Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    Vore kul med lite aktuella bilder både fts och detaljbilder på din burk kjell!
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • lillfrasse
      • February 2002
      • 2228

      Han lade in en bild i kommentarerna på sitt inlägg igår en stock med så mycket mulm på att det inte ser ut som en stock och fiskarna älskar det ju dessutom. Den gemene sterila looken är ju så långt från naturen man kan komma men det är ju tur vil gillar olika. Sedan kanske det inte är så kul med en möshög och grumligt vatten så man inte ser något var och en får nog helt enkelt hitta sin medelväg.
      Simma lungt..
      Lillfrasse..

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        Mm.. Var och rotade i bildtråden men det vore kul med lite nya bilder.. Självklart inget man kan avkräva någon men det vore kul..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
          Mm.. Var och rotade i bildtråden men det vore kul med lite nya bilder.. Självklart inget man kan avkräva någon men det vore kul..
          Menar du Kjells kar? Jag skall kolla om jag har någon bild på hans kar från senaste träffen. Om du menar bilder från mitt stuff så finns det egentligen inget nytt att visa, men det kommer. Först, en vecka i Tyskland!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av lillfrasse
            Han lade in en bild i kommentarerna på sitt inlägg igår en stock med så mycket mulm på att det inte ser ut som en stock och fiskarna älskar det ju dessutom. Den gemene sterila looken är ju så långt från naturen man kan komma men det är ju tur vil gillar olika. Sedan kanske det inte är så kul med en möshög och grumligt vatten så man inte ser något var och en får nog helt enkelt hitta sin medelväg.
            Ja, man behöver ju inte gå till överdrift. Jag gillar inte heller när det ser skitigt och sunkigt ut i karen, men det får gärna bildas ett visst lager av mulm lite här och var, det är bara nyttigt och bra.
            Jag minns 960-VF-discuskaret, där gick discusarna gärna och plockade i mulmdepåerna, och alla corysarna - hade väl uppemot hundra stycken - älskade att gängvis dra omkring och böka i sedimentet.
            Visst är det tur att vi gillar olika, det vore ju trist om det såg likadant ut i alla kar, och alla hade samma inriktning med skötsel och rutiner.

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Då får väl jag pynta in en medlemsavgift, så jag kan visa min ciklidburk. Komplett medelst algmatta och mulm!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Mr Woods
                Då får väl jag pynta in en medlemsavgift, så jag kan visa min ciklidburk. Komplett medelst algmatta och mulm!
                Gör så! Vi vill gärna se dina grejer!

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Menar du Kjells kar? Jag skall kolla om jag har någon bild på hans kar från senaste träffen. Om du menar bilder från mitt stuff så finns det egentligen inget nytt att visa, men det kommer. Först, en vecka i Tyskland!
                  Haha, jag insåg att jag inkräktade lite i din tråd när jag efterfrågar bilder på någon annans burk men dig mats känns det som att jag har hyfsad koll på.. Kjell däremot är ju rätt anonym för att vara den han är..

                  mer bilder på din skokartong är ju inte heller fel..
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                    Haha, jag insåg att jag inkräktade lite i din tråd när jag efterfrågar bilder på någon annans burk men dig mats känns det som att jag har hyfsad koll på.. Kjell däremot är ju rätt anonym för att vara den han är..

                    mer bilder på din skokartong är ju inte heller fel..
                    Nejdå, du inkräktar inte. Skall kolla om jag har några färska pix på Kjelles bytta!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Jodå, efter ett par klunkar ur flaskan med bildmedicinen Zepophan, hittade jag dessa bilder på Kjells 3 000-litersbalja, tagna på kräftskivan för någon månad sedan. Nu vet jag att Kjells kar är i en rensningsfas och håller på att fixas till en smula (jag hoppas att Kjell tycker det är ok att jag lägger in dessa bilder), men det är iallafall några bilder - håll till godo, EttFett!
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Sådärja!

                        ja där snackar vi miljö!
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          Sådärja!

                          ja där snackar vi miljö!
                          Japp, trots att det är lite "tomt", men det beror ju på rensningen. Vad man inte ser, eller upplever när man ser bilderna, är att karet fortsätter en bra bit in bakom, bredvid - höger/vänster - den centrala stubben som är en stor utskjutande del av den specialtillverkade BTN-bakgrunden. Dessa partier blir helt svarta på bilderna. Man måste helt enkelt se karet irl för att kunna begripa hur mäktigt det är.

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Mm.. Har börjat inse det.. Vet själv hur det är med djup burk och då har jag ändå inte i närheten av den inredningen..
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                              Mm.. Har börjat inse det.. Vet själv hur det är med djup burk och då har jag ändå inte i närheten av den inredningen..
                              Funderar en hel del själv på detta, alltså hur man skall ljussätta inredning. Jag är inne på "solstrålegrejen" och tänker mig en hel del spotar på allt grenverk jag skall sätta längst bak i karet... Mitt kar alltså.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                                Haha, jag insåg att jag inkräktade lite i din tråd när jag efterfrågar bilder på någon annans burk men dig mats känns det som att jag har hyfsad koll på.. Kjell däremot är ju rätt anonym för att vara den han är..

                                mer bilder på din skokartong är ju inte heller fel..
                                Jepp jag är ju rätt anonym fast jag har skrivit mer än 30.000 inlägg på Zoopet och lagt upp ca. 10.000 foton
                                Men du har faktiskt rätt - jag fotar på en jäkla massa andra ställen utom hemma hos mig själv - på andra ställen måste jag fota NU, men hemma kan jag vänta till nästa vecka, eller nästa vecka och så går tiden
                                Därför är jag glad att t.ex. Mats fotar när han är här

                                Vad gäller mitt stora akvarium så hade jag tänkt att "omdisponera" detta i höst och mina uteakvarier får snart gå i vinteridé - fiskarna såg i alla fall lite sura ut häromdan när tempen var ner i 8 grader.


                                Nåväl nu återgår vi till Mats akvarier och han är verkligen ett föredöme när det gäller att inspirera andra
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...