Japp, både grupper och låtar har haft den här förkortningen i sina namn. Har för mig att Michael Jackson hade någon låt på Thrilleralbumet som heter så också.
Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Erkänner att jag inte minns hur de såg ut, Pia... men därimot minns jag att TLC var en slinga som fastnade i min omusikaliska skalle .Kommentar
-
[QUOTE=Mats Bryzell;1582976]En liten snutt till;
http://www.youtube.com/watch?v=QIr2LMcUpHE[/QUO
Mats, jättehärlig film som vanligt.
Det jag är nyfiken på är, vad du vill uppnå med dom här fjärilarna. Är det kanhända din inredning, som kanske kommer att få dom att trivas och leva lite längre - eller kanhända "kanske bättre yngelvård" - eftersom dom får vistas i en "naturlig" miljö?
/Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
-
[QUOTE=gullefjun;1582985]En liten snutt till;
http://www.youtube.com/watch?v=QIr2LMcUpHE[/QUO
Mats, jättehärlig film som vanligt.
Det jag är nyfiken på är, vad du vill uppnå med dom här fjärilarna. Är det kanhända din inredning, som kanske kommer att få dom att trivas och leva lite längre - eller kanhända "kanske bättre yngelvård" - eftersom dom får vistas i en "naturlig" miljö?
/Inger
Tanken är att köra med ett surt vatten och ganska hög temperatur, att ha alkottar - som har en antiseptisk egenskap på vattnet - i karet och se om det kan funka. Om dom leker, att kolla om yngel kan överleva o.s.v. Ett rent experiment med andra ord.
Nu borde man kanske testa med de vanliga fjärilarna - men jag hittade dessa och de såg så friska och spänstiga ut. Det här gula varianten är ju en odlad variant (tror jag iallafall... men så måste det väl vara?), men funkar det skall jag även testa vanliga fjärilar.
Jag skulle dock vilja hitta VF fjärilar - och köra en runda på sådana!
Kommentar
-
[QUOTE=Mats Bryzell;1582989]
Jag vill bara kolla om man skapa en god miljö och slippa faktorer som gör att fjärilar så ofta får sjukdomar som hih, svampangrepp, popeye o.s.v.
Tanken är att köra med ett surt vatten och ganska hög temperatur, att ha alkottar - som har en antiseptisk egenskap på vattnet - i karet och se om det kan funka. Om dom leker, att kolla om yngel kan överleva o.s.v. Ett rent experiment med andra ord.
Nu borde man kanske testa med de vanliga fjärilarna - men jag hittade dessa och de såg så friska och spänstiga ut. Det här gula varianten är ju en odlad variant (tror jag iallafall... men så måste det väl vara?), men funkar det skall jag även testa vanliga fjärilar.
Jag skulle dock vilja hitta VF fjärilar - och köra en runda på sådana!
Jag tycker att dessa fiskar är bland det vackraste man kan se. Jag har haft dom "vanliga fjärilarna" och även "electric blue" (som var svindyra då när dom kom), dom gick tillsammans med diskusarna, men misslyckades totalt - dom bara dog, utan några synliga tecken på sjukdom.
Jag skulle gärna vilja testa bolivianerna - men jag vet inte.
/Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
jag har läst någonstans att den gula fjärilcikliden som säljs i butikerna är en framodlad variant men att det lär finnas en vild gul form.
kör du med LED:s på detta karet också Mats eller är dte en ramp?Kommentar
-
Härligt!Kommentar
-
[QUOTE=gullefjun;1582995]
Jag anade, att det var nåt sånt.
Jag tycker att dessa fiskar är bland det vackraste man kan se. Jag har haft dom "vanliga fjärilarna" och även "electric blue" (som var svindyra då när dom kom), dom gick tillsammans med diskusarna, men misslyckades totalt - dom bara dog, utan några synliga tecken på sjukdom.
Jag skulle gärna vilja testa bolivianerna - men jag vet inte.
/Inger
Så, här testas det utav bara helsike! Och, jag håller med dig - de gula är verkligen tjusiga - och har faktiskt de skimrande prickarna man ser hos de vanliga. den lilla honan har nu till och med en liten rodnad på buken!
Här ett par bilder på en stöddig gul hane som jag plåtade i tyskland.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar