BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ostergren
    • November 2005
    • 15

    Hur är det med bräckvattensintresset hos oss Gävlebor? Jag själv har nyligen startat upp ett litet aquaterrarie där det huserar slamkrypare, indisk ciklid, vinkarkrabba, humlafisk och Gobioides broussonnetii.

    Kan även agera herr artig och presentera mig själv lite snabbt, namnet är Jonny och åldern hamnar på 23 år. Jag bor på Brynäs och har djur som enda intresse. Har haft akvarier sedan jag var en liten pojk men har haft ett ganska långt öppehåll eftersom jag ett tag bodde i en liten lägenhet. Nu har jag fått en nytändning och det kommer antagligen bara rasa till så står det för många burkar här hemma.

    Kommentar

    • jackson
      • September 2003
      • 1242

      Ursprungligen postat av eriahl
      jackson: att länkar man tipsar om till olika affärer mm ligger välan kvar för man helt enkelt inte tjänar själv på det. Om man nu inte "råkar" jobba på stället man länkar till.
      Förstår inte riktigt vad du menar, men jag skall försöka svara.

      Jag antar att du menar att det inte är en annons om man inte har någon egen personlig vinning av det som man skriver. Det trodde jag med, men Kjell F. tycker inte så. Det räcket med att ställa en fråga om något som sagts under ett möte utanför detta fora, samt att någon annan som även varit på samma möte svarar på frågan för att få inläggen klassade som annons av beste herr Kjell.

      Det verkar inte heller som om det inte finnas någon relevans om man jobbar på ett ställe eller ej. Har sett inlägg som är possitiva till stället där man jobbar som får vara kvar. Men inlägg som varit, som jag och många med mig tycker, oskyldiga inlägg har raderats. Helt utan kommentar, vare sig offentligt eller privat.

      Sedan har ju Kjell anklagat en hel grupp och hotat med att straffa alla, istället för att ta upp problem med de som han anser är problemet. Det är bara att läsa de senaste 20-30 inläggen i denna tråd.
      Senast redigerad av jackson; 01 February 2007, 00:58.
      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        Tänkte på länkarna du gett till växtfolk och som fanns kvar efter 1år du nämnde några inlägg tidigare. Du tjänar ju inte ett öre på det frånsett tacksamhet av dom som ser länkarna. Ingen annons i mina ögon eller någons eftersom dom är kvar. Om såna som länkar till egna affärer eller hur man nu ska säga och står kvar har han väl helt enkelt missat. Bara att "tipsa" om dom själv så raderas nog dom oxå.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • HazelCR

          Ursprungligen postat av Ostergren
          Hur är det med bräckvattensintresset hos oss Gävlebor? Jag själv har nyligen startat upp ett litet aquaterrarie där det huserar slamkrypare, indisk ciklid, vinkarkrabba, humlafisk och Gobioides broussonnetii.

          Kan även agera herr artig och presentera mig själv lite snabbt, namnet är Jonny och åldern hamnar på 23 år. Jag bor på Brynäs och har djur som enda intresse. Har haft akvarier sedan jag var en liten pojk men har haft ett ganska långt öppehåll eftersom jag ett tag bodde i en liten lägenhet. Nu har jag fått en nytändning och det kommer antagligen bara rasa till så står det för många burkar här hemma.
          Tjenare Jonny

          Kul attt du hittat hit, även om det råder viss turbulens i tråden just nu.
          Av de som brukar skriva i denna tråd samt komma på våra träffar, finns det tyvärr ingen som jag vet som har bräckvatten. Men vi är bara ca 15-20 stycken.

          Det sägs att det fanns en akvarieklubb i Gävle för inte alls så längesedan med över 70 betalande medlemmar. Av för mig okänd anledning tog det slut med den föreningen. Någon som vet varför föreningen upphörde?
          Det jag vill få fram är att det finns nog en hel mängd Gävleakvarister out there som mycket väl kan vara bräckvattenfantaster.

          Kom till nästa fikaträff, när den nu blir av och prata dig varm för dina fiskar, så kanske någon nappar på att ha månfiskar eller så.

          Mitt Scalarakvarium utan Scalarer , kanske skulle härbärgerera månfiskar istället.
          Senast redigerad av Gäst; 01 February 2007, 07:31.

          Kommentar

          • jackson
            • September 2003
            • 1242

            Ursprungligen postat av eriahl
            Tänkte på länkarna du gett till växtfolk och som fanns kvar efter 1år du nämnde några inlägg tidigare. Du tjänar ju inte ett öre på det frånsett tacksamhet av dom som ser länkarna. Ingen annons i mina ögon eller någons eftersom dom är kvar. Om såna som länkar till egna affärer eller hur man nu ska säga och står kvar har han väl helt enkelt missat. Bara att "tipsa" om dom själv så raderas nog dom oxå.
            Men varför skulle jag vilja aggera angivare, och ange andra som har gett länkarna som svar åt andra?

