Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knax
    • November 2012
    • 1148

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Åhåhh... Jamen, kan jag inte få fresta frun med några redigt fina Grenverk-DeLuxe som skulle sitta som listettor på Amazon-toppen - i dina kar? Det finns Körsbär, Päron och Syrén! Nå, vad sägs?
    Gäller detta eleganta erbjudande bara fruar?
    // Mats, a.k.a. Knax



    "All's well that ends." - Unknown

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Knax
      Gäller detta eleganta erbjudande bara fruar?
      Nejdå!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Det börjar ta små babysteps i rätt riktning! Fick hängt upp en provisorisk ramp, putsat frontrutan och karvat iordning virket så det får plats på höjden.
        Nu skall jag börja plocka fram lite andra träbitar och torrinreda ytterligare, så får vi se var grejerna hamnar.
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Det är kul att skissa runt med inredningen. Torrinredning gör saker och ting lite lättare - nu har jag lassat ner lte skit i karet och kan gå runt i några dagar eller veckor och suga på looken, flytta, ändra, dra ifrån, lägga till o.s.v
          Till slut hamnar man i någon sort "nä, nu får det duga"-läge och då kan man börja fylla på vatten och låta virket mättas.
          När det kommer vatten i karet kommer allt att förändras drastiskt, och man upptäcker saker man inte såg tidigare och då kan man föriktigt flytta runt grejerna några varv till - rätta till och dra åt.
          Nu har det roliga börjat!
          Bifogade filer

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Trots att det sakens sand, vatten och fisk så är det helt amazing
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Himla kul att du uppdaterar Mats, jag suger år mig till kommande ciklidkar framöver vårkanten

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ta en bild från kortsidan med är du snäll, gillar att få perspektivet från sidan med.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Jesper Broman
                  • November 2012
                  • 3445

                  Jag är mållös

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Trots att det sakens sand, vatten och fisk så är det helt amazing
                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Himla kul att du uppdaterar Mats, jag suger år mig till kommande ciklidkar framöver vårkanten

                    //Inger
                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Ta en bild från kortsidan med är du snäll, gillar att få perspektivet från sidan med.
                    Ursprungligen postat av Jesper Broman
                    Jag är mållös
                    Oj! Tack skall ni ha, men det har bara börjat. Jag har fått ner "lianen" som köptes i Tyskland, samt börjat garnera med en massa pinnar mot bakgrunden, för att liksom försöka trolla bort denna en smula.
                    Jag skall ta en bild från kortsidan och uppifrån, så att du/ni kan se perspektivet.
                    Bilder får det bli imorgon, nu skall jag på en hejdundrande julfest (undrar hur man mår imorgon..?)

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Lär bli lite uppdateringar runt 3-bläcket som sedan raderas under förmiddagen...betongkepsen på.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ett litet tips Mats. Späd ut det där götta du har i glaset med lika mycket vatten. Fast vete fasiken, ni kanske inte ens dricker ur glas

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Lär bli lite uppdateringar runt 3-bläcket som sedan raderas under förmiddagen...betongkepsen på.
                          Det får bara inte ske... Det måste finnas något ställverk nerför gatan här som jag kan mixtra sönder i natt när jag kommer hem, så det blir strömlöst i hela området. Datorn får inte gå igång!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Ett litet tips Mats. Späd ut det där götta du har i glaset med lika mycket vatten. Fast vete fasiken, ni kanske inte ens dricker ur glas

                            //Inger
                            Det blir nog snarare intravenöst. Det är FUZZ-fest, och dessa partaj är inte torra, om man säger så...

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ser himla spännande ut Mats. Själv så blev jag egentligen mer knäsvag av det du började med även om dina sista är spännande. Men de tre rötterna som skapade lite som pelarkolonner var och är för mig helt magisk och hade helst sett en utveckling på den idén. Så himla enkel och klockren.
                              Den sista varianten blir för mig så mycket olika rötter att jag nästan blir förvirrad tror jag. Men när det kommer in lite goa Javaplantor och annat så kommer den ju mera att bli en ställning för plantorna att göra sin grej. Då tror jag den blir helskön (du gillar ju inte dina slimline har jag förstått ). Men blir lite gubben mot strömmen i detta. Det första var bland det bästa jag sett. Så jag "fastnade" liksom där.
                              Kul att se ditt spånande. Zoopet behöver mera torrinredning och inredningsdebatt
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Det blir nog snarare intravenöst. Det är FUZZ-fest, och dessa partaj är inte torra, om man säger så...
                                Tänk att det ante mig, ha det så kul .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...