BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cargis
    • April 2005
    • 72

    Edsbyn krossar juventus

    Hehehe, svårt att hålla på Röd-blå bönder från byn . Såg dem faktist spela bandy mot Vodnik i London för ett par år sedan...stort!
    Det var jag, 200 fulla edsbynbor, 15 mer packade ryssar samt 10-talet förvirrade engelsmän.
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
    Nalle Puh

    Kommentar

    • Cargis
      • April 2005
      • 72

      Ursprungligen postat av rent vatten
      Tycker du vi ska hetta Arsenal Cargis.Ha Ha
      Det hade inte varit helt fel, men www.arsenal.se är upptaget. Go Gunners!
      Kul med fler akvarister i Gävle. Välkommen riki.
      Senast redigerad av Cargis; 10 March 2006, 18:34.
      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
      Nalle Puh

      Kommentar

      • rent vatten
        • April 2005
        • 1061

        Har ni fått GOC mal tidningen idag.Det fick jag.

        Kommentar

        • Don
          • October 2004
          • 270

          Roligt värre!!

          Hem kommen från fjällen 5 dagar hårt festande tär på kroppen skönt att komma hem och ägna sig åt sin lugna hobby igen och vila upp alla ben i kroppen.

          Roligt Jimmy med 1000 inlägg .

          Hur blir det med nästa träff är den inbokad på nått datum?
          Annars är det dags att ha en.

          Näe nu ska jag sova Natti Natti.

          Kommentar

          • riki
            • March 2005
            • 39

            Jag bor på Trumslagaren.

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              Inte för att jag skriver ofta men varför krångla till det? Gästriklands Akvarieförening eller Gästriklands Akvarieklubb? GAF/GAK
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Cargis
                • April 2005
                • 72

                Tjenare igen!
                Henke, din stora vita hane kommer nog inte tillbaka till dig. Lirarn kollade väldigt nära och väldigt länge på min engelska sjösten. Tröttnade på honom efter ett tag och spolade ner honom.

                Ang namn på akvarieklubben kan jag gå med på det mestamen inte typ
                Gävle Akvarie Intreserades Sällskap (typ hatar GAIS! de kan ju inte spela fotboll!)
                "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                Nalle Puh

                Kommentar

                • riki
                  • March 2005
                  • 39

                  Hej

                  När har ni tänkt starta upp??

                  Jag är intresserad.

                  Kommentar

                  • ZoOlOgiC
                    • October 2004
                    • 259

                    nu har jag det!!! GAS!!! gästrikland akvarie sälskap! dåså! jag skall börja knåpa omgående.
                    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                    Kommentar

                    • Josefine
                      • June 2005
                      • 164

                      men ska vi inte ha en träff snart igen?? jag har inte kunnat gått på de senaste.. skulle var kul å träffas igen ..
                      Min Zoon! http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=472551

                      Kommentar

                      • eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

                        Låter inte GAF/GAK bättre än GAS?
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                        Kommentar

                        • riki
                          • March 2005
                          • 39

                          Hej

                          Gas låter bra, lite drag

                          Kommentar

                          • jackson
                            • September 2003
                            • 1242

                            GAS är väl OK, men inte "Gästrikland Akvarie Sällskap"
                            "Gästriklands Akvariesällskap" vilket fortfarand kan förkortas GAS.

                            (fungerar även för "Gävles akvariesällskap" eller "Gästriklands akvariesällskap")

                            "Gästrikland Akvariesällskap" är kanske mer korrekt, ungefär som "Svenska Fotbollförbundet" och inte "Svenska Fotbollsförbundet" (notera s:et mellan Fotboll och förbundet). Men med ett "s" i slutet av Gästrikland låter det bättre , tycker jag

                            Övrigt tycker jag att det är för få sällskap och för många klubbar och föreningar
                            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                            Kommentar

                            • Cargis
                              • April 2005
                              • 72

                              Brynäs tar SM-guld före SAIK

                              Varför inte GEstrikland Säregna Terrarie och Akvarie Populistiska Organisation, dvs GESTAPO.
                              Eller "G som i Gemenskap".
                              Kanske SVAG (Seriöst Vilsna Akvarieägare i Gästrikland)
                              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                              Nalle Puh

                              Kommentar

                              • Terato
                                • November 2003
                                • 560

                                Hahhaha! Jag föll för det senaste! SVAG!!

                                Nä men Gästrike Akvarisällskap tycker jag låter bra. Asså Gästrike ist för Gästriklands.

                                Kommer inte på träffan, grabbar. Hemtentor.

                                Är det på G med någon resa, förresten? Kanske mot våren? Det skulle verkligen vara trevligt.


                                Nu har jag lyckats fått igång bubbel i mitt kar iaf. Det var inte så svårt, bara vrida lite till på ratten haha, nämen nu löser jag det i filtret och det går bättre nu av någon anledning. Däremot bubblar bara växterna ung. en dec under vattenytan och pyttelite längre ner. Antagligen för dålig tryck i belysningen. Ska nog byta ut mina life-glo mot sera daylight och köpa reflektorer.. Möjligtvis en extra lysrörshållare. Men det känns roligt nu när jag är på väg någonstans..

                                Några av mina yngel börjar få lite färger nu! De blir nog jättefina. Ni som är vana vid uppfödning o sädär kanske kan ge lite hjälp med utfodring? Nu matar jag med cyklops.. De verkar äta lite alger också.. men ska jag tillsätta något mer?
                                /Sara Östlund

                                Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                                Kommentar

                                Arbetssätt...