Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Helt underbart, är det du? Nu gäller det att jag håller tungan rätt i mun för det här är som gjort för missförstånd.
    Skulle kunna skriva:
    Jösses vilken hunk du var!
    Men allvarligt, vilken snygging, är det verkligen du?
    Men hallå, vilken tjejtjusare
    Ja du fattar, inget svar är fritt från fri tolkning [emoji23]
    Låt oss istället summera det med följande:
    Du är grym Mats!
    Tommy, om man orkar (vilket jag förstår att man inte gör) titta tillbaka bland de otaliga sidor som genererats i denna tråd, har jag på flera ställen visat bilder på hur det begav sig på, speciellt, det glada 80-talet (Och jag har hundratals, om inte tusentals bilder till som jag inte visat här på forumet).
    Så, ja, det är jag på bilden med Efwa.
    Hunk skulle jag dock inte kalla den benget som syns på dessa bilder, men då, på den tiden var ett androgynt utseende ofta förknippat med "tjejtjusare" - titta bara på de mansideal som var på modet under denna tid.
    Visst, jag såg ut som en "girlieboy" på den tiden, men det var hett som fasen, speciellt bland brudarna, vilket passade mig perfekt!

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      men det var ju på 80 talet man var som snyggast ju =D

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        De äldre multis-ynglen börjar få lite fiskform nu.
        Bifogade filer

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Har du fått flera kullar än så man börjar se kolonibildandet?
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Har du fått flera kullar än så man börjar se kolonibildandet?
            Ja, där är flera kullar. De två honorna käkade upp varandras yngel i början, men det beteendet har lugnat ner sig och de håller sig numera i sina egna små revir. Nu har ynglen lite större chans att växa till sig och så småningom skall man nog börja skönja ett mer koloniaktigt beteende - men det dröjer ett tag till.

            Pia, den helgen du har Zoopets jul-happening sitter jag inlåst i en studio och lirar gura på ett nytt spännande projekt - så jag kan inte medverka hos dig. Jag hoppas ni får en helt underbar träff!
            Bifogade filer

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Då kan man säga att koloniserande har börjat då?

              så synd att du inte kan komma, du får komma en annan gång istället, lovar att bjuda på nåt gott om du dyker upp spännande med nytt projekt, du får berätta mera sen
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Såg att du redan svarat på min fråga skyller på det jag har i glaset
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Då kan man säga att koloniserande har börjat då?

                  så synd att du inte kan komma, du får komma en annan gång istället, lovar att bjuda på nåt gott om du dyker upp spännande med nytt projekt, du får berätta mera sen
                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Såg att du redan svarat på min fråga skyller på det jag har i glaset
                  Ja, Pia, koloniserandet har så smått börjat, men det dröjer ett tag till innan man får se det där sköna kolonibeteendet.
                  När det startat kommer jag att filma och kanske lägga upp här i tråden. Filmar gör jag alltid - om jag däremot lägger upp det här i tråden är en annan fråga. Just nu verkar det inte vara så stort intresse för dessa ciklider här på forumet, så jag skippar uppdateringar fortsättningsvis.

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    Oh, no. Nu tar vi det lilla lugna. Jag vill gärna se din koloni utvecklas. Det ska bli spännande och se om de har andra strukturer än mina similis.
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Just nu verkar det inte vara så stort intresse för dessa ciklider här på forumet, så jag skippar uppdateringar fortsättningsvis.
                      Du pratar goja trots din vishet, visst följer vi!
                      Älskar ju dina filmer!


                      Skickat från min iPad med Tapatalk

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av HWH
                        Oh, no. Nu tar vi det lilla lugna. Jag vill gärna se din koloni utvecklas. Det ska bli spännande och se om de har andra strukturer än mina similis.
                        Ursprungligen postat av jozi81
                        Du pratar goja trots din vishet, visst följer vi!
                        Älskar ju dina filmer!


                        Skickat från min iPad med Tapatalk
                        Visst, det är bara jag som fjantat mig. Det kommer uppdateringar, både på multisarna och kommande kar.
                        Just nu är det dock full gigaktivitet - alla företag som skall ha julpartaj o.s.v.
                        Funderar på att låta limma upp en lagom burk så småningom, något måste man ju pilla med - och så har det dykt upp ett artikeljobb också...

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Visst, det är bara jag som fjantat mig. Det kommer uppdateringar, både på multisarna och kommande kar.
                          Bra! Gillar jag, punkt!
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Apropå julpartaj med företag, jag ska på julbord med jobbet på fredag och då skall vi på Åhaga här i Borås och då är det uppträdande efter maten och de kommer att köra Queen, Presley och ABBA så det blir nog ett jälka röj
                            Bifogade filer
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Webo
                              • August 2014
                              • 1968

                              Det låter ju riktigt kul. Vårt julbord blev i år igen på båtarna mellan Sverige och Danmark. En dubbel tura.

                              Ha det så kul och fira tredje platsen i årets fotograf ☺
                              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Visst, det är bara jag som fjantat mig. Det kommer uppdateringar, både på multisarna och kommande kar.
                                Just nu är det dock full gigaktivitet - alla företag som skall ha julpartaj o.s.v.
                                Funderar på att låta limma upp en lagom burk så småningom, något måste man ju pilla med - och så har det dykt upp ett artikeljobb också...
                                Hur gick det med Fuzz-Projektet?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...