BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    • April 2005
    • 1061

    Visst kan jag också ha en träff, men här finns inte så mycket att titta på. Till skillnad mot er Gunnar och Henrik. Och ni båda omnämnda ovan har ju varigt här så ni har ju sätt själv. Tror att ni har glömt Zoologic, har för mig att ni har varigt ditt också före min tid,och även han verkar ha mycket att titta på.

    Kommentar

    • Cargis
      • April 2005
      • 72

      Nya lysrör var det mitt i tugget om sandvikare, yttrandefrihet och träffar.
      Är inte riktigt nöjd med belyningen. Får byta plats på rören imorgon, var lite varma just nu. Råkade köpa en mal med lysrören, liten men snabb, precis en sådan jag nästan skulle ha, men den var så läcker. Har ingen aning om vbad det är för någon sort/art/typ etc. Men på kvittot stod det "levande fisk" 60:-.Får se om han klarar malawerna.
      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
      Nalle Puh

      Kommentar

      • Cargis
        • April 2005
        • 72

        Ursprungligen postat av HazelCR
        Listan: Henrik, Gunnar,
        ...Cargis
        "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
        Nalle Puh

        Kommentar

        • HazelCR

          Ursprungligen postat av Cargis
          Nya lysrör var det mitt i tugget om sandvikare, yttrandefrihet och träffar.
          Är inte riktigt nöjd med belyningen. Får byta plats på rören imorgon, var lite varma just nu. Råkade köpa en mal med lysrören, liten men snabb, precis en sådan jag nästan skulle ha, men den var så läcker. Har ingen aning om vbad det är för någon sort/art/typ etc. Men på kvittot stod det "levande fisk" 60:-.Får se om han klarar malawerna.
          Är det en sån här du köpt?

          Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

          Kommentar

          • rent vatten
            • April 2005
            • 1061

            Man för väl inte så mycket exklusivare mal än Ancistrus för 60Kr. Men jag kan ha fel.

            Kommentar

            • Terato
              • November 2003
              • 560

              Ursprungligen postat av Rob
              Varför yttrar du dig överhuvudtaget?
              Rob, varför yttrar DU dig över huvudtaget? Du kan ju aldrig säga nåt snällt. Alla kryper för dina fötter. Det suger musten ur mig!!
              Tror du att du äger Sandviken eller? Jag vill bara asgarva dig i ansiktet! Vem tror du att du är egentligen?

              Å va fan har ni börjat gå på Jackson som en jävla löpeld för?

              Nej.. Jag har verkligen tappat lusten med det här..


              Kan hålla kontakten med Henrik och Jimmy och de som man får ut nåt av.
              /Sara Östlund

              Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

              Kommentar

              • jackson
                • September 2003
                • 1242

                Det var väl ungefär det jag kände. Vem äger rättighet att bestämma vem som känner sig ha anknytning till Sandviken? Inte Rob i vart fall, inte sist jag kollade.

                HazzelCR: Jag är definitivt för yttrandefrihet för andra att kommentera även det jag skriver, så som jag har rätten att kommentera andras inlägg. Men jag är även för friheten, för alla, att få välja vilken arena och sammanhang som man vill debatera på. Så även för mig, speciellt som jag motiverade varför...

                Ditt citat av mitt inlägg med smile:gubben i slutet gav en helt annan innebörd åt mitt inlägg. Förstår att det var ett misstag, men betydelseskillnaden blev så stor att jag ville förklara detta.
                Jag var allvarlig när jag skrev att jag inte ville debattera Dons åsikter om att han vill bestämma vilka som har/känner anknytning till Sandviken. Min tolkning, som mycket väl kan vara missuppfattning, av vad han skrev var inte alls så vacker. Så därför vore det bättre att kommentera/räta ut frågetecken runt detta vid ett bättre tillfälle än här.

                Vad i mitt aggerande, skrivande och skrivsätt är det som förvånar dig? Vad är det jag lägger tyngden på i svaren så du funderar över? Jag förstår inte. Fast svar på det kan vi även ta vid annat tillfälle.

                Ursprungligen postat av Terato
                Å va fan har ni börjat gå på Jackson som en jävla löpeld för?
                Tack för försvaret, det värmer. Men jag har,tror jag , skinn på näsan så det räcker. Men tack i alla fall.
                Nej.. Jag har verkligen tappat lusten med det här..

                Kan hålla kontakten med Henrik och Jimmy och de som man får ut nåt av.
                Äh, varför då? Bara att bläddra förbi kommentarerna som inte gäller en själv...

                Hur går det med CO2-anläggningen? Bra hoppas jag, efter som du inte har sagt/skrivit/hört av dig om något annat.

                Appropå sandviken, det är gratis inträde på bandyn nu idag. De börjar från 18 och matchen börjar 19. Se <http://www.saik.com/> Heja SAIK ;-)
                Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                Kommentar

                • HazelCR

                  Ursprungligen postat av Terato
                  Å va fan har ni börjat gå på Jackson som en jävla löpeld för?

