Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av karrokaja
    lite svårt att se detaljer på en bild stor som ett frimärke...
    men du ser egentligen alltid rätt stenhård ut - men inte sur
    Hade inte velat möta dej i en mörk gränd - HAHA

    Nä, nu är det sannerligen slut me "pussyfootin' around"!!!
    Aaaah, Karro - du hajar väl att jag skojar lite? Är det någon du skulle vilja möta i en mörk gränd så är det moi - beliv jo me!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Haha! JAAAA!!! jag fattar!!

      ta bort gränden va... dom luktar alltid gammal spya och piss, en sommardag i juni nångång på din veranda i si så där 16 timmar med nån-stop av allt gott som går att dricka... en knasig blek brud som vill plocka löv i din trädgård.. ja det skulle vara trevligt.

      gillar du min avatar då??
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Nu däremot så skall jag passa på att lägga upp de bilder jag nesligen inte kunde lägga upp förut när jag var degraderad till ickegoldis och vanilig... ööh, jag vet inte vad... "användare", utan social status överhuvud taget, Pöh!
        Här är det inlägg jag så tjusigt skrev - och givetvis sparade - för framtida bruk, som nu! Här;

        "Tog några bilder i 540-baljan; honan och hanen; "Rio Mamore"... ... och ja, jag får väl erkänna att det går ett "Broilerpar" med Fjärilar i 540-karet också... fick med en bild på pojken... Jag vill alltså se hur lång tid det tar innan (om) de blir sjuka och dukar under - i jämförelse med de gula fjärilarna i kuben".


        Ja, värre än så var det inte - men detta renderade en "låg" surhetsfaktor inom mig trots allt... och nu... lite motvilligt dock...bilder;


        Bifogade filer

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av karrokaja
          Haha! JAAAA!!! jag fattar!! gillar du min avatar då??
          Yes I do! Jag tror att både din och min avatar passar alldeles utmärkt i en lite dunkel gränd!

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            shit vilken fet fjärils-jävel!!! upprörande vad fin den var!

            Har inte hängt med i din tråd på sistone så jag kan varken säga si eller så........ - sorry
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Yes I do! Jag tror att både din och min avatar passar alldeles utmärkt i en lite dunkel gränd!
              Du är sur och läskig och jag är skrämd! så till den milda grad att ögonen poppar ur min skalle och håret reser sej som i elchock!!
              alternativt kan jag vara en rabiessmittad uteliggare...

              Vafan skriver jag för nåt??
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av karrokaja
                shit vilken fet fjärils-jävel!!! upprörande vad fin den var!

                Har inte hängt med i din tråd på sistone så jag kan varken säga si eller så........ - sorry
                Seså, nu går du vackert tillbaka 30-40 sidor och läser på! Dessutom finns det filmer och bilder du vill se!

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Seså, nu går du vackert tillbaka 30-40 sidor och läser på! Dessutom finns det filmer och bilder du vill se!
                  Det får jag ta allt eftersom... men jag vet att sist jag skrev i tråden på en någorlunda seriös fisk-nivå som var jag depressed över mina äckliga diskusar!
                  Dom har nu ett eget litet kar, där har dom gått på medicinering jo... nu var det längesen, dom håller sej friska.
                  dom får trevligt käk varje dag, byter vatten 2 gånger i veckan... så nu har dom nästan blivit aggressivt friska och krya och jag börjar faktiskt uppskatta dom igen - men du har ju inga diskus längre så...

                  900 ska säljas.
                  560 puttrar på.
                  30 liters ska rustas upp.
                  Och jag har inte gett upp planerna på krabbterrariet.

                  Katten löper, hunden är skendräktig och har "adopterat" katten.

                  Och jag ska läsa dom "bortglömda" sidorna i farbror trådkungs intranätiska dagbok - ses om en vecka
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av karrokaja
                    Det får jag ta allt eftersom... men jag vet att sist jag skrev i tråden på en någorlunda seriös fisk-nivå som var jag depressed över mina äckliga diskusar!
                    Dom har nu ett eget litet kar, där har dom gått på medicinering jo... nu var det längesen, dom håller sej friska.
                    dom får trevligt käk varje dag, byter vatten 2 gånger i veckan... så nu har dom nästan blivit aggressivt friska och krya och jag börjar faktiskt uppskatta dom igen - men du har ju inga diskus längre så...

                    900 ska säljas.
                    560 puttrar på.
                    30 liters ska rustas upp.
                    Och jag har inte gett upp planerna på krabbterrariet.

                    Katten löper, hunden är skendräktig och har "adopterat" katten.

                    Och jag ska läsa dom "bortglömda" sidorna i farbror trådkungs intranätiska dagbok - ses om en vecka

                    Aha, 900-karet skall bort, varför? Det som var/är så snyggt...

                    Jag drar in bilderna en gång till...
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Det blir intressant, att följa ditt fjärilsexperiment - fast jag hoppas ju att dom fjärilar, som är i "fel" kar klarar sig.
                      Fast då förstås - blir det inget lyckat experiment. Okey - dom kan väl bli lite sjuka då.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        Det blir intressant, att följa ditt fjärilsexperiment - fast jag hoppas ju att dom fjärilar, som är i "fel" kar klarar sig. Fast då förstås - blir det inget lyckat experiment. Okey - dom kan väl bli lite sjuka då.
                        //Inger
                        Intentionen är att dom skall klara sig och må bra, endast då blir "experimentet" lyckat!
                        Man ser ju på hanen på bilden ovan att han är väldigt "broiler"-aktig - om man jämför med de gula. Nu går de i något svalare vatten, runt 26-27°C och vi får se om/när de visar de vanliga tecknen på att lägga av.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Hmm, ska jag ge honom drygt en månad innan den börjar tackla av...inget jag givetvis hoppas på, men då tror jag mer på ditt experiment i kuben när det gäller dessa!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Hmm, ska jag ge honom drygt en månad innan den börjar tackla av...inget jag givetvis hoppas på, men då tror jag mer på ditt experiment i kuben när det gäller dessa!
                            Ja, jag tror du har rätt!

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Aha, 900-karet skall bort, varför? Det som var/är så snyggt...
                              Men god morgon farbror trådkung!

                              Det står i vägen, jag har en svacka, är pank, har massa annat att göra.
                              Så varje gång jag ser den där klumpen så fylls jag av allt annat än glädje och ro - och då kan man ju sälja det...

                              snygg avatar!
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av karrokaja
                                Men god morgon farbror trådkung!
                                Det står i vägen, jag har en svacka, är pank, har massa annat att göra.
                                Så varje gång jag ser den där klumpen så fylls jag av allt annat än glädje och ro - och då kan man ju sälja det...
                                snygg avatar!
                                OK, är man i en formsvacka och har tappat några sugar, så visst - jag förstår dig! Jag har ju själv rensat ur ordentligt, i och för sig planeras det ju för ett större kar (mitt gamla 960), men jag vet hur det kan kännas mellan varven!

                                Ja, det som är bra med den nya avataren är att den är mörk och att man knappt ser vad den föreställer - mycket bra!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...