Originally posted by Bluewing
View Post
Nu hade man förvisso kunnat stanna i pelarkolonner och "luft", och faktiskt fortsatt på den grejen, men jag vill - denna gång - gå ifrån det luftburna, sirliga och "rymd", och istället skapa en mycket snårig miljö, gjord för tetror och malar.
Problemet med att visa "arbetet" under tid, är just att man får se alla varianter och skisser - i en vattenbefriad miljö.
Några få här på forumet är intresserade (men vi är inte många kvar...) av inredning, så det är alltid kul att höra vad du/ni tycker och tänker.
Men, magin med ett färdiginrett kar är just slutresultatet - inte hur man bygger upp det (hur motsägelsefullt det än låter...).
Det du beskriver som "förvirrande" är ingredienserna som måste ner i "grytan" för att skapa den färdiga rätten - det är smakupplevelsen som räknas, inte hur man tillreder, förkokar köttet, rotfrukterna och kryddar anrättningen.
Jag skall ta ett exempel; Det finns några bilder på ett 540-kar lite längre tillbaka i denna tråd, med en inredning som många tyckte var "luftig" och sparsmakad. Detta berodde mycket på att jag enbart visade initialskedet, med ett fåtal rötter och grenar.
Vad jag inte visade var den enorma mängd trädetaljer som låg i bakgrunden, som lyfte fam det sirliga och luftiga - som man kunde se. Man skulle kunna säga att man inte såg skogen för alla träd.
Jag dokumenterade helt enkelt inte själva "fonden till grytan", utan serverade slutresultatet, nedkokat och klart.
När man talar om "enkelt och klockrent" (vilket jag förstår att man gör) är det som att säga; "nu skall jag göra potatismos, så jag kokar potatisarna, och sedan mosar jag dom med en gaffel - klart".
Detta låter sig inte göras - gaffelmosade potäter blir lika trist potatismos som tre pelarkolonn-rötter i ett 540, det måste till något mer för att göra susen!
Så, Johnny, trots att de tre ensamstående rotgrejerna var bland det bästa du sett, hade en sådan inredning (denna gång) inte riktigt blivit slutresultatet på det jag själv ser framför mig - jag har en annan agenda.
Men, jag förstår dock precis vad du menar - och håller, i princip, med dig.

Comment