Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    ofan. ska väga när jag kommer hem


    tips på hur jag ska få bra tryck över bakgrunden när jag ska silikona dit den?

    vanligsvis lägger man ju karet ner o lägger böcker över eller så sätter man träpinnar o pressar fast den mot bakre rutan.

    jag är lite rädd för att pressa dit med pinnar. glaset är ju bara 6 mm o det vore ju jävligt surt att spräcka karet nu liksom :P haha

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      behöver det vara så mycket press på det ??
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • KristianE
        • April 2012
        • 1443

        Imponerande, 1000 inlägg å inte en fisk i synhåll! Instämmer i hyllningskören.

        Jag har alltid funderat på hur pass fuktigt det blir med öppna kar, men det kanske inte är några problem? (Bör ju rimligen bli värre ju större/fler kar man har).
        //Kristian
        Följ mitt 1440l SA projekt på
        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          Ursprungligen postat av Ken Olofsson
          behöver det vara så mycket press på det ??
          ne kanske inte iof. aja det går nog med ett par pinnar som håller den "försiktigt"

          Ursprungligen postat av KristianE
          Imponerande, 1000 inlägg å inte en fisk i synhåll! Instämmer i hyllningskören.

          Jag har alltid funderat på hur pass fuktigt det blir med öppna kar, men det kanske inte är några problem? (Bör ju rimligen bli värre ju större/fler kar man har).

          haha fan sant. inga fiskar än.
          men snart!!

          jag har en 350L kub med nästan 1 kvm öppen yta o en kanonvarm o stark lampa över på nästan 400W. det avdunstade ungefär 5 liter om dagen från den. men aldrig märkt nån fuklt nånstans i den lgh vi bodde då. var i sovrummet dessutom. kommer inte avdunsta lika mycket från detta då det är LED spottar.

          men som sagt. vi har flyttat till anan lya nu så vi får se när det kommer igång hur det känns. får kanske sätta in en paxfläkt eller så genom fönstret :P

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Jag har nästan bara öppna kar (Juwelet står öppet under varma perioder) och visst fasen dunstar det en hel del här men har inte mäskt något problem. Dock så är det ofta ~28*C och uppåt här inne på sommaren. *Puh*
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13124

              Kryper innetempen ner till 18gr på vintern och man kör ett 300L som håller 27gr så kan det nog kanske bli bra moist hemma, men det är bra för hälsan med fuktig luft
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                sätt bakgrunden i spänn med "pinnar" av frigolit så skadar du varken glas eller bakgrund
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Blir grymt det här Hannes!

                  Kommentar

                  • gonzo44
                    • October 2007
                    • 2770

                    Ett ord SSSSSSSSNNNNNNNNNNNYYYYYYYYYYYYGGGGGGGGGGGTTTTTTTT TTT blev lite långt men så blev det... med fisk och lite gojs i sedan så kommer ett ännu längre snyggt ord... det kommer kanske bli plats över i garaget så vi kan börja tillverka ett gäng bakgrunder... hehe
                    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      Ursprungligen postat av MrH
                      sätt bakgrunden i spänn med "pinnar" av frigolit så skadar du varken glas eller bakgrund
                      bra ide! det kör vi på!

                      Ursprungligen postat av freddi36
                      Blir grymt det här Hannes!
                      tack
                      Ursprungligen postat av gonzo44
                      Ett ord SSSSSSSSNNNNNNNNNNNYYYYYYYYYYYYGGGGGGGGGGGTTTTTTTT TTT blev lite långt men så blev det... med fisk och lite gojs i sedan så kommer ett ännu längre snyggt ord... det kommer kanske bli plats över i garaget så vi kan börja tillverka ett gäng bakgrunder... hehe
                      haha tackar! jamen klart vi kan pyssla med det


                      lackade sista gången igår. jag tog bara (trodde jag) hälften av lacken första gången o det var precis så det räckte. jag hushöll ordentligt för att det skulle räcka.
                      visade sig att jag kanske bara tog en knapp tredjedel. hade maaaaaaassa lack kvar igår. så jag blaskade på ordentligt denna gången. så nu kommer ytan vara stenhård

                      men det är bara bra. det var ett jäkla jobb att se till att varje liten grop o hålighet blev täckt av lack. men nuså ska det vara bra.

                      kommer limma på torsdag tror jag. tänkte testfylla karet en gång till nu sen flytten o se till att det står i lod ordentligt osv

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        Sv: Hannescs 408L Orinoco-tema

                        Ikväll vart det inlodning och testfyllt igen innan jag limmar bakgrunden imorgon. Det är rakt som fan! trots knarrande parkett :-)

                        Kommentar

                        • AffeAlien
                          • December 2011
                          • 655

                          Trevligt värre, Nu är det inte långt borta innan du kan koppa in några grävmaskiner
                          Mvh Alf

                          Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            Sv: Hannescs 408L Orinoco-tema

                            Ursprungligen postat av AffeAlien
                            Trevligt värre, Nu är det inte långt borta innan du kan koppa in några grävmaskiner
                            Nej jag vet! :-) :-)

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              laddar om bilderna från igår. tapatalk dummade sig.
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • Ken Olofsson
                                • November 2006
                                • 8014

                                hur VET DU att det är rakt ?

                                är instrumentet kallibrerat ?

                                om ja, när då ?

                                om ja del 2, har du ett certifikat från en kreditör att kallibreringen är korrekt utförd ?

                                om ja del 3, VET DU att kreditören gjorde ett bra jobb ?? (han kan ju vara mutad)

                                om ja del 4, VET DU hur instrumentet har hanterats från kallibrering till ditt användade ?



                                suck.....jag har nog gjort en audit hos leverantörer i kina för mycket.......litar inte på någon längre....


                                skit i vad jag säger och skriver....bara yrar.....




                                .
                                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...