byta vatten, fixa filter etc. Strax tebax!
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Härligt att se en film på ditt kar igen. Toppenfint!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Håller med Mats, skoj att få "se" dig igen Johnny .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ursprungligen postat av TommySt
                          Hej Bluewing!
                          Vill minnas att du har BTN Slime Line i ditt discus-kar.
                          Vet inte vilken sida (kanske du kan tipsa) man bäst kan se hur du limmade/täckte. Tänker på ytorna på det integrerade filtret.
                          Det enda jag har kvar av det är väl i inlägg #941 https://www.zoopet.com/forum/forum/-...97#post1952697
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av Moving Waves
                            Har bara läst senaste sidorna men du håller då verkligen nivån högt som vanligt! Fantastiska kar och fiskar! Guianacarorna är helt makalöst fina! En vacker dag vill jag hålla såna!

                            Apropå dina tankar kring snäcklekarna.
                            Jag hade en gång ett afrikakar som var 60l standardmått. Hade snåcklekare och kände just den där grejen med så mycket tom rymd ovanför dem. Sen bytte jag förvisso ciklid till egyptisk munruvare men då byggde jag karet så jag hade mycket red moore som hängde ned från ytan klädda med anubias. Där höll jag lyktögon som var fantastiska i den miljön och höll sig högt hela tiden. Kanske nån sådan sorts kombo? Blir ju en biotophybrid men likfullt är det Afrika alltihop.
                            Åh tack! Det var snällt sagt! Bra idéer överlag. Ska grunna vidare på det. Att satsa på att ha rejält med hängande grenar och dimma ner karet skulle nog bli tokläckert!
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Johnny, jag kan inte påstå att din Ancistrus är vacker men den har DET

                              //Inger
                              Kan bara hålla med!
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Härligt att se en film på ditt kar igen. Toppenfint!
                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Håller med Mats, skoj att få "se" dig igen Johnny .

                                //Inger
                                Tack och det är alltid mysigt att bli så här välkomnad. Har stått med armarna nere i karen men ska sätta mig tillrätta strax och skriva lite om hur planerna ser ut nu.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...