Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Inga problem, vi pratas vid om detta över telefon, lättare att guida 😊/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Så härligt med lite Scalare-boom i tråden, Mats. Tycker det är kul att du lyfter fram dessa fiskar. Samtidigt så blir det ju så att varje nygammal art du återupptar så blir det ju som en dörr öppnas till ditt enorma inre kunskaps/erfarenhetsbibliotek. Vete fasiken hur man ska göra för att dörren dit ska vara öppen ännu oftare. Har du nåt tips?Kommentar
-
Jag får återigen tacka Pia så mycket!
Pia kom förbi och lämnade en bunt med toppfina Catappa-blad. 15-20 stycken stora, styva, feta Catappa-blad större än pingpong-racketar (största jag har sett).
Droppade ner några stycken i karet, och tog en bild.
[ATTACH=CONFIG]n2353691[/ATTACH]Kommentar
-
Kommentar
-
Så härligt med lite Scalare-boom i tråden, Mats. Tycker det är kul att du lyfter fram dessa fiskar. Samtidigt så blir det ju så att varje nygammal art du återupptar så blir det ju som en dörr öppnas till ditt enorma inre kunskaps/erfarenhetsbibliotek. Vete fasiken hur man ska göra för att dörren dit ska vara öppen ännu oftare. Har du nåt tips?
Nja, jag har nog inga tips för ytterligare "dörröppningar" - jag får försöka öppna själv lite titt som tätt.
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja, dom är faktiskt riktigt snygga!
"Killen" på första bilden är den minsta i gruppen - och den mest aggressive. Han (tror jag) är den med kortast rygg- och analfenor, och hade i transporten brutit av halva det ena bröstfenssprötet. Men, fenor och spröt växer ut fint nu, på honom.
På senare tid har scalarerna färgat ut ytterligare och har fått en väldigt tjusig grön fläck, eller markering på gällocken, bakom ögonen.
Det skall bli kul lite längre fram när jag fått investerat i en stöddig LED-ramp till det här karet!
Kommentar
-
Ja, dom är faktiskt riktigt snygga!
"Killen" på första bilden är den minsta i gruppen - och den mest aggressive. Han (tror jag) är den med kortast rygg- och analfenor, och hade i transporten brutit av halva det ena bröstfenssprötet. Men, fenor och spröt växer ut fint nu, på honom.
På senare tid har scalarerna färgat ut ytterligare och har fått en väldigt tjusig grön fläck, eller markering på gällocken, bakom ögonen.
Det skall bli kul lite längre fram när jag fått investerat i en stöddig LED-ramp till det här karet!
Verkligen piffigt med den gröna fläcken, ska bli spännande att se om det blir någon lek framöver, det brukar ju bli så i dina kar .
//Inger
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
Kommentar