BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    • April 2005
    • 1061

    Tack Gunnar! för Biobollarna .Nu är ytterfiltret i gång .Det blev bra men jag tycker det tog en jävla tid att pumpa, för at få ut luften ur pumpen . Men i det stora hela så måste jag säga att det blev bra.

    Kommentar

    • sockerconny
      • October 2004
      • 2349

      Ursprungligen postat av rent vatten
      Tack Gunnar! för Biobollarna .Nu är ytterfiltret i gång .Det blev bra men jag tycker det tog en jävla tid att pumpa, för at få ut luften ur pumpen . Men i det stora hela så måste jag säga att det blev bra.
      I stort sett låter det som mitt största problem just nu. Pumpjäveln låter, men pumpar inte!!!!

      Kommentar

      • HazelCR

        Ursprungligen postat av sockerconny
        I stort sett låter det som mitt största problem just nu. Pumpjäveln låter, men pumpar inte!!!!
        Ska vi läsa så att 4 utropstecken blir ett frågetecken?

        Nu blir det till att gissa lite. Iom att pumpen låter, så måste rotorn snurra, men alldeles säkert är det inte. En sprucken rotor kan ge ifrån sig ljud också.

        Jag tror att du måste hjälpa till, så att du får rinn på vattnet in i pumpen.
        Om ytterfiltret är tomt på vatten efter rengöring, måste du få igång vattnet genom att suga i utloppsröret. Därefter sätter/lägger du fast? utloppslangen, där du skall ha den. Kikar en stund på vattnet som fylls i behållaren och när nivån har stiget till nästan fullt, så klämmer du i elkontakten.

        Har du ett ytterfilter med avstängningskranar och handpump, (som Sölve) kan du göra på annat sätt.

        Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
        M
        Om ni (Rob) inte vill vara kvar i forume så behöver ju inte alla andra spåra ur och bli oohövliga!!
        Alla är väldigt få egentligen och förresten vore det väl bra om vi alla var lite oohövliga. Jag tror att du nyss konstruerat ett nytt ord.
        Senast redigerad av Gäst; 11 February 2006, 06:22.

        Kommentar

        • Rob
          • January 2003
          • 147

          Hej alla!

          När jag läste alla inlägg ilsknade jag först till och planerade en motattack. Men så lugnade jag ner mig lite och tänkte till (för en gångs skull)
          Vem vinner på att vi bråkar och är sura på varandra? Ingen gör det egentligen.
          Sedan tycker jag att det hela rör sig om ett missförstånd. Jag har säkert uttryckt mig klumpigt och trampat på många tår. Men jag har också känt mig påhoppad och trampad på. Trots det är jag villig att komma till en försoning. Vi är ingen stor klubb och egentligen borde vi vara rädda om de få medlemmar som finns. Jag tänker i alla fall dyka upp på nästa möte (om jag är välkommen) och förklara hur jag känner och tycker om saken. Givetvis vill jag höra hur ni känner och tycker om saken. Då kan vi träffas och ventilera våra åsikter på ett bättre sätt än här. På ett forum av detta slag ökar risken för missförstånd och sura miner.

          Jag är villig att begrava min stridsyxa och hoppas att det går att lösa denna dispyt.

          Med Vänliga Hälsningar Robban
          "Bättre sent än aldrig"
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

          Kommentar

          • ZoOlOgiC
            • October 2004
            • 259

            Ursprungligen postat av HazelCR
            Alla är väldigt få egentligen och förresten vore det väl bra om vi alla var lite oohövliga. Jag tror att du nyss konstruerat ett nytt ord.
            BAH!!! Skitpårej! : )

            Jag tycker iallafall att vi skall ha JÄÄÄÄVligt kul iqwell!!! (sug på det ordet du!) hehe!

            aja klockan e snart 18.00 och jag sitter i fillingarna å varvarupp.

            Rob, självklart är du välkommen här hos mig... hoppas förövrigt att nästa träff kan vara här...

            Tjoff tjoff / Jimmy
            Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
            [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

            Kommentar

            • Cargis
              • April 2005
              • 72

              Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
              BAH!!! Skitpårej! : )
              aja klockan e snart 18.00 och jag sitter i fillingarna å varvarupp.
              Hmmm, låter lite somom du är på väg till fel träff...
              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
              Nalle Puh

              Kommentar

              • HazelCR

                Dags för en historia? Håll till godo. Vi får väl hoppas att Jimmy inte hoppas på något liknande.

                Det var en stockholmare som var så jävla trött på all stress, så han köpte sig en stuga så långt upp i lapphelvetet man kunde komma.

                Det var tre mil till närmsta granne. Där bodde han och levde på jakt och fiske och trivdes.



