Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag ämnar försöka! Det skulle iallafall vara intressant att kunna ge en fingervisning om hur det kan funka!
    Det skulle inte förvåna mig alls, om du lyckas. Jag vet, att du inte har någon koll på dina vattenvärden - men vet du vad ditt Ph ligger på?

    /Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      är dessa fjärilar så känsliga pga att de blivit så hårt odlade? vissa dvärgguramis är väldigt känsliga eftersom dom odlas så håst i asien.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av gullefjun
        Det skulle inte förvåna mig alls, om du lyckas. Jag vet, att du inte har någon koll på dina vattenvärden - men vet du vad ditt Ph ligger på?

        /Inger
        ... nej...
        Men det kanske är läge på att börja mäta, om inte annat än för att hålla koll på "fomulan"!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av freddi36
          är dessa fjärilar så känsliga pga att de blivit så hårt odlade? vissa dvärgguramis är väldigt känsliga eftersom dom odlas så håst i asien.
          Ja, hårt odlade är en av teorierna - om det nu ens finns teorier kring detta! Jag skulle vilja hitta en bra grundbas man kan använda sig av för att lyckas - och då menar jag att de initialt skall klara sig och inte bli skuka.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            ... nej...
            Men det kanske är läge på att börja mäta, om inte annat än för att hålla koll på "fomulan"!
            Gör det - just för "formulan".

            /Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Ja, hårt odlade är en av teorierna - om det nu ens finns teorier kring detta! Jag skulle vilja hitta en bra grundbas man kan använda sig av för att lyckas - och då menar jag att de initialt skall klara sig och inte bli skuka.
              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              ... nej...
              Men det kanske är läge på att börja mäta, om inte annat än för att hålla koll på "fomulan"!

              Inger, det låter som att han har tagit några glas vin för mycket, hihihi...

              Förlåt Mats, kunde inte låta bli
              Senast redigerad av PiaJo; 24 March 2012, 20:21.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ja, formulan skall det ju så klart vara!

                Har ni märkt en annan grej då?
                Jag har blivit av med mitt goldmedlemsskap... bara sisådär...

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Jag återvänder för att se dina vackra filmer Mats och ser att vi båda blivit "bastarder" utan medlemskap.
                  Antingen är du en jävel på att fota och filma, fantastisk akvarist eller både och med tanke på hur fint allt är som du visar upp! Blir kul att ses i slutet av mars.
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av VisualDarkness
                    Jag återvänder för att se dina vackra filmer Mats och ser att vi båda blivit "bastarder" utan medlemskap.
                    Antingen är du en jävel på att fota och filma, fantastisk akvarist eller både och med tanke på hur fint allt är som du visar upp! Blir kul att ses i slutet av mars.

                    Aah, Tack skall du ha!

                    Ja, sketaknepigt att man blivit av med goldmedlemsskapet... men det skall väl ordna sig!

                    Kommentar

                    • VisualDarkness
                      • February 2010
                      • 7417

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Aah, Tack skall du ha!

                      Ja, sketaknepigt att man blivit av med goldmedlemsskapet... men det skall väl ordna sig!
                      Jag kollade igenom mina PM och det stämmer nog att mitt gick ut nu. Fasen va tiden går!
                      180l Sällskap:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                      60l Asien:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                      Kommentar

                      • 127bubbel
                        • March 2007
                        • 1133

                        Grymt snygga fjärilar Mats, dessa gula. Är rätt sugen på att skaffa 2 par och släppa ner i diskus-karet, men anledningen till att jag tvekar är att jag inte brukar få dom att överleva någon längre tid. Jag får se hur jag gör.

                        MVH/Freddan

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jo, mitt går nog också ut vid den här tiden, men jag har inte fått något mejl om att det är dags att betala in...

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av 127bubbel
                            Grymt snygga fjärilar Mats, dessa gula. Är rätt sugen på att skaffa 2 par och släppa ner i diskus-karet, men anledningen till att jag tvekar är att jag inte brukar få dom att överleva någon längre tid. Jag får se hur jag gör.

                            MVH/Freddan

                            Ja, det är just det där med att få dom att överleva jag skall testa lite i burken!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jo, mitt går nog också ut vid den här tiden, men jag har inte fått något mejl om att det är dags att betala in...
                              Har Kjell din nya mail då? Kan vara en anledning...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Har Kjell din nya mail då? Kan vara en anledning...
                                Nä, det var nog den grejen - men det är inbetalt nu! Man vill ju se Gentlemannanunan i vänsterkanten, eller hur?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...