Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5972

    Ursprungligen postat av freddi36
    dom där är riktigt maffiga!
    är hanarnas slöjfenor framodlade?
    Vad jag vet så är de naturliga.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ååhh, vad skönt - en ny sida!
      Jo, jag minns att fenorna på Kongotetrorna blev så långa och "slöjiga" på hanarna. Kongotetror får det nog bli i något kar framöver igen - mycket snygga!

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Ååhh, vad skönt - en ny sida!
        Jo, jag minns att fenorna på Kongotetrorna blev så långa och "slöjiga" på hanarna. Kongotetror får det nog bli i något kar framöver igen - mycket snygga!
        Ja de är naturliga kommer när det blir lite size på tetrorna. Ågren idag?
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av lillfrasse
          Ja de är naturliga kommer när det blir lite size på tetrorna. Ågren idag?
          Ja, en lätt slöja av Ågren hänger över huvudet. Men, det är mer en känsla av förundran - fan, man får ju knappt av sig brallorna, men peta på tangentbordets bokstäver går hur fint som helst... mycket underligt!

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ja, en lätt slöja av Ågren hänger över huvudet. Men, det är mer en känsla av förundran - fan, man får ju knappt av sig brallorna, men peta på tangentbordets bokstäver går hur fint som helst... mycket underligt!
            Jag känner igen det där man rumlar in hemma och för ett jäkla liv och sedan på något lurigt sätt har man lyckats posta massa skumma inlägg mens man kisar mot den tillsynes jättelilla skärmen.
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Den här tråden får väl liksom ses som något vi alla har någon form av anknytning till, både som läsare och med-filosoferare (nytt ord? kom ihåg vart ni såg det först om sådant är fallet)

              Att det blir prat om annat och lite sidospår är förmodligen det som gör tråden så levande. Jag gillar detta skarpt, för det speglar er själva lite vilket faktiskt är lite glädjande. Ja gillar tråden, samtalen och undervisningen som bedrivs på nästan daglig basis, jag uppskattar det verkligen.

              Det här är liksom oasen bland vargar, hundar och all annan tråkig skit som det pratas om konstant på forumet.

              Så, påsknubben gör även den sitt jobb för att forumet skall leva på ett bra vis, det är bra!

              Nu ska jag ansa växter, lev väl och frodas!

              Tack!
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Igår tog A. sp. "Rio Mamore"-honan fram en skock yngel. Jag hade lite annat att göra så jag filmade inte, men tog en snutt idag istället. Hon är stenhård och jagar med lätthet bort de stora, lite tafatta, Flaggcikliderna - riktigt kul att kolla på! Hanen är duktig han med, men hans sturskhet visar sig bara en bra bit utanför reviret, när han kommer nära honan motar hon bort honom genast och ganska aggressivt - som det skall vara!
                På filmen kan man knappt urskilja ynglen, men håll ett öga på de två bladen, det ljusare i förgrunden och det lite mindre, brunare längst till höger vid roten, där är dom!


                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Härlig film!

                  Vad använder du när du filmar? Jag pysslar med kameran hela tiden men får det aldrig lika häftigt.

                  Jag tror att jag får skaffa mig ett stativ i alla fall, det vore nog en bra investering.
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Det är alltid så härligt att se deras beteende när de har yngel, det är så roande för de är verkligen som små bin när de försvarar ynglen
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Tänk ändå, vad det är härligt med yngel - tack för ännu en film Mats.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Tack skall ni ha!
                        Mathias, jag kör bara kameran på auto, så filmar den i HD och sköter sig själv - och ja, jag har stativ!

                        Kommentar

                        • VisualDarkness
                          • February 2010
                          • 7417

                          Vilken tuffing! Det lär bli ett par yngel som klarar sig om hon fortsätter sådär.

                          Även jag beundrar ditt filmande, jag kommer inte ens i närheten.
                          180l Sällskap:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                          60l Asien:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5972

                            Härligt att se en hona i sådan fin "försvarsteckning" och i en naturlig miljö dessutom!
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Härligt att se en hona i sådan fin "försvarsteckning" och i en naturlig miljö dessutom!
                              Härligt att höra Maths!
                              Honan har kvar ynglen idag och hon vaktar hårt och tufft! Jag kan slänga in en dagsaktuell film senare!
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5972

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Härligt att höra Maths!
                                Honan har kvar ynglen idag och hon vaktar hårt och tufft! Jag kan slänga in en dagsaktuell film senare!
                                Ja, vi får väl slutföra förra helgens diskussioner senare
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...