                  Nej.. Jag har verkligen tappat lusten med det här..
                  Kan hålla kontakten med Henrik och Jimmy och de som man får ut nåt av.
                  Jag antar att jag ryms i det där ni, i första meningen. Jag kan bara svara för mig själv. Jackson har skrivandets gåva och han nyttjar den ofta till att skriva vad han tycker om olika ting och då får han också svar ibland. Ingenting konstigt med det. Det jag tycker är konstigt är att Jackson undanber sig kommentarer i detta forum, vilket jag påtalat redan tidigare. Jag ställer inte upp på det. Jag anser att skriver man i detta forum, så får man också räkna med att få svar i detta forum.

                  Det är ju synd att du tappat lusten. Det är lite som Jackson skriver, du har varit "osynlig" en längre tid iaf för mig.

                  /G

                  Kommentar

                  • Cargis
                    • April 2005
                    • 72

                    Njae inte riktigt en sådan mal, men det var den som sambon tyckte att vi skulle köpa. Jag köpte en annan...
                    Kan hålla med om att det var ett amatörköp, vet inte vad det är för art/sort/typ eller var ifrån den kommer. Lite dektektivjobb framför mig. Snabb och billig var den iaf, samt att den fortfarande lever.
                    Senast redigerad av Cargis; 10 February 2006, 09:32.
                    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                    Nalle Puh

                    Kommentar

                    • HazelCR

                      Ursprungligen postat av Cargis
                      Njae inte riktigt en sådan mal, men det var den som sambon tyckte att vi skulle köpa. Jag köpte en annan...
                      Kan hålla med om att det var ett amatörköp, vet inte vad det är för art/sort/typ eller var ifrån den kommer. Lite dektektivjobb framför mig. Snabb och billig var den iaf, samt att den fortfarande lever.
                      Det är nog en sån här du köpt: Gyrinocheilus aymonieri

                      Den finns beskriven i zoopets artarkiv.

                      Kommentar

                      • Terato
                        • November 2003
                        • 560

                        Sorry att jag lät lite aggressiv.

                        Men har ju ändå tappat lusten. Det här spädde bara på.

                        Det är viktigt med god stämning i en förening. Om ni vill ha med yngre så kanske ni kan ha en lite ödmjukare ton och Rob, du borde visa lite mer respekt. Det skrämmer lätt bort en. Men i och för sig så tillför kanske inte jag så mycket i den här föreningen heller. Jag tror inte du tycker det. Det har aldrig kännts så och det känns inge bra så nu skiter jag i det här.

                        Gyrinocheilus aymonieri blir otroligt aggressiva när de blir större, förresten. Har haft förfärliga erfarenheter av sådana.

                        Men vad spelar det för roll vad jag säger , haha!
                        /Sara Östlund

                        Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                        Kommentar

                        • Cargis
                          • April 2005
                          • 72

                          Så där ja, bara att snyta ur sig så där...Gyrinocheilus aymonieri.
                          Klockrent. Var letade du då eller var det bara sådant som sitter? (glöm inte att tömma din mailbox...)
                          Verkar vara en riktig tuffing, får se vem som överlever, malawerna eller Thai-boxarn. Av 12 kommentarer på Zoopet är det inte många positiva...

                          Tråkigt att läsa vad du skriver Terato, kom igen och försök att ryck upp dig (och ni andra med för den delen...).
                          "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                          Nalle Puh

                          Kommentar

                          • HazelCR

                            Ursprungligen postat av Cargis
                            Så där ja, bara att snyta ur sig så där...Gyrinocheilus aymonieri.
                            Klockrent. Var letade du då eller var det bara sådant som sitter? (glöm inte att tömma din mailbox...)
                            Verkar vara en riktig tuffing, får se vem som överlever, malawerna eller Thai-boxarn. Av 12 kommentarer på Zoopet är det inte många positiva...

                            Tråkigt att läsa vad du skriver Terato, kom igen och försök att ryck upp dig (och ni andra med för den delen...).
                            För er andra som inte vet, så skickade Peter en bild till mig, sedan var det inte så svårt. Den algätaren är ju vanlig och med tanke till priset, så finns det inte många att välja på, om nu inte Söders Zoo, sålt en raritet till underpris förståss.

                            Jag har precis som Sara haft sådana malar tidigare. När de blir äldre blir de jäkligt vresiga. Jag har aldrig haft dem tillsammans med Malawi, men det borde väl fungera.

                            Jag tog emot ditt tips om sportaffär. Jag har inhandlat några nya pins. Iaf tror jag att de heter så.
                            Senast redigerad av Gäst; 10 February 2006, 13:24.

                            Kommentar

                            • Cargis
                              • April 2005
                              • 72

                              Ja nog far den runt i akvariet, men en kåt rödzebrahane (av alla lirare...) har visat honom var stenen ligger!
                              Ska göra ett nytt försök att släpa ner mig till källaren och hämta dartprylarna. Lite lat, inte lätt att vara mellan två jobb.
                              Blir både pins och pints imorgon.
                              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                              Nalle Puh

                              Kommentar

                              • ZoOlOgiC
                                • October 2004
                                • 259

                                MEN HALLÅ! Komigen era dårar !!! : )

                                Vafan e bråket om?

                                Om ni (Rob) inte vill vara kvar i forume så behöver ju inte alla andra spåra ur och bli oohövliga!!

                                aja detta bråk hoppas jag iallafall att det snart skall vara över blåst.

                                Träff hos mig snart hoppas jag : )
                                Listan: Henrik, Gunnar, Jimmy,
                                Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                                [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                                Kommentar

                                Arbetssätt...