Vore kul med lite aktuella bilder både fts och detaljbilder på din burk kjell!
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..
Normaliseringsprocessen..
(Kommunicerar enbart i tankevurpor) -
Han lade in en bild i kommentarerna på sitt inlägg igår en stock med så mycket mulm på att det inte ser ut som en stock och fiskarna älskar det ju dessutom. Den gemene sterila looken är ju så långt från naturen man kan komma men det är ju tur vil gillar olika. Sedan kanske det inte är så kul med en möshög och grumligt vatten så man inte ser något var och en får nog helt enkelt hitta sin medelväg.Simma lungt..
Lillfrasse..Kommentar
-
Mm.. Var och rotade i bildtråden men det vore kul med lite nya bilder.. Självklart inget man kan avkräva någon men det vore kul..Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..
(Kommunicerar enbart i tankevurpor)Kommentar
-
Kommentar
-
Han lade in en bild i kommentarerna på sitt inlägg igår en stock med så mycket mulm på att det inte ser ut som en stock och fiskarna älskar det ju dessutom. Den gemene sterila looken är ju så långt från naturen man kan komma men det är ju tur vil gillar olika. Sedan kanske det inte är så kul med en möshög och grumligt vatten så man inte ser något var och en får nog helt enkelt hitta sin medelväg.
Jag minns 960-VF-discuskaret, där gick discusarna gärna och plockade i mulmdepåerna, och alla corysarna - hade väl uppemot hundra stycken - älskade att gängvis dra omkring och böka i sedimentet.
Visst är det tur att vi gillar olika, det vore ju trist om det såg likadant ut i alla kar, och alla hade samma inriktning med skötsel och rutiner.
Kommentar
-
Kommentar
-
mer bilder på din skokartong är ju inte heller fel..Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..
-
Haha, jag insåg att jag inkräktade lite i din tråd när jag efterfrågar bilder på någon annans burk men dig mats känns det som att jag har hyfsad koll på.. Kjell däremot är ju rätt anonym för att vara den han är..
mer bilder på din skokartong är ju inte heller fel..Kommentar
-
Jodå, efter ett par klunkar ur flaskan med bildmedicinen Zepophan, hittade jag dessa bilder på Kjells 3 000-litersbalja, tagna på kräftskivan för någon månad sedan. Nu vet jag att Kjells kar är i en rensningsfas och håller på att fixas till en smula (jag hoppas att Kjell tycker det är ok att jag lägger in dessa bilder), men det är iallafall några bilder - håll till godo, EttFett!Kommentar
-
Sådärja!
ja där snackar vi miljö!Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..
-
Japp, trots att det är lite "tomt", men det beror ju på rensningen. Vad man inte ser, eller upplever när man ser bilderna, är att karet fortsätter en bra bit in bakom, bredvid - höger/vänster - den centrala stubben som är en stor utskjutande del av den specialtillverkade BTN-bakgrunden. Dessa partier blir helt svarta på bilderna. Man måste helt enkelt se karet irl för att kunna begripa hur mäktigt det är.
Kommentar
-
Mm.. Har börjat inse det.. Vet själv hur det är med djup burk och då har jag ändå inte i närheten av den inredningen..Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..
-
Funderar en hel del själv på detta, alltså hur man skall ljussätta inredning. Jag är inne på "solstrålegrejen" och tänker mig en hel del spotar på allt grenverk jag skall sätta längst bak i karet... Mitt kar alltså.Kommentar
-
Haha, jag insåg att jag inkräktade lite i din tråd när jag efterfrågar bilder på någon annans burk men dig mats känns det som att jag har hyfsad koll på.. Kjell däremot är ju rätt anonym för att vara den han är..
mer bilder på din skokartong är ju inte heller fel..
Men du har faktiskt rätt - jag fotar på en jäkla massa andra ställen utom hemma hos mig själv - på andra ställen måste jag fota NU, men hemma kan jag vänta till nästa vecka, eller nästa vecka och så går tiden
Därför är jag glad att t.ex. Mats fotar när han är här
Vad gäller mitt stora akvarium så hade jag tänkt att "omdisponera" detta i höst och mina uteakvarier får snart gå i vinteridé - fiskarna såg i alla fall lite sura ut häromdan när tempen var ner i 8 grader.
Nåväl nu återgår vi till Mats akvarier och han är verkligen ett föredöme när det gäller att inspirera andraAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
Kommentar