                Efter sex månader, när det började kännas lite småtrist, fick han se en lappgubbe komma gåendes.

                - "Hej", sa lappgubben, "tänkte pjuda fest lörtak- kommer tu?"

                - "Ja tack", sa grabben!!

                - "....men", sa gubben, "det kan pli djävla massa prit".

                - "OK", sa grabben, "det är lugnt".

                - "Åkk en massa tansa".

                - "Det är trevligt", tänkte grabben.

                - "....men", sa lappen, "det kan pli djävla massa laksmål också".

                - "Inga problem", sa grabben, som hade varit med förr.

                - "Åkk så kan det bli mycket nulla också", sa lappen.

                - "Kanon" sa grabben. Det var ju ett tag sen...



                Så gick lappen. Då kom grabben på att det kanske skulle vara någon speciell klädsel så han skrek och frågade om saken.

                - "Vad skall jag ha på mig?"

                - "...Pelar ingen roll", skrek lappen, "tet plir para tu och jak..."

                Kommentar

                • ZoOlOgiC
                  • October 2004
                  • 259

                  hähä! inte riktigt vad jag hoppas på iaf!
                  well well. tat lugnt, ingen panasonik
                  Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                  [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                  Kommentar

                  • Terato
                    • November 2003
                    • 560

                    Rob: Begraver min stridsyxa med. Förlåt för de hårda orden. Jag blev bara så tokig, kunde inte behärska mitt humör. Äh, men vi tar det där sen.

                    Jag kan tyvärr inte komma ikväll ändå. Är fasligt förkyld. Men skickar en stooor kram till er alli-allihopa.
                    /Sara Östlund

                    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      • April 2005
                      • 1061

                      Har precis kommigt hem trevligt var det i alla fall..

                      Kommentar

                      • jackson
                        • September 2003
                        • 1242

                        Ursprungligen postat av Rob
                        Hej alla!

                        När jag läste alla inlägg ilsknade jag först till och planerade en motattack. Men så lugnade jag ner mig lite och tänkte till (för en gångs skull)
                        Bra gjort, fler skulle göra det (inklusive undertecknad ) Det är något som är grundläggande för elektronisk komommunikation: Undvika svara på brev/inlägg när man är upprörd. Resultaten brukar bli så fel då.

                        Precis detta är anledningen till att jag inte ville fortsätta diskussionen i detta forum, utan på annat ställe, öga mot öga (äh, det lät hotfullt, det var inte meningen att vara det )
                        Jag är villig att begrava min stridsyxa och hoppas att det går att lösa denna dispyt.
                        Ok, det låter toppen. Då säger vi så. Yxor nedgrävda vad mig ankommer.
                        Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                        Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                        Kommentar

                        • HazelCR

                          Vi var några stycken som samlades hemma hos mig igår och käkade tillsammans. Vi pratade förståss om de senaste forumsskriverierna, kvinnor, akvariehobbyn, kvinnor, trafikpoliser och mycket annat intressant som kvinnor.

                          Gårdagskvällen avlöpte ju iaf utan att inslag av " så gott som oprovocerad ....". Med tanke på snacket igår och vad som senast skivits i tråden, så är vi på G igen. Det är bra, sedan fanns det lite olika åsikter om klubb/förening/forumsettiket/hemsida m.m.
                          Men vad tusan, det var inte meningen att allt skulle vara så seriöst igår och sådant diskuteras nog bäst vid en vanlig akvarieträff istället.
                          Vi får hoppas att det blir trångt hemma hos Jimmy nästa gång.

                          För egen del, så gillar jag tanken på, att bara låta det vara ett akvariegäng, kalla det klubb, som träffas som det är nu. Men jag ser hemskt gärna att vi har en egen trevlig hemsida med ett forum, där vi kan diskutera lite friare och inte på zoopetreglerat sätt. Samtidigt kan jag väl tillägga att om det är några stycken av er som verkligen vill ha en förening med stadgar, styrelse m.m så ska ni få min medlemsavgift iaf.
                          Senast redigerad av Gäst; 12 February 2006, 07:57.

                          Kommentar

                          • rent vatten
                            • April 2005
                            • 1061

                            Jag instämmer med föregående talare, plus att vi borde göra om proceduren snart igen.

                            Kommentar

                            • Cargis
                              • April 2005
                              • 72

                              Börjar att hitta tillbaka nu...var tungt idag. Tack Gunnar för en jätte trevlig kväll.
                              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                              Nalle Puh

                              Kommentar

                              • sockerconny
                                • October 2004
                                • 2349

                                Man måste ju passa på att tacka alla inblandade för en utomordentligt trevlig kväll!!
                                Och ett extra stort tack till kocken!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...