            Om det är rena annonser enligt gängse normer. Men inte om det är något som man säger i förbifarten, utan någon mening att göra några vinster?
            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              Angivare kalla det vad du vill. Men eftersom det blivit prat om inlägg som tas bort så blir det ju lika för alla eller hur. Är det något man kanske tjänar själv på så är det en slags annons i mina ögon allafall.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                Vem vill vara angivare?

                Kommentar

                • HazelCR

                  NU har jag tittat efter hos den tuggande Röd Zebran i mitt 660. Inga Synodontis multipunctatus, malyngel, denna gången heller. Jag har ju sett hur malarna har stört en delfinlek, så jag hade hoppats på denna tuggning skulle ge lite malyngel. Jag har haft 3 lekar i 660 sedan jag skaffat 8 st Synodontis multipunctatus, men inga malyngel ännu.
                  Jag undrar om det finns större chans till malyngel, om jag minskar på fiskbeståndet på något sätt? Men många malawilekar samt två grupper malar som svansar efter, vad jag tror, var sin hona, borde väl fungera?
                  Senast redigerad av Gäst; 03 February 2007, 09:22.

                  Kommentar

                  • Dango
                    • October 2006
                    • 100

                    Bästa zooaffären

                    Tja.
                    Bor en bit utanför Gävle och undrar om den bästa fiskaffären i området,typ gävle,valbo,sandviken har bara sett o hört om söders zoo.
                    /Dango

                    Kommentar

                    • HazelCR

                      Ursprungligen postat av Dango
                      Tja.
                      Bor en bit utanför Gävle och undrar om den bästa fiskaffären i området,typ gävle,valbo,sandviken har bara sett o hört om söders zoo.
                      /Dango
                      Tjenare Dango, om du är Uppsaling, så finns det väl knappast någon ide att åka hit. Generellt sett hittar du mer i butikerna i Uppsala än här.

                      Söders Zoo klassar jag som bäst i regionen, men det beror sig av att jag kör med ciklider och dessa fiskar finns det betydligt färre av i de andra butikerna.

                      Vad vill du hitta? Vad är du ute efter?

                      Gävle: Söders Zoo och Djurmagasinet. Snart öppnar en butik till i Bomhus.

                      Valbo: Brynäs zoo och Djurmagasinet

                      Sandviken: Ett litet zoo, som jag ej besökt. Ett ny ganska stor butik öppnas snart.
                      Senast redigerad av Gäst; 03 February 2007, 15:35.

                      Kommentar

                      • eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

                        Angivare låter inte så roligt. Tjänar någon själv på det han/hon skriver är det väl inte fel om någon tipsar Kjell om det? Det blir ju rättvist för alla då. Men tipset om en ny butik i Bomhus tex kan ju ingen räkna som annons? Bara bra att få veta om det.
                        En butik i Bomhus? Vet du när och var. Kanske promenadavstånd.
                        Senast redigerad av eriahl; 03 February 2007, 16:20.
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                        Kommentar

                        • zorox
                          • November 2005
                          • 144

                          Ursprungligen postat av eriahl
                          Angivare låter inte så roligt. Tjänar någon själv på det han/hon skriver är det väl inte fel om någon tipsar Kjell om det? Det blir ju rättvist för alla då. Men tipset om en ny butik i Bomhus tex kan ju ingen räkna som annons? Bara bra att få veta om det.
                          En butik i Bomhus? Vet du när och var. Kanske promenadavstånd.

                          Av ren nyfikenhet bara, vem är du Eriahl?
                          646 liters kar på G

                          Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                          Kommentar

                          • Ostergren
                            • November 2005
                            • 15

                            Jag har tidigare hört rykten om att det skulle öppnas en butik i Bomhus, någon som vet vem som öppnar denna butik, hur sortimentet kommer att se ut och vart i Bomhus den kommer att ligga?

                            J

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              • April 2005
                              • 1061

                              Den blir i källaren på ett hus, nära Källö skolan.Jossan vet mer fråga henne.Det är en släkting till henne som ska öppna nu i mitten av feb.

                              Kommentar

                              • Ostergren
                                • November 2005
                                • 15

                                Hehe, jag vet inte ens vem Jossan är, så det blir svårt för mig att fråga henne :P

                                Kommentar

                                Arbetssätt...