Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Hur gick det med Fuzz-Projektet?
    Vi kör portalen www.fuzz.se som vanligt, och diskuterar vidare om hur en annan avdelning kan jobba mer som en reklambyrå. Vi gör idag många så kallade advertorials, och det behövs möjligtvis en annan bolagsform för detta.
    Det tryckta pappersmagasinet FUZZ, som vi gjort de senaste 20 åren, är borta, det finns ingen ekonomi i tryckt media så som det ser ut idag (tro mig Johnny, jag vet). Så skandinaviens största gitarrtidning lever vidare i digital form - på ett eller annat sätt!
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 25 November 2015, 07:49.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Blev nyfiken bara. Ska bli kul att följa dina "nykomlingar". Spännande också det där att limma eget kar. Då kan man ju få de mått man vill ha [emoji106]
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Blev nyfiken bara. Ska bli kul att följa dina "nykomlingar". Spännande också det där att limma eget kar. Då kan man ju få de mått man vill ha [emoji106]
        Halloj Johnny!
        Jag redigerade in lite ytterligare text i mitt förra inlägg - bara så att du vet.

        Karet kommer jag inte att limma själv, utan det får proffs göra.
        Nu när "storbaljan" står på lut, funderar jag på att placera ett något mindre helglaskar - typ 1 500-liter - nere i källaren, och kanske är det också på det viset att jag nöjer mig med det tillsvidare.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Intressant det där med papper kontra digitalt. Tänkte på AEmagasinet också.

          1500 liter gör ju att du kan ha alla de arter du önskar och dessutom kan ha mer chillautrymme kring om man tittar över för att dela ditt kommande underbara kar. Så det låter som en höjdaridé.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Intressant det där med papper kontra digitalt. Tänkte på AEmagasinet också.

            1500 liter gör ju att du kan ha alla de arter du önskar och dessutom kan ha mer chillautrymme kring om man tittar över för att dela ditt kommande underbara kar. Så det låter som en höjdaridé.
            Att producera en papperstidning kostar pengar - stora pengar! Vi gjorde 10 nr. per år och det var en månadskostnad på över 100 000:- bara i tryckprocess... Sedan redaktionellt arbete, medarbetare, artikelförfattare (som kostar pengar) o.s.v.
            Att dessutom ha en pressläggning på några månader gör inte saken mindre svårnavigerad - men har man stora bolag i ryggen som kan "blöda" pengar in i ett sådant projekt, så kan det fungera en tid. Tryckt media är inget jag rekommenderar!

            Japp, ett modest kar på runt 1 000 - 1 500-liter känns som en god idé i nuläget - och du är välkommen, any time!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Halloj Mats, vet inte om du brukar kolla på "Bytt är bytt" (jag kollar alltid), i vilket fall så titta ikväll om du kan! . Kanske du kan klura ut vad guran kan vara värd

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Halloj Mats, vet inte om du brukar kolla på "Bytt är bytt" (jag kollar alltid), i vilket fall så titta ikväll om du kan! . Kanske du kan klura ut vad guran kan vara värd

                //Inger
                Japp, jag hörde att någon gura skulle vara med ikväll, så jag tänker kolla på programmet. Jag kommer att gissa rätt på några hundralappar när. Skall bli kul!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Kommer också att kolla [emoji4]
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    Grattis eller vad man säger? Du har hamnat på museum...
                    Bifogade filer
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Knax
                      • November 2012
                      • 1148

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Karet kommer jag inte att limma själv, utan det får proffs göra.
                      Nu när "storbaljan" står på lut, funderar jag på att placera ett något mindre helglaskar - typ 1 500-liter - nere i källaren, och kanske är det också på det viset att jag nöjer mig med det tillsvidare.
                      Jag gillar att du "nöjer dig" med 1 500 liter. Det borde väl räcka ganska så långt, känns det som ändå. Klart, när du har bespetsat dig på storbaljan känns det ju säkert futtigt, men ändå. 1 500 liter!

                      Själv har jag så smått börjat sörja mitt 525-liters, som lär ha varit det största jag någonsin får in i huset. Dumt att sälja det och så himlans billigt...
                      // Mats, a.k.a. Knax



                      "All's well that ends." - Unknown

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Marten88
                        Grattis eller vad man säger? Du har hamnat på museum...
                        Haha! Jaaa... hur skall man ta det att vara en del av en museal installation? Hedrande, skulle jag nog vilja påstå!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Knax
                          Jag gillar att du "nöjer dig" med 1 500 liter. Det borde väl räcka ganska så långt, känns det som ändå. Klart, när du har bespetsat dig på storbaljan känns det ju säkert futtigt, men ändå. 1 500 liter!

                          Själv har jag så smått börjat sörja mitt 525-liters, som lär ha varit det största jag någonsin får in i huset. Dumt att sälja det och så himlans billigt...
                          Har man väl gått med mätverktygen och måttat upp hur stora grejer man kan få plats med, så känns faktiskt inte ett kar runt 1 000-liter sådär jättestort. Vi får se hur det blir med detta "lilla" projekt - har så jädrans mycket annat att pyssla med den närmaste tiden.
                          Möjligtvis kan det dyka upp ett kar på 540-liter (det 540-karet jag skulle bära in tappade vi i stentrappan - and it is no more) inom kort - det finns folk som tycker att jag borde ha en distraktion i väntan på större ting... har jag hört en liten fågel kvittra...

                          Kommentar

                          • jozi81
                            • January 2011
                            • 917

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            det finns folk som tycker att jag borde ha en distraktion i väntan på större ting... har jag hört en liten fågel kvittra...
                            Hmm, du är ju bra på att skriva[emoji16]



                            Skickat från min iPhone med Tapatalk

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av jozi81
                              Hmm, du är ju bra på att skriva[emoji16]
                              Skickat från min iPhone med Tapatalk
                              Jo, jag har i veckan faktiskt visat upp en stor del av mitt skrivna material för intresserat folk - mestadels artiklar om musikinstrument, men även ett par saftiga artiklar i Ciklidbladet visades upp... Nu renderade inte denna presentation att ett 540 leviterade hit dock, utan det får jag hjälpa till att konka in här i kåken.
                              Men ett speciellt skrivjobb skall jag inom kort sätta klorna i.

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Men ett speciellt skrivjobb skall jag inom kort sätta klorna i.
                                Det ser vi verkligen fram emot
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...