Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Åhhhh, vilken jädrans otur .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      attans super otur, men som jag läst mig till det hela om dig så skakar du av dig detta efter en liten depp över eländet med avslutande gapflabb efter ett stödjande och uppmuntrande samtal med ansjo =D

      spännande är det ialf att följa och se vad som sker =D men har ju liksom lärt känna en del genom denna tråden vilken var den första jag började läsa i, sedan ser man ju andra tala om sina trådar å så bygger man på trådar att läsa =D

      skickar en liten tröst kram genom cyber rymnden ialf...

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av tanteva
        attans super otur, men som jag läst mig till det hela om dig så skakar du av dig detta efter en liten depp över eländet med avslutande gapflabb efter ett stödjande och uppmuntrande samtal med ansjo =D
        Tror det är exakt så det blir, det är så jag känner Mats med..
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av tanteva
          attans super otur, men som jag läst mig till det hela om dig så skakar du av dig detta efter en liten depp över eländet med avslutande gapflabb efter ett stödjande och uppmuntrande samtal med ansjo =D

          spännande är det ialf att följa och se vad som sker =D men har ju liksom lärt känna en del genom denna tråden vilken var den första jag började läsa i, sedan ser man ju andra tala om sina trådar å så bygger man på trådar att läsa =D

          skickar en liten tröst kram genom cyber rymnden ialf...
          Precis vad som hände en liten stund efter malören
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • simpson
            • July 2012
            • 666

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Visst är det så - spelar ingen roll om karet är stort eller litet, alltid lika kul att dra igång!

            Medan vi ändå är inne på det där med att starta upp nya burkar, så får vi se när jag drar igång något nytt...

            Vi skulle bära ner 540-baljan till källaren igår, men en glaslyft gled iväg och vi tappade karet i stentrappan så hela bottenglaset sprack.
            Jahapp, då var det bara att blåsa av den lilla idén då ja...

            Nu är det ju de facto så att jag varit helt förskonad från större malörer genom åren, så det var väl inte mer än rättvist att detta skulle hända - I had it coming!
            Det är bara att flabba åt eländet!
            Det kan ju vara värt att titta på hemförsäkringens självrisk gentemot pris för bättre begagnade akvarier. Någonting ska man väl få i valuta för alla tusenlappar i försäkringskostnader som betalas... Och det var ju en olycka!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Halloj Boys and Girls!
              Nja, jag skiter i att försöka laga karet - bara att köpa nytt!

              Nu har äntligen de två multis-honorna varsin batch med yngel, samtidigt liksom, så nu kanske de inte skall göra så intensiva raider till respektive revir och norpa yngel av varandra.

              Ha en finfin fredagskväll och underbar helg!

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                Tänk om Herr Bryzell gjorde precis tvärtom ursprungsplanen och införskaffade ett mindre kar och gav sig på ett Aquascaping projekt. Det vore sjukt kul att få följa [emoji4]


                Skickat från min iPhone med Tapatalk
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                  Tänk om Herr Bryzell gjorde precis tvärtom ursprungsplanen och införskaffade ett mindre kar och gav sig på ett Aquascaping projekt. Det vore sjukt kul att få följa [emoji4]
                  Skickat från min iPhone med Tapatalk
                  Jo, tankarna har funnits där, men... då är det ju det där med co2 (eller vad det nu heter) - tuber och jox - för växternas näring o.s.v.
                  Däremot "aquascaping" på Bryzellvis med tonvikt på pinnar och löv. Det var lite åt det hållet jag funderade kring nu när jag skulle starta upp 540-baljan igen, innan vi droppade det karet i stentrappan...

                  Som jag nämnde i ett tidigare inlägg; jag har ju aldrig någonsin haft några läckande pumpar och kar, sprickor i glas eller blessyrer överhuvudtaget. Visst har det varit sjukdomar och annan "otur" lite hit och dit, men inget värre än så.
                  Nä, nu var det min tur att få en dagsedel rätt över truten - inte mer än rättvist!
                  Men, jag tänker stort - och då blir det; stort huvud, stor huvudvärk!
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 16 October 2015, 17:07.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Precis vad som hände en liten stund efter malören
                    Och just detta, mina Damer och Herrar, är vad som räddade mig från att gå fullständigt bonkers!
                    Anders är Mannen som i de snårigaste situationer alltid har ett flertal tips och en filbunkelugn ingångsvinkel till vilket problem det än månde vara (det här har jag och Pia många gånger snckat om - vi upplever ofta samma sak), och kan vrida det läbbigaste scenario till något gôtt.
                    Efter tio minter i telefonen hade jag fått ett flertal mycket goda idéer som gjorde att jag nästan var glad att 540-baljan gått i trappan - snacka om att vända motgång till något positivt!
                    Om jag varit 20 bast och inte haft en pillisnork mellan bena, hade jag nog lagt in en stöt på Varbergaren.

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      Tänk så mycket man kan lära sig om människor i dessa trådar med =D

                      va e han inte gift .. btw =P

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av tanteva
                        Tänk så mycket man kan lära sig om människor i dessa trådar med =D

                        va e han inte gift .. btw =P
                        Jo, Anders är lyckligt gift, med världens goaste tjej!

                        Kommentar

                        • Tommy Vestlie
                          • August 2014
                          • 2097

                          Akvariestugan

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Och just detta, mina Damer och Herrar, är vad som räddade mig från att gå fullständigt bonkers!
                          Anders är Mannen som i de snårigaste situationer alltid har ett flertal tips och en filbunkelugn ingångsvinkel till vilket problem det än månde vara (det här har jag och Pia många gånger snckat om - vi upplever ofta samma sak), och kan vrida det läbbigaste scenario till något gôtt.
                          Efter tio minter i telefonen hade jag fått ett flertal mycket goda idéer som gjorde att jag nästan var glad att 540-baljan gått i trappan - snacka om att vända motgång till något positivt!
                          Om jag varit 20 bast och inte haft en pillisnork mellan bena, hade jag nog lagt in en stöt på Varbergaren.
                          Just att pillisnorkens existens eller inte skulle vara av betydelse för en stöt var väl ändå lite fördomsfullt. Puss på dig [emoji23]


                          Skickat från min iPhone med Tapatalk
                          Proud member of Aquascapers of Sweden

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            ja Tommy visst var det, vi kan väl alla älska varandra... utan kön...lite som snäckorna =D

                            det var då förväl att han har en fru som tar vara på han =D

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                              Just att pillisnorkens existens eller inte skulle vara av betydelse för en stöt var väl ändå lite fördomsfullt. Puss på dig [emoji23]
                              Skickat från min iPhone med Tapatalk
                              Nja, fördomsfullt vet jag inte... Några av mina bästa vänner är bögare (som Stefan & Krister - Birger säger), och med tanke på att jag själv hade denna look på 80-talet (jag på bilden 1986, med Efva Attling, gift med Eva Dahlgren) så var jag lovligt pillisnorkbyte - men det var bara att, som med tappade 540-kar, le och gå vidare!
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Nja, fördomsfullt vet jag inte... Några av mina bästa vänner är bögare (som Stefan & Krister - Birger säger), och med tanke på att jag själv hade denna look på 80-talet (jag på bilden 1986, med Efva Attling, gift med Eva Dahlgren) så var jag lovligt pillisnorkbyte - men det var bara att, som med tappade 540-kar, le och gå vidare!
                                Helt underbart, är det du? Nu gäller det att jag håller tungan rätt i mun för det här är som gjort för missförstånd.

                                Skulle kunna skriva:

                                Jösses vilken hunk du var!
                                Men allvarligt, vilken snygging, är det verkligen du?
                                Men hallå, vilken tjejtjusare

                                Ja du fattar, inget svar är fritt från fri tolkning [emoji23]

                                Låt oss istället summera det med följande:

                                Du är grym Mats!




                                Skickat från min iPhone med Tapatalk